İnsanın en iyi tarafı ürperebilmesidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
İmtihan, insanoğlunun yaşamında meydana gelen sorumlulukların iyi yahut kötü bir şekilde doğan sonuçlarının sebebidir. Yaşadığı her anını bu dünyada sadece ben varım düşüncesinden vazgeçmeyen, hayat benden ibaret fikri ile hareket eden bir kimse, kazanarak geçireceği inancına kafasında yer vermemelidir. Bilinmelidir ki bu hayatta kazanmak olduğu kadar kaybetmek de hüküm sürmektedir. İnsanlar en çok üzerinde yer bulduğumuz şu güzelim dünyada kendisi için önemli olan bu konunun önemini kavrayamamaktadır Yaşamakta olduğumuz her anımızı bir tek düşünceye adapte olmakla geçirmemiz halinde, yanlışların en büyüğünü baştan yapmış oluruz. Elbette her insan girdiği imtihanlarını başarılı bir şekilde vererek kazanmak ister; fakat bu düşünce ile zihinler meşgul edilmemelidir. Yaşamakta olduğumuz her dakikanın önemini kavradığımız anda, girmiş olduğumuz imtihanın büyük bir bölümünde başarı kazandığımız önemli bir gerçektir. Bahsi geçen gerçeği göz ardı etmek de insanların hayatı konusunda yaptığı hataların başında gelmektedir. Bir kimse hayatında vermekte olduğu imtihanında başarıya ulaşamazsa yırtınıp dövünmesi, yükümlülüklerini yerine getiremeyen şahsa faydası olmayacaktır. Hayatında bir başarı sahibi olmak istiyorsa bir kimsenin yaratılış gayesinin dışına çıkma fikrini kafasından söküp atması gerekmektedir. Onun için diyorum ki bize verilen sorumlulukların altından kalkabilmenin en kolay yolunu aramamız icap etmektedir. Bahsetmekte olduğum kolay yol, hayatımızı alakadar eden, girmemiz istenen sınavı vermekten kaçmak anlamına gelmemelidir Yaşamımızda büyük etkiler yaratan imtihanımızı başarılı bir şekilde veremediğimiz takdirde, hiçbir kazancımızın olmayacağının bilincine varılmalıdır. Hayatımıza ışık yakması beklenen bilince varılmadığı müddetçe, girdiğimiz hiçbir sınavı başarı ile vermemiz mümkün görülmemektedir. Başarısızlık, bizlere bağış edilen hayatın manasız, boş karanlığını oluşturan en büyük etkenlerin başında gelmektedir. Bilinmelidir ki içerisinde bulunduğumuz dünya, insanoğlunu sevindiren kazançlar ve üzüntülerin yer aldığı üzüntülü zamanlar üzerine kurulmuştur. Yaratılışımızın başlı başına büyük bir imtihandan ibaret olduğunu düşünmeden kazandıklarımız her daim bizimle kalsın istiyor; küçük bir kayba uğradığımız anda isyandan kendimizi geri çekmiyoruz. Hayatımız boyunca yaratılış gayemizi geri plana atmadan çıktığımız yola devam edilmesi lazım gelmektedir. Eğer bizler her daim zihnimizi kazanmaya şartlarsak girdiğimiz sınavı kazanmayı baştan kaybetmiş oluruz. Neden bunu söylediğime gelince; bu anlatmak istediğim kazanma isteği, kaybetme korkusu ile yaşamak bencilliğin içerisine düştüğümüzün göstergesidir. Kapıldığımız bencillik rüzgarında oradan oraya savurulmak istemiyorsak hayatımızda başarısızlıkların da yer bulacağı bilinci zihinlere aşılanmalıdır. Dünya, hiçbir zaman kafalarında küçük dağları ben yarattım düşüncesini barındıran kibirli kimselerin etrafında dönmemektedir. Dünyayı bahsetmekte olduğum burnu havada kimselerin ellerine bırakmakla, kazanmak amacı ile hareket ettiğimiz imtihanımızı baştan kaybetmiş oluruz. İçerisine kazanmak amacı ile girdiğimiz büyük imtihanımızda başarıya ulaşabilmek için bencillik fırtınasını bertaraf etmenin umut edildiği bir yol izlenmelidir. Yürüdüğümüz yollara kazılan hendekleri kapatma konusunda başarı sağlayamazsak; günü gelir, o çukurların bir tanesinin içerisine düşüp boğulmaktan kurtulmamız imkansız görünmemektedir. Girdiğimiz imtihanlarda başarıya ulaşmak istiyorsak hayatımızı karanlıklara sürüklediği düşünülen, önümüze çıkan sis perdelerini kaldırma amacı güdülmelidir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |