Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Sır, insanların yüreklerinde yer verdiği, içlerini kül edercesine yakan kor ateşin adıdır. Bahsettiğim kor ateşin yanıp kavrulan gönüllerde açtığı derin yaraların kabuk bağlaması mümkün değildir. Yine okumuş olduğum bir kitaptan esinlenerek bu yazımı kaleme almaya karar verdim. Romanın başkahramanının başına gelenler beni o kadar etkiledi ki işte yazıya çevrilecek bir konu daha dedim kendi kendime ve yazmaya karar verdim. Saygıdeğer okurlarım daha önce de sizlerle paylaşmış olduğum gibi üstadın romanlarında kendimi buluyorum. Romanlarının başkahramanlarının yaşadıklarını kendi yaşadıklarımla eşleştiriyorum. Son okuyup bitirmiş olduğum romanının başkahramanı Tunahan’ın başından geçenler bende bu yazıyı kaleme almam gerektiğine dair kanaat uyandırdı. Kulakların aşina olduğu güzel bir cümle vardır: Sırlar her daim paylaşıldıkça çoğalır. Onun için herkese size ait olduğunu düşündüğünüz önemli sırlarınızı vermemeniz gerekmektedir. Özelinizi bir başkası ile paylaştığınız anda hayatınızda ne tür değişikliklerin sizi etkileyeceğini aklınızdan bir an olsun çıkarmamalısınız. Bir de dikkat çekilmesi lazım gelen bir hususu sizlerle paylaşmanın doğruluğuna kanaat getirdim. İnsan kendisine ait olan paylaşılmasının doğru olmadığına inandığı omzunda bir yük misali taşımakla mükellef olduğu hayatında değişikliklere sebep olacağını düşündüğü sırlarının kölesi olmaktadır. Bu lüzumsuz kölelik yüzünden telafisi mümkün olmayan kayıpların dünyanızı alt üst edeceğini de her daim unutmamanızın sizlere büyük fayda sağlayacağını bilmelisiniz. Onun için şu fikrimi sizlerle paylaşmam hayatınızda yersizliklerin sonlanacağının bir göstergesidir. Size ait bir şeyi bir başkası ile paylaşmanız halinde iç dünyanızda bir deprem etkisi yaratacaktır. Onun içindir ki özelinizi sır tutmaktan bihaber insanlarla paylaşmaktan kendinizi uzak tutmak, şahsınız namına daha hayırlı olacaktır. Bilinen bir şey daha var birilerine döküp indirdiğiniz dertleriniz, sizin için dönülmez bir sonun başlangıcına atılan ilk adım olduğudur. Gün gelir altında ezilip kölesi olduğunuz sırlarınız hayatınızda karanlık günlerin geleceğinin habercisidir. Benim için büyük önem arz eden bu konuda insanlara belirli tavsiyelerde bulunmak istiyorum. Hayatınızı değiştireceğini bildiğiniz sırlarınızı hiç kimseye anlatmamanız hakkınızda hayırlı olacaktır. Her yerde, her konuda ağzı açıklığın ne size ne de yanınızda bulunan şahıslara hiçbir fayda sağlamayacağını bilmeniz lazım gelmektedir. Son tavsiyem altında ezilerek sizleri acılara mahkum eden sırlarınızın şahsınız ve sizin için değerli olduğuna inandığınız insanların hayatında olumsuz etkiler yaratmasına müsaade etmemelisiniz. Kalbinizde derin izler bırakan sırlar, umutsuzlukları dünyanızın merkezine koymaktan geri kalmaz. Şahsınız namına önemli olduğunu düşündüğünüz sırlarınız içinizi döktüğünüz muhatabınız için çok değer taşımaz ve sizin özeliniz başkalarını bulmakta bir an bile geç kalmaz Diyeceğim şudur:Gönüllerinizi hazana uğratan sırlar barındırmayın, acıların hayatınızda bir rota çizmesi dünyanızı gök yüzündeki güneş ışığına hasret bırakır. Sırdaşım dediğiniz insanlar tarafından büyük hüzünlerle tanışmak istemiyorsanız kalleşliğe meyilli kimselerin postunuza saman doldurmasına izin vermemelisiniz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |