..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hüseyin İbiş




9 Ağustos 2021
Güvendiğiniz Dağlara Kar Yağmasın  
Hüseyin İbiş
değerli okurlarım kaleme aldığım bu yazımda güven konusunu paylaşacağım. güven deyipte geçiştirmemek lazım aslında ağızlardan çıktığı gibi kolay bir şey olmadığı aşikar.


:FDB:
GÜVENDİĞİNİZ DAĞLARA KAR YAĞMASIN


Değerli okurlarım kaleme aldığım bu yazımda sizlerle güven konusunu paylaşacağım.
Güven deyip de geçiştirmemek lazım. Aslında ağızlardan çıktığı gibi kolay bir şey olmadığı aşikâr. Güven insanın insanı tanımasında, dostlukların başlayıp bitişinde çok önemli bir faktördür. Bir sürü arkadaşlığın, dostluğun hatta ailevi birlikteliğin güvensizlik nedeniyle sonlandığına hepimiz şahit olmuşuzdur; olmaya da devam ediyoruz.
Bu konuda çok acı tecrübeler edinmiş bir şahıs olarak bu konuyu siz değerli okurlarımla paylaşmanın büyük bir önem arz ettiğine kanaat getirdim. Sonra da insanların hayatlarında neleri yaşayabileceklerini anlayabilmeleri için bu yazıyı kaleme almaya karar verdim. Hani derler ya yaşamayan bilemez bu acıyı, gerçekten de öyle dostlarım. İhanetin acısını yaşamayan bilemez. Dostlarından yediğin zılgıt insanın içini bir başka acıtıyor.
Yukarıda da bahsettim değerli okurlarım, ben çok acı tecrübeler yaşadım. Bekarlık yıllarımda birilerine güvenerek bazı sırlarımı paylaştım. O sırlarımın çarpıtılarak babama yalan yanlış anlatıldığını öğrendim. Anladım ki bu devirde her derdimi bir başkasıyla paylaşmam doğru değilmiş. Çocukluğumda bana çok söylenirdi. “Sen insanlara çabuk güveniyorsun. Yalnız bu temiz kalpliliğin ileride senin başına büyük işler açacak, bunu unutma!” diye tavsiyeler alır kulak asmazdım. Burnumun dikine gider, kendi bildiğimi okurdum. Söylememem lazım gelen her şeyimi sır tutmayı bilmeyenlerle paylaşmaya devam ederdim. Fakat güven konusunda bu kulak asmazlığımın bedelini ağır bir şekilde ödeyerek tecrübe sahibi oldum.
Atalarımız boşuna söylememişler: “Söyleme sırrını dostuna. Dostunun dostu vardır, o da söyler dostuna. Güvenme dostuna, saman doldurur postuna.” Gerçekten de postumuza saman dolduran çok oldu. Yüzümüze güldü, arkamızdan kuyumuzu kazarak içine düşmemiz için elinden her ne geliyorsa yapmaktan kaçınmadı.
Hayatımda yapmış olduğum en büyük hata, yüzüme her güleni dostum sanarak onlarla dertlerimi paylaşmak oldu. Şimdi birkaç kişi var hayatımda, yaşadığım güzel ve kötü olayları paylaştığım. Bu kişilerin başında canımdan çok sevdiğim hayat arkadaşım
geliyor. Zaten hayatımda dağılan birçok şeyi onun sayesinde toparladım.
İnsanlara anlatmak istediğim, benim yaşadığım acı tecrübeleri yaşamamak
için verilen tavsiyelere kulak asmazlığı bir kenara bırakmalarıdır. Yoksa telafisi mümkün olmayan büyük yanlışlıklar yaparak dünyalarında parlayan ışığın sönmesinin nedeni olacaklardır.
Arkadaşım dostum diyebileceğiniz insanı seçerken çok dikkatli olmanız lazım. Çünkü sizin için önemli olduğunu düşündüğünüz her şeyinizi ona emanet edeceksiniz. Senin sırlarını bir başkasına satandan, ona olan güvenini boşa çıkaran hainden ne dost olur ne de arkadaş. Zaten adı üstünde hain! O yüzden atalarımızın söylediğini bende söylüyorum: Her yüzünüze güleni dost sanmayın. İnsanların en çok yaptığı hatalardan biri, birkaç güzel söze tav olmasıdır. Birtakım testlerden geçirmeden kimseyle hiçbir sırrınızı paylaşmayın.
Elbette insan kusursuz değildir. Her insanın bir kusuru vardır fakat hıyanet en büyük kusurdur. Dost seçimi konusunda yaptığınız yahut yapacağınız bir tek yanlışınız
size çok pahalıya mal olabilir.
Evet, değerli okurlarım! Ne olursa olsun sizlere verilen tavsiyeleri kulak arkası etmeyin. Kıymet bilmeyenlerle paylaşıp da sırrınızın heba olmasına izin vermeyin.
Sizler için paylaşıma sunduğum, satırlara döktüğüm bu konuda büyüklerimizin çok güzel bir sözü daha var: Karnının sakladığını kardeş saklamaz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin
Emanete Hıyanet Etmeyin
Maneviyattan Yoksun Kalmayın
Yanlışlarımız Yürüdüğümüz Yolda Rehberimiz Olmasın
Kendinizle Yüzleşmekten Kaçmayın
Engellere Yenilmeyelim
İmtihanlarımız Başarısızlıkla Sonuçlanmasın
İnsanlığı Kinin Karanlığına Bırakmayın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Sadakatiniz Daim Olsun
Kalplerimiz İsyana Kapılmasın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.