..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hüseyin İbiş




1 Haziran 2020
Yolumuz Yanlış Tercihlerden Geçmesin  
Hüseyin İbiş
etrafımızda yaşanmakta olan olumsuzluklara karşı neden kayıtsız kalmayı tercih ediyoruz?


:GAE:
YOLUMUZ YANLIŞ TERCİHLERDEN GEÇMESİN
Etrafımızda yaşanmakta olan olumsuzluklara karşı neden kayıtsız kalmayı tercih ediyoruz?
Hiç düşünmüyoruz… Etrafımızda yaşanan ve bizlerin çoğu zaman kayıtsız kaldığımız olaylar yüzünden masum insanlar nerelere sürüklenecek nasıl bir şekilde kaybolup gidecektir acaba? Fakat düşünme zahmetine katlanıp tembelliği üzerimizden atsak boş düşüncelerimizi ortadan kaldırmakla uğraşsak ne güzel olur. Ama bizler inatla kafamızı lüzumsuzlukların meşgul etmesine teslim ediyoruz. Rotasını şaşıran bir gemi misali kaybolmaktan kurtulmak , yolunda gitmeyen işlerimizi yoluna koyabilmek için birliğimizden beraberliğimizden taviz vermeden dünyamızı özlediği güzelliklere kavuşturmak için neler yapabiliriz ? Öncelikle Rabbena hep bana düşüncesi ile hareket etmekten vazgeçmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bizler bana dokunmayan yılan bin yaşasın düşüncesini kafamızdan atamadığımız sürece hayatımızda yolunda gitmesini beklediğimiz hiçbir işimiz hayırlı bir biçimde sonuçlanmayacaktır. Etrafımızda yaşanmakta olan olumsuzluklara karşı kayıtsız kalmak, içinde bulunduğumuz hayatın yaşanmasını imkansız bir hale getirir. Yolumuzu çizerken yanlışlıklar içerisine düşmemize sebep olan ısrarla yaptığımız faydasız tercihlerimizdir. Bizleri tehlikeli sularda kulaç atmaya sürükleyen gereksiz tercihlerimizi kafamızdan silip insanlara faydalı olmalıyız Kayıtsız kalmayı tercih ettiğimiz olumsuz yaşam koşullarını birlik beraberlik içerisinde değiştirilebileceği inancı ile yolumuza devam etmeli ; etrafımızdaki insanlara da pes etmenin yersizliğini uygun bir lisanla anlatabilmeliyiz. Geçirdiğimiz şu zamanın kıymetini bilmez , umursamazlığı elimizden bırakmazsak dünyamızı değiştirebilmek için yaptığımız ve yapmak için planladığımız hiçbir işte başarıya ulaşamayız. Manasız ısrarlar yüzünden hayatımızı düzene sokamaz ; hiçbir işte muvaffakiyet gösteremeyiz. Umursamaz bir tavırla yolumuza devam edersek insanlığı ve türlü güzelliklerle dolu dünyamızı büyük bir tehlikeye atmış oluruz.
Kafalarımızda yer eden şu umursamazlığımızın sonlanması için birlik beraberlik içerisinde girdiğimiz savaşı zaferle sonuçlandıralım. Hayattaki olumsuzluklara kayıtsız kalmayalım. Yanlış tercihlerimiz yüzünden tabiatın bir facia ile yok edilmesine izin vermeyelim. Bizler bu facianın çıkmasına neden olur insanlığa armağan edilen bu muhteşem güzelliğin yok edilmesine müsaade edersek hayatımızın en büyük yanlışını yapmış oluruz. Adımızı kainat katili olarak anmalarında en büyük rolü üstlenir yaptığımız yanlışlara kendimizi kurban ederiz. Ben her zaman insanlarla şu konuda hemfikir olmak istemişimdir. Kafalarımızı boş düşüncelerin işgal etmesine izin vermek yerine insanlığı büyük zararlara uğratmakta olan cehaleti el birliği edip ortadan kaldırmalıyız. Cehaletin yok edilme fikrini insanlara aşılayamadığımız takdirde girilen yanlışlıklarla dolu olan yolların çıkılması imkansız bir hal alacağı aşikardır. Üzerinden geçmekte olduğumuz yanlışlıklarla dolu olan yolumuz vakit kaybetmeden değiştirilmelidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Hüseyin İbiş kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.