Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
Neden zamansız atılımlar yapmanın peşinde koşuyoruz? Benim bu konunun akışına yön verecek naçizane fikrim ne oldum değil ne olacağım düşüncesinin önemini kavrayamamış olduğumuzdur. bize büyük oranda yol kat ettirecek olan bu yeteneğin elimizde olmaması da olduğumuz yerde sabit kalacağımızı net bir biçimde göstermektedir. Elimize belirli fırsatlar geçirdiğimizi sanıyor bir sazan misali oltaya takılmakta geç kalmıyoruz. Sonrada bize pahalıya mal olan aceleciliğimiz yüzünden önümüze çizilen yolumuzu kaybediyoruz. Elimize verilen fırsatlara sırt çevirmekte de üzerimize hiç kimsenin olmadığını da insanlara göstermenin doğru olduğunu düşünüyorum. İlgi alanımız olmayan işlerde yer bulmak istememiz fırtınalı denizlere yelken açmamız anlamına gelmektedir. Bu da demek oluyor ki boş işlerle uğraşarak zaman kaybetmemiz doğru yolda olmadığımızı anlatmaktadır. Hayatımızda bizleri memnun edeceğine inandığımız bazı önemli değişikliklerin yer almasını bekliyoruz. Fakat yapmakta olduğumuz yanlışlarımız yüzünden hesapsız adımlar attığımızı göz ardı ettiğimizi bir türlü kabullenmek istemiyoruz. Çünkü koşar adım yürümekte olduğumuz bu yolun bizi nereye sürükleyeceğinden bihaber kalmakta daha çok ısrarcı oluyoruz. Buda gösteriyor ki yaptığımız hatalardan hiçbir zaman ders çıkarmanın başarısına erişemiyoruz. Yaptığımız olumsuz tercihlerimizle bize armağan edilen farkındalıklarla dolu bu yaşantının yok edilmesinde önemli roller oynamaktan vazgeçmiyoruz. Bu her şeyi ben bilirim düşüncesinden sıyrılamadığımız içinde arkamızda bırakmış olduğumuz güzellikleri bir daha elde edemeyeceğimizin farkında bile olamıyoruz. Bir arpa boyu yol almamızda büyük bir engel olduğunu bildiğimiz gururumuzu da arkamızda bırakmayı düşünemiyoruz. Buna da sebep olan bir tek şeyin olduğunu unutmamamız lazım gelmektedir. Zamansız atılımlar peşinde koşarak elimizde neyimiz var neyimiz yok uçup gidecek ve bir daha dünyamızı aydınlatan güneşle yüz yüze gelemeyeceğimiz önemli bir gerçektir. Bizi beklentilerimizden uzaklaştıran hırslarımızda önümüzü kapatmakta olan büyük bir engel teşkil etmektedir. Yani anlatmak istediğim hiç durmaksızın peşinde koşmakta olduğumuz zamansız atılımlarımız bizim dönülmesi imkansız olan bir yola sürüklendiğimizi göstermektedir. İçinde yaşamakta olduğumuz dünyada gördüğümüz hiçbir şeye toz pembe bakmamamız icap etmektedir. Uğrayacağımız kayıpları göz ardı etmemiz hayata karşı bakış açımızın değişmemesine en büyük sebep olmaktadır. Peşinde koşmakta olduğumuz zamansız atılımlar aklımızda yer eden büyük fikirlerle vedalaşmamızda önemli etkenlerden birisi olarak görülmektedir. Bize etrafımızı görmek istediğimiz gibi görmememizi unutturan bir türlü elinden kurtulmakta başarıya ulaşamadığımız kibrimizdir. Bu yüzdendir ki karanlıkların yerini aydınlıklara bırakması imkansız bir hal almaktadır. Eğer yolumuza taş koyduğunu düşündüğümüz kibrimizden kurtulmayı başarabilsek hayatımızı garanti altına almış oluruz. Benim anlatmak istediğim yapmak istediğimiz her ne varsa zamanında yapmamız en doğru olanıdır. Zamansız yapılacak olan hiçbir şeyden hayır gelmeyeceği aşikardır. Hayatımız boyunca bakış açımızı değiştirmemek bizim yapmakta olduğumuz büyük bir yanlıştır buda kaptan köşkünde bulunduğumuz geminin rotasını kaybetmesine sebep olmaktadır. İçine düşmüş olduğumuz hatalarımızın sonumuz olacağının farkına varmamız gerekmektedir. Aynı yolda yürümeye devam etmemiz halinde hayatımız boyunca hasret kalacağımız en önemli güzellik aydınlık olacaktır. Önümüze çıkan olumsuzlukları yok etmek için bir rota çizmememiz halinde bir daha elde edemeyeceğimiz kayıplara uğrayacağımız unutulmamalıdır. Kırk ölçüp bir tartalım ki hiçbir şekilde hayatımız boyunca içinde yok olacağımız boşluklar yer bulmasın. Ben her daim şunu söylerim zamansız atılan her adımda dipsiz bir kuyu bizleri biraz daha içine çekmektedir. Hiçbir zaman boş işler peşinde koşarak yorulmayalım değerli vaktimizi de israf etmekten kaçınalım. Zamansız atılımlara hayatımızda yer vermeyelim israf etmiş olduğumuz her bir dakika bizim için önemli bir kayıptan ibarettir. Hesapsız adımlar atarak kendimizi dönülmesi imkansız karanlıklara mahkum etmeyelim. Aza kanaat etmeyi bilelim ki bulmayı beklediğimiz çokluğa hiçbir zaman hasret kalmayalım. Kanaatsizliğimizde bizim yok olmamızın en önemli sebeplerinden bir tanesidir. Çıkmış olduğumuz yolun sonunu düşünerek hareket edelim ki dikkatsizliğimizin kurbanı olmayalım. Yapmış olduğumuz her bir hatada hayatta çıkarmamız gereken dersler olduğunun önemli bir işaretidir. Peşinde koştuğumuz zamansız atılımlar bize hiçbir şey kazandırmayacak aksine bir değirmen misali elimizdekileri öğütüp yok edecektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |