Kendinden daha uyanık insanları işe aldığın zaman, senin onlardan daha uyanık olduğunu kanıtlamış oluyorsun. -R. H. Grant |
|
||||||||||
|
Şiddet, iradesi zayıf insanların fırtınaya yakalanmış gemi misali demir attığı en yakın limandır. Bu limana sığınan şahıslardan zarar görenler ise kuşkusuz kadınlarımız ve çocuklarımız olmaktadır. Gördükleri şiddet yüzünden hayatımızın en kıymetli varlığı olan kadın ve çocuklarımızın yaşadıkları, her anının çekilmez bir hal aldığı görülen bir gerçektir. Şiddetin hayat boyu hiçbir düğümün çözümünde faydası olmayacağına inancımız tam olmalıdır. Aksine yaşamakta olduğumuz dünyada, olumsuzlukların meydana gelmesinde önemli bir faktör olduğu da herkes tarafından bilinmesi gerekmektedir. Bunun farkına varmadan yaşamaya devam etmemiz halinde etrafımızda telafisi imkansız kayıpların peydah olacağı bilinmelidir. Bahsetmekte olduğum karanlıkların hayatımızı zindana çevirmesine, yüzümüzdeki gülümsemenin yerini hüzne bırakmasına izin verilmemelidir. Bizler kafamızda yer verdiğimiz fikrimize kendimizi inandıramazsak karşımızdaki şahıslardan da düşündüklerimizi tasdik etmelerini beklememeliyiz. Kendi inanmadığımız bir şeye başkalarının inanmasını beklemenin, hayatımızın hatalarından bir tanesi olduğu da akılların bir köşesinde bulundurulmalıdır. Şiddetin hayatımızı işgal ederek yapmakta olduğumuz işlerimiz üzerinde büyük bir etkiye sahip olmasına müsaade edilmemelidir. Şiddetle önümüze çıkmakta olan hiçbir zorluğa karşı durulamayacağı, insanlara anlayacağı bir dille anlatılması gerekmektedir. Ailelerin yıkılıp dağılmasında birinci neden olarak bilindiği, göz önünde bulundurulmalıdır. Şiddete meyilli olarak almaya hazırlanılan bir yolun sonunun gözyaşı dökülmeden gelmeyeceği de akıllardan çıkarılmamalıdır. İnsanoğlu mantığının hareket ettirdiği yönde değil de öfkesinin yönlendirdiği doğrultuda yol almayı seçerse etrafında bulunan bütün güzelliklerle vedalaşacağı aşikar. Açık denizlerde alabora olmak istemeyen bir kimse, zayıf olan başka bir kimseye orantısız güç kullanmamalıdır. Şiddet yüzünden insan kalbinde açılan yaraların tamirinin mümkün olmadığını, her daim aklımızın bir köşesinde bulundurmamız gerekmektedir. Kaptanı olduğumuz gemiyi güvenilirliğinden emin olmadığımız bir limana demirlemenin bize pahalıya patlayacağının da önemli bir ayrıntı olduğundan şüphe edilmemelidir. Şiddetin insan iradesini elinden alarak kendi esareti altına almasına mantığımızın gücüne güvenerek engel olunmalıdır. Eğer mantığımızı öfkemizden arkaya bırakırsak hayatta hiçbir kazanım elde edemeyeceğimizi de unutmamamız icap etmektedir. Yanlış yollarda yürümeyi tercih etmemiz halinde, rotasız bir gemi misali açık denizlerde alabora olup bir enkaz yığınına dönüşeceğimizi her daim aklımızdan çıkarmamalıyız. Hayatımızı anlatılmaz, yaşanır diye tabir ettiğimiz güzelliklerle tanıştıran kadınlarımızın kıymetinin bilinmesi gerekmektedir. Dünyalarını zindana çeviren şiddetin önüne geçebilmek için bir an olsun çaba göstermekten vazgeçilmemelidir. Bizim karanlığımıza son veren kadın ve çocuklarımız yaşamı zehir eden şiddetin kucağına atılmamalıdır Yaşadığımız hayatın, insanoğlunun başvurduğu kaba kuvvetten ibaret olduğu düşünülmemelidir. Gülüşümüzü sonlandıran şiddeti, kafamızdan atmadığımız takdirde geceyi gündüzde görmeye devam edeceğimizi aklımızdan çıkarmamalıyız. Her zaman her yerde, şiddetin değil iyiliğin, insan yaşamındaki yerine dikkat çekilmesi mantığı yürütülmelidir. Biz bu fikirle hareket ettiğimiz müddetçe şiddet yerini mutlulukların var olduğu, göz yaşlarının sonlandığı huzur dolu anlara bırakacaktır. Demektir ki kaba kuvvetin var olduğu yerde sonlanması beklenen hiçbir sorun istenilen çözüme kavuşmaz. İnsan yaşamında şiddetin yok olmasının yolu, mantıklı fikirler üreterek esaretinden kurtulunamayan cehaletin karanlığını sonlandırmaktan geçer.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |