Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus |
|
||||||||||
|
Etrafımızda yaşayanlara kendimizi anlatmakta neden bu kadar zorlanıyoruz? Kendini insanlara anlatabilmek ne kadar da büyük bir öneme sahiptir. Değerli ilim adamı ünlü düşünür Mevlana Celaleddin Rumi ‘Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol ’ derken asıl kimliğimizin hayatımızın en önemli hazinesi olduğunu hatırlatmaktadır bizlere. Yaşamakta olduğumuz hayatta en büyük sorunumuz etrafımızda bulunan insanlara kendimizi olduğumuz gibi anlatamamaktır. Yeri geliyor kim olduğumuzdan utanıyor başka birisinin hayatını yaşamak isteği ile her anımızı özentili davranışlarla geçirmek istiyoruz. Fakat bizim başkalaşma isteğimizin fikirlerimizi önemsizleştireceğini hesaba katmadan hareket ediyor kimliğimize veda etmekte ısrarcı oluyoruz. Bizi biz olmaktan alıkoyan bu faydasız ısrarcılığımız yüzünden nelerden olacağımızı hiç aklımızda bulundurmuyoruz. Kendimizi başkasının yerine koyarak kazanımlar elde edebileceğimizi sanmanın hayatımız boyunca yapmakta olduğumuz en büyük hata olduğuna inanma düşüncesini kafamızda oluşturmayı üzerimize yüklemekte olduğumuz taşınmaz bir ağırlık olduğu kanaati ile hareket etmenin kolaylığı tanısından vazgeçmek istemiyoruz. Israrla üzerinde durduğumuz bu faydasız tanının fikirlerimizi zedelediğinin farkında bile olmuyoruz. Farkına varmadığımız bir durum daha var aslında kendimiz olmanın küçük düşürücü bir durum olduğu kanaatindeyiz. Hayata geçirmekte olduğumuz zamansız davranışlarımız ve manasız fikirlere kapılmamız yüzünden bir ağaç misali bir daha doğrulmamak üzere yaş iken eğileceğimize kanaat getirmiyoruz. Elimizden kayıp gitmekte olan bilgi birikimimizin de sonunu getiriyor. Eski güzelliklerin hayatımızda yer almayacağını aklımızda bulundurmuyoruz. Bizi hayatın çok farklı bir yerine taşıyacağını düşündüğümüz fikirlerimizi kendimizi anlatmakta zorlandığımız hatta kendimiz olmaktan utandığımız için zedelenmesine hesapsız izin veriyoruz. Kendimizi etrafımıza anlatmakta zorlanmak yerine her daim kimliğimize büyük bir onurla sahip çıkmalı, kendimizle bir ömür gurur duymalıyız. Hayatımızın sonuna kadar göründüğümüz gibi olmakla yaşadığımız hayatın gerçek değerlerini göz ardı etmemeliyiz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |