..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hüseyin İbiş




11 Ekim 2023
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin  
Hüseyin İbiş
fırtına öncesi sessizlik, insanlar arasında bu deyimin bir öfke patlaması yaşanacağının hissedilmesi anından itibaren kullanılmaya başlanmasıdır


:GEE:
ROTANIZI ÖFKENİZ ÇİZMESİN
Fırtına öncesi sessizlik, insanlar arasında bu deyimin bir öfke patlaması yaşanacağının hissedilmesi anından itibaren kullanılmaya başlanmasıdır.
Sözünü etmekte olduğum fırtına öncesi sessizlik deyimi, bir şahsın bir diğer şahıs yahut gruba sinirlendiği zaman patlamaya hazır bir bomba halini aldığı anı anlattığı andan ibarettir.
Söylemek istediğim; şahsın öfke kontrolünü kendi sağlayamaması halinde onu sakin bir duruma getirmek, bizim üzerimize düşen önemli bir vazifedir.
Bize düşen görevi layıkı ile yapamadığımız takdirde zan altında kalacağımız, akılların bir köşesinde yer almalıdır.
Bizler hiç düşünmeksizin her daim sözü edilen anlık sinirimize kapılır, etrafımızda bakmadan kırıp dökeriz, yanımızda ne bir dost kalır ne de bir akraba… Sebep ise sonunu hesap etmeden sarfetmekte olduğumuz cümlelerdir.
Dillerde bir şarkı misali dolaşan fırtına öncesi sessizlik deyimi, hayatları enkaz haline getiren bu gereksizlikler yüzünden türemiştir.
Hayatımızda kopan ve bir tekne misali alabora olmaktan kurtulmak da bizim elimizde olan göz ardı edilmemesi lazım gelen önemli gerçeklerdendir.
İnsanlar arada kalmaktan korkup yakıp yıkanı sükunete davet etmeyip kenardan seyretmeyi tercih ettikleri için bu sözler dillerden dökülmektedir.
İnsan yaşamında selin suya karışacağını gösteren manalı bir uyarı olduğu unutulmamalıdır.
Bahsetmekte olduğum durum akıllardan çıkarıldığı takdirde, üzerinde yaşamakta olduğumuz dünya güneş ışığına hasret kalacaktır.
Hayatımızın boş, işe yaramaz bir teneke halini almasını istemiyorsak; yapmamız gereken en önemli şey, öfke kontrolü olduğu bilincine varmaktır.
Demem o ki; insanoğlu elinde tutmak isteyip de sahip olamadığı bütün güzelliklere öfkesi yüzünden veda etmiştir.
Etrafımızda birilerinin zarara uğramasından üzüntü duyuyorsak her daim kalp kırmaktan, bize dost olan her kim olursa olsun yakıp yıkmaktan vazgeçmemiz gerekmektedir.
Bilinmelidir ki hayatımızda yer alan kimseler, sözü geçen fırtına öncesi sessizliğin vermekte olduğu kayıplardan nasibini almıştır.
Öfke insanoğlunun telafisi olmayan hatalar yapmasına sebep olmuş, gözlerini gülümsemeye hasret bırakmıştır.
Eğer bir grup yahut bir şahıs öfkesini kontrol edemezse uçsuz bucaksız bir akıntıya kapılarak sürüklenip gideceği gerçeğini değiştirmez.
İçimizde kopan fırtınanın etrafımıza vereceği zararı, ziyanı önlemek de yine biz insanların elindedir.
Yanımızda yer alan şahısların üzerinde olumsuz etkiler bırakmakla ömrümüz boyunca kazançlı çıkmayacağımız aşikar.
Onun için diyorum ki; bize güvenen, dostum diyen kimseler üzerinde öfkemizin vermekte olduğu kuvvetle baskı kurmanın bilincine varılmalıdır.
Kontrolsüz kuvvet, insanoğlunun her daim karanlığa sürüklenmesinde en önemli faktörlerin başında yer almaktadır.
Bir ömür sükunetle yolumuzda yürüyelim, keskin sirke misali küpümüzün delinmesinde rol oynamayalım.
Çünkü öfke ile attığımız adımlarımız yüzünden çıkılması mümkün görülmeyen bir kuyunun dibinde kendimizi bulmamız an meselesidir.
Bugünümüzün, yarınımızın daha doğrusu hayatımızın hüsran içerisinde geçmesini istemiyorsak sabrımızı her şeyin üzerinde tutmamız icap etmektedir.
Benim insanlara bulunmaktan kaçınmadığım en önemli tavsiyem:Öncesinde sessizliğin yer aldığı fırtınadan hiç düşünmeksizin kaçıp kurtulmalarıdır.
Kontrolsüz davranışlar sergilemeye devam edersek yaşamımıza yön verdiğine inandığımız doğrularımızı yanlışlarımızın arasında kaybolmaktan kurtarmamız, imkansız bir hal alacaktır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Emanete Hıyanet Etmeyin
Maneviyattan Yoksun Kalmayın
Yanlışlarımız Yürüdüğümüz Yolda Rehberimiz Olmasın
Kendinizle Yüzleşmekten Kaçmayın
Engellere Yenilmeyelim
İmtihanlarımız Başarısızlıkla Sonuçlanmasın
İnsanlığı Kinin Karanlığına Bırakmayın
Özgüveninizden Mahrum Kalmayın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Sadakatiniz Daim Olsun
Kalplerimiz İsyana Kapılmasın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.