Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine |
|
||||||||||
|
Biz insanlar neden ısrarla israf yolunda yürümeyi tercih ediyoruz? Son yıllarda israfa çok düştük. Zarar ettiğimizi bilerek hala israf etme yolunda ilerlemeye devam ediyoruz. Büyüklerimiz bizlere her zaman ’ Tutumlu olun , elinizdeki değerli olan hiçbir şeyi israf etmeyin. Bir gün gelir o kıymetini bilmeyip de savurduğunuz her şeye muhtaç olursunuz.’ derler ama ne yazık ki bu bizim kafamızda yer tutmaz. Biz hep şunu söyleriz:’Elimizde varken yiyip içelim, harcayalım. Bu dünyaya bir daha mı geleceğiz .’Bu cümlelerin arkasına saklanırız. İsraf yolunda hızlı bir şekilde yürümeye devam ederken burnumuzun ucunu görmekten aciz kalırız. Müsrifliğe giden yolları kapatmayı bir an bile düşünmüyoruz. Ama bu bahsettiğim yolların önüne büyük bir set çekip kapatabilsek çok büyük bir iş başarmış oluruz. İsraf yolunda yürüyen değil, tutumluluk yolunda yürüyenlerden olmaya devam edelim. Madden ve manen israfı engelleyelim.Geriye dönüp baktığımız zaman ah ah deyip pişmanlık duymayalım. Vaktimizi boş işler yaparak geçirip israf edeceğimize en azından elimize bir kitap alıp okuyarak geçirsek daha iyi olmaz mı? Olur ama bizim tabirimizle okumanın yanında yılan var, okuyunca ne olacak demekten geri kalmıyoruz. Fakat öyle değildir bu işler. Okuyacağız, biz de diğer okumayanları okumaya teşvik edeceğiz. Cenabı Hak, Efendimiz Sallallahu Aleyhi Ve Sellem’e bile ilk vahyi ‘ Oku!’ olarak göndermiştir. Bunu düşünerek okumaya olan eğilimin artması için elimizden her ne geliyorsa onun fazlasını yapmalıyız. Okumak boşa kürek çekmek değildir. Aksine vaktimizin değerlenmesine sebep olan bir amaçtır. Diyebilirsiniz ‘Okumanın israfla ne alakası var ?’İsrafla çok alakası vardır. Bir diğer konu ise para harcama konusu… Elimizdeki parayı genellikle gereksiz durumlar için harcayarak paramızı israf etmiş oluyoruz. Bu gereksiz durumların başında ise sigara ve benzeri şeyler gelmektedir. Bize her zaman söylerdi bir öğretmenimiz:’ Çocuklar tutumlu olun, boşuna harcama yapmayın. Boşuna yaptığınız harcamalar sizlerin daima kaybınıza sebeptir.’ derdi. Bizler o öğretmenimizi ciddiye almadık ama ne kadar haklı olduğunu gördük. Yani doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovduk. Siz değerli okurlarım için de ben şunları söylüyorum: ‘İsraftan uzak durun ve değersiz gördüğünüz her ne varsa sizler onların değerlenmesini sağlayın. Örneğin bir paket sigaraya verdiğiniz parayı bir kenara bırakın ve bir ay sonra hesabını yapın ve ne kadar karlı olduğunuzun farkına varacaksınız. Hem madden hem de manen bunu fark edeceksiniz. Nefesinizin yani sağlığınızın, paranızın sizde kaldığını göreceksiniz ve bana hak vereceksiniz. Ben şahsen kendim bunun farkına vardım .Bırakmadan önce ciddiye almadığım hayatı sigarayı bıraktıktan sonra her güzelliği ile ciddiye almaya başladım. Sigarayı bıraktım ve bir hesap yaptım. Bana verdiği senelik zararını gördüm, madden de manen de bayağı büyük bir zarara uğradım. Boşuna harcadığım paraların ve nefesimin değerini anladım. Dedikleri gibi parasını el ,dumanını yel aldı; zehiri bana büyük zararlar verdi. Hem de onun için giden vaktim de param da israf oldu, rüzgara karıştı. Değerli okurlarım ,sizlere bu yazdıklarım hava cıva gibi gelmesin. Bu yazdıklarım hava cıva değil, hayatta bizi kaybetmeye sürükleyen gerçeklerden ibarettir. Bizler israfı bir kenara bırakalım ,çevremizdeki insanlardan da tutumlu olmalarını isteyelim ve daima uyarılarda bulunalım. Ben sizlerden istiyorum israftan uzak durmayı .Sizler de çevrenizden isteyin ve kaybedenlerden değil kazananlardan olma yolunda yürüyelim. İsrafın ortadan kalkmasının çabasını el ele verip birlikte gösterelim. Tutumsuzluğun her ne şekilde olursa olsun bizleri esir etmesine meydan verirsek bizler de Yemen’deki insanların durumuna düşmekten geri kalmayız. Savurganlığa hayır diyelim, daima el uzatıp yardım edelim. Bizlerin kapısını çalan israfı kapımızdan kovalım, cebimizde ve yüreğimizde yer edip bizleri bir kurt misali kemirmesine izin vermeyelim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |