Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Ayaklarımızın üzerine sağlam basmamızı engellemek için neden türlü bahaneler öne sürüyorlar? Zamanımızın önemli bir bölümü her daim bu gereksiz bahaneleri dinlemekle geçiyor. Biz bu durumdan nasıl kurtulabiliriz diye derin düşüncelere dalıyoruz. Düşünüyoruz… Düşünüyoruz ama bu büyük problemi nasıl çözüme kavuşturacağımızı bir türlü bulamıyoruz. Bizim özgüvenimizi elimizden alıp savunmasız yalnız başımıza bırakmak isteyenler, önümüze çıkan engellere karşı koyma çabamızı kırıyorlar. Ama bilmedikleri bir şey var. Bizleri karanlığın ortasına atan bu fikirlerini yok edebilecek kadar güçlüyüz. Engelliler olarak hayatımızı belli bir düzene oturtabilmek için büyük gayretler içerisine giriyoruz fakat bizim yapmakta olduğumuz çalışmalara bakma zahmetine bile girmek istemiyor insanlar. Aksine azimle çıkmış olduğumuz yolumuzdan geri dönmemiz için ellerinden her ne geliyorsa onu yapmaktan kaçınmıyorlar. Bizler emin adımlarla ayaklarımızı yere sağlam basmak istiyoruz. Bu beklentimizin de görmezden gelinmemesi için diğer insanları sağduyulu olmaya davet ediyoruz. Bu sağduyu çağrımızın dikkate alınmasını ve bizim atmakta olduğumuz her adımın sorun olarak görülmemesi için diğer vatandaşlardan anlayışlı olmalarını bekliyoruz. Ben her daim engellileri ve engellilerin yaşamakta olduğu sorunları kaleme almaya devam edeceğim. Çünkü bu sorunlar göz ardı edildiği sürece insanlar bizlerin bu hayatta bir şekilde yaşama tutunmaya çalıştığımızın hiçbir zaman farkına varılmayacaktır. Değerli okurlarım sizler için kaleme almakta olduğum her yazımda farklı ricalarda bulunuyorum lütfen engellilere karşı olan bakış açılarınızı değiştirin. Gelin el ele verelim engelli engelsiz bütün vatandaşlar için ortada çözümsüz duran problemleri birlikte ortadan kaldıralım. İnsanlar engelli bireylere saygı duymayı öğrenir; onların da bu hayattan beklentileri olduğunu unutmazlarsa karanlık olan yolların bir anda aydınlığa kavuşacağı inancındayım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |