Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
“Bugünün işini yarına bırakma.” atalarımızın yarınımızı düşünerek bizlere vermiş oldukları en önemli öğütlerden bir tanesidir. İnsanlar, üzerine düşen vazifelerini yerine getirmekten kaçtığı müddetçe; hayatı boyunca sonlandırmak için çıktığı yolda hedefine ulaşması imkansız bir hal alır. İnsanların üzerine düşen görevlerini yerine getirmenin yolu, atalarının tembihini eksiksiz yerine getirmekten geçer. Gerçekten de insanoğlunun tabiatında düşüncesizlik her zaman yer almıştır. Kendisine bırakılan bir işi zamanında yapmak, her zaman onun üzerine büyük bir külfet olmuştur. Yani, sorumluluk sahibi olmaktan kaçmayı bir tercih olarak görmüş; her daim tembelliği geçilmesi en kolay yol olarak görmekten vazgeçmemiştir. Tembelliğin kendisine hiçbir şey kazandırmadığı fikrinden her daim uzak kalmıştır; fakat işleri aksatmak, insanoğlunun hayatında yeri gelir telafisi mümkün olmayan büyük kayıpların yer almasının önemli bir sebebi olmuştur. Hiç düşünmüyoruz ki geç olsun, güç olmasın mantığı ile yol yürümek; hayatımız boyunca bizim boşuna zaman harcamamızın göz önündeki nedenidir. Kaybettiğimiz en kıymetli varlığımız olan zamanımızı geri alamayacağımıza da aklımızın bir köşesinde yer vermiyoruz. Vaktimizi israf etmemek için, bize atalarımızın gösterdiği bugünün işini yarına bırakma yolunda yürümemiz icap etmektedir. Atmakta olduğumuz bir tek yanlış adım yüzünden, doğmasını beklediğimiz güneş ışığına bir ömür hasret kalacağımız, bir an olsun unutulmamalıdır. Geç olsun, güç olmasın mantığından vazgeçmemek de hayatımızda yanlışların peşimizi bırakmayacağı anlamına gelmektedir. O yüzden elimize aldığımız hangi iş olursa olsun; vaktinde, saatinde bitirmenin gayretine girmemiz gerekmektedir. Atalarımız bizlere bu öğüdü verirlerken bir an olsun boşa konuşmadıkları, kendilerinden sonraki nesilleri zarara uğratmak istemedikleri düşünülmelidir. Onların bizleri düşünerek söylemiş oldukları bu güzel sözlerin faydalarını görmezden gelmek de yapılan nankörlüğün en önemli göstergesidir. Bilinmelidir ki atalarımızın sözleri, kendilerinden sonra gelen nesillerin hayatın faydalı gerçeklerini göz ardı etmemeleri gerektiği yönündedir. Yani ,demem o ki ; ne olursa olsun bize verilen işi ,gününde, saatinde bitirip üzerimize düşen vazifelerimizi sonlandırma yoluna gidilmelidir. Yapmamız gereken bir şey var: Bu da kendimizden sonraki küçüklerimize bizden öncekilerin yapmış olduğu gibi olumlu yönde örnek olmak. Kendilerine verilen görevleri eksiksiz yerine getirmeleri gerektiğinin ne kadar faydalı olduğu, küçüklerimize en güzel şekilde anlatılmalıdır. Geç olsun, güç olmasın mantığıyla değil de verilen görevin gününde bitirilmesi gerektiği ne kadar önemli olduğu fikri aşılanmalıdır. İnsanoğlu kendisinden küçüklere verilen görevi sonlandırmanın; yani bugünün işini yarına bırakmaması gerektiği fikrinin önemini aşılayamadığı takdirde, kaybettiklerinin farkında olması mümkün değildir. “Ağaç, yaş iken eğilir.” sözünün anlatmak istediği gerçeklere kıymet verilmesi gerektiğinin burada farkına varılmaktadır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |