İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
Gelenek, görenek bir toplumun yıllar hatta asırlar öncesinden kalan örf ve adetlerini içermektedir. Çoğu zaman büyüklerimizden duymakta olduğumuz cümlelerde geçer geleneklerimiz, göreneklerimizdir kelimeleri derler ki; sahip çıkmamız icap etmektedir. Biz atalarımızın mirasına sahip çıkmadığımız müddetçe hayatımızda bir çok işimizin düzenli yürümeyeceği, başarıya hasret kalacağımız unutulmamalıdır. Bilinmelidir ki; elde edilen büyük başarıların altında bir toplumun ecdadından kendilerine kalan geleneklerinden, göreneklerinden vazgeçmeyip onları bir adım daha ileriye taşımasından geçer. Bir millet kendisini yoktan var ettiği düşünülen geleneklerinden vazgeçip başka adetlerle toplum olma fikrine kapıldığı takdirde, ecdadının emanetine hıyanet etmekten başka hiçbir iş yapmamış olur. Onun için diyorum ki; her daim sizlere bu yolda yürümeye devam edin diye gösterilen izi takip etmek, daha faydalıdır. Başkasının sizleri daha ileriye götürecektir düşüncesi ile yürümeniz için çekmekte olduğu yolda hareket etmek, hiçbir fayda sağlamayacaktır. Demem o ki; bir toplum olarak üzerimize düşen vazifeyi layıkı ile yaparak ecdadımızdan miras kalan geleneklerimizi elimizde tutmak için gayret gösterilmelidir. Birilerinin bizleri bir yerden başka bir yere çekmesine müsamaha gösterilirse yaşadığımız hayattan zevk almayacağımız aşikar. Hayatımızın en önemli yerini almış olan geleneklerimizden vazgeçmekle dönülmesi mümkün olmayan bir yola girildiğinin farkında olunmalıdır. Ben şahsen çocukluğuma dönüp bir bakıyorum, bir de şimdi yaşamakta olduğum zamana bakıyorum ikisi arasındaki fark kapanması imkansız denecek kadar açık görünüyor. Yani anlatmak istediğim şu: Çocukluğumda geçirmiş olduğum her anıma imkan olsa da geriye dönebilsem diyorum. Çünkü dönmek için ah ettiğim;fakat bir daha dönemeyeceğim o güzel hatıralarla dolu yıllarıma büyük bir özlem duyuyorum. Siz değerli okurlarıma da büyük pişmanlıklar yaşamamanız için yerine getirmeniz icap eden tavsiyelerimde bulunuyorum. Üzerinize düşen vazifelerinizi eksiksiz yapmanın gayretinde olun, size bırakılan mirasa sahip çıkarak geleneklerimizin boş bir çukura gömülmesine müsaade etmeyin. Göz önünde olan önemli bir gerçek var: O da gidenin bir daha geri gelmiyor olmasıdır. Yukarıda da belirtmiş olduğum gibi elimizdekileri kaybetmemiz, birilerinin bizi oradan oraya çekmesine müsamaha göstermemizden kaynaklanmaktadır. Unutulmaması lazım gelen, bir toplumun toplum olmasında temel taş olduğunu bildiğimiz geleneklerimize önem verilmesi gerektiğidir. Bunu da ecdadımızın bizlere bırakmış olduğu emanete elimizden geldiğinden fazla sahip çıkmakla yapabiliriz. Kendimizden sonra gelen nesillere de büyüklerimizden aldığımız mirasın kuşaktan kuşağa devredilen bir emanet olduğu anlatılmalıdır. Birbirimize ecdadımızdan kalan mirasla alakalı bulunmakta olduğumuz tavsiyeler,i küçüklerimize de etmekten bir an olsun kaçınılmamalıdır. Birilerinin boyunduruğu altında yaşamaları için kendi adetlerimize sırt çevrilmemesi gerektiği, defalarca anlatılmalıdır. En önemlisi de emanete bir ömür canları pahasına sahip çıkmanın büyük bir önem arz ettiğini anlatmak, birinci vazifemizdir. Üzerimize düşen en önemli vazifeyi yapamamış olmamız, geçirdiğimiz süre içerisinde yaşadıklarımızdan hiçbir ders çıkarmadığımızı gösterir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |