Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
Bu hayatta kendimizden başkalarının da olduğunu unutmamamız gerektiğini biliyor muyuz? Evet sevgili okurlarım, bu yazımda da sizlerle bir tek kendimizi düşünmememiz gerektiğini paylaşmaya çalışacağım. İnsanoğlunun geneli her zaman hep ben olayım, başkasından bana ne düşüncesine hakimdir. Ama bu düşünceyi bir kenara bırakıp bu hayatta başkalarının da olduğunu düşünmemiz gerekiyor. Bu hayat sadece bizlerden ibaret değildir. Elimizden geldiğince yardıma ihtiyacı olanların yardımına koşmamız gerekiyor. Çünkü bu gün o insanların başına gelenlerin yarın bizlerin de başına gelebileceğini düşünmemiz lazım gelmektedir. Bir anımız bir anımıza uymayabilir. Bir bakarız elimizde hiçbir şeyimiz kalmaz, o düşünmekten kaçtığımız insanların yardımına muhtaç kalırız. Ben şahsen şu düşünceye sahibimdir: Her zaman büyüklerimizin bize bir tavsiyesidir bu. Ben de bu tavsiye ile hareket ediyorum. Ne oldum değil,ne olacağım diyerek adımlarımı atıyorum. Başıma gelen bir olaydan bahsedeceğim yine sizlere: Birkaç yıl önce belediye otobüsüne bindim, oturdum ama teyzenin bir tanesi yanımda duruyor ayakta. Durmaya hali kalmamış. Kimse kadına yer vermek istemiyor. Bindiğim otobüsün geneli genç insanlardan ibaret ama herkes kendi havasında. Ben kalktım ve teyzeye yerimi verdim. Yani anlatmak istediğim şudur: Keser döner sap döner, gün gelir hesap döner. O yer verilmeyen yaşlı teyzenin yerini bir gün kendilerinin alacağını düşünmesi lazım insanların. Yıllar sonra eşimin yengesinin teyzesi beni hatırladığını söyleyerek bu bahsettiğim olayı anlatmış ve şunu söylemiş: O kadar sağlam genç dururken sizin görmeyen enişteniz o kadına yer verdi ,demiş. Sevgili okurlarım ,her zaman söylediğim gibi ben bu örnekleri övünmek amacı ile vermiyorum. Gençliğin, gençlerimizin bu olaylardan ders çıkarmaları için veriyorum .Övünmek hayatımda hiç hazzetmediğim bir şeydir. Diyorum ki gençlerimize, hiçbir zaman tek taraflı düşünmeyin. Bu günün yarını da var. Bu gün bizim yaptıklarımız yarın bizlere de bizden sonrakiler tarafından yapılacaktır, diye düşünerek hareket edin. Bu sadece gençlik ve gençlerimiz meselesi değil, aynı zamanda açlık- tokluk, zenginlik- fakirlik meselesidir. Hani dedim ya, keser döner sap döner, gün gelir hesap döner her zaman .İnsanlarımızın yardımına koşalım ve o keser sapının elimizde kalmaması için elimizden her ne geliyorsa yapalım. Bizler iyilik yaparsak karşılığını iyilik olarak alırız. Ama aman bana ne kardeşim deyip bir köşeden seyredersek karşılığını da aynı şekilde alırız. Yemen’deki insanları da bu yazımda örnek vermeden geçemeyeceğim.O insanlar bir yandan iç savaşla, bir yandan açlık ve yoklukla uğraşıyor.Tamam, büyüklerimiz elinden geleni yapmak için çaba gösteriyorlar Yemen’deki insanlar için .Ama sadece büyüklerimizin çabalaması ile olmaz bu iş. Bizler de bir şekilde elimizi taşın altına sokup o insanların yardımına koşalım. Rabbim göstermesin ama daima şu düşünce ile hareket ederek yardımcı olmaya çalışalım:Bu gün o insanların başına gelen yarın bizim de başımıza gelebilir .Bu düşünceyi kafamızdan çıkarmayalım. Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem demiştir ki:’ Komşusu aç yatarken tok yatan bizden değildir’. Komşusu aç yatarken tok yatanlardan olmayalım. Her zaman iyiliklerin olduğu bir dünyada yaşamak için el ele verip kötülüklerin sonunu beraber getirelim. Yani hiçbir zaman sadece kendimizi düşünerek hareket etmeyelim. Bu dünyanın bizlerden ibaret olmadığını unutmayalım .Nerede yardıma muhtaç bir insan ya da bir hayvan görsek onlardan yardımımızı esirgemeyelim. Bazen duyuyoruz ‘İnsanlık ölmüş!’ cümlesini . İnsanlara insanlığın ölmediğini ispatlayalım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |