..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Ay Işığı




4 Ekim 2018
Sahip Çıkalım Vazgeçmeyelim  
Ay Işığı
hayat vazgeçilmemesi gereken en değerli hazinedir


:IGJ:
SAHİP ÇIKALIM VAZGEÇMEYELİM
Elimize geçen güzelliklerin yok olup gitmesi için neden bu kadar uğraşıyoruz?
Çünkü etrafımızda bu güzelliklere ihtiyacı olanları fark etmiyor,bunların kaybetmememiz gereken ,paha biçilmez hazineler olduğunu görmek için kendimize fırsat vermiyoruz..
Gün gelecek uçup gitmesine izin verdiğimiz bütün güzelliklere muhtaç olacağımızı hiç düşünmeden hareket ediyoruz.
Hayatın yaşamaya değer olmadığını düşünüyor, kendimizi karanlıklara itmeyi daha kolay görüyoruz. Güzelliklere sahip çıkmak yerine onların yok olmasına göz yumuyor, ellerimizin arasından kayıp gitmelerini oturup bir kenardan seyretmeyi tercih ediyoruz.
Halbuki hayata güzel tarafından bakıp güzellikleri görmeyi denesek her şeyin daha farklı olduğunu anlarız.
Ama biz insanlar elimizdeki paha biçilmez güzelliklere sahip çıkmak yerine onların yok olup gitmesine daha fazla müsaade ediyoruz. Bunu fark edebilmemiz için hayata karşı bakış açımızı değiştirmemiz gerekmektedir. Dediğim şeyin olabilmesi için de hayatın çirkin taraflarını gördüğümüz gibi güzelliklerin de hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olduğunu anlamalıyız.
Bahsettiğim vazgeçilmeyen güzelliklerin elimizden uçup gitmesine izin vermemeliyiz.
Eğer bize verilen fırsatları değerlendirmez, hayatımızın çirkinliklerle dolmasına izin verirsek, hayata karşı bakış açımızı hiçbir zaman değiştirmemiş hatta bu bakış açısını içinden çıkılmaz büyük bir saplantı haline getirmişizdir
Biz bakış açımızı değiştirmeliyiz. Bu büyük saplantıdan bir an önce kendimizi kurtararak hayatı her daim güzellikleri ile görmeliyiz.                                     Bizler olduğumuz yerde sayar, hayata karşı bakış açımızı değiştirmezsek hiçbir yol kat edemez ,olduğumuz yerde kalakalır, kendimizi içine soktuğumuz derin saplantıların içinde boğuluruz.
Elimizdeki güzelliklerin kıymetini bilmeyip onların uçup gitmesine izin verirsek biz hayata hala kötü yanından bakıyoruz, yaşama sevincimizle vedalaşıyoruz demektir.
Bunun olmaması için hayatımızda her daim güzelliklerin yer almasını sağlamalıyız.
Gözlerimizde umutsuz, manasız bakışlar yerine umut dolu gülümseyen bakışlara yer vermeliyiz.
Elimizdeki güzelliklere sahip çıkabilmek için karamsarlığı nefret dolu bakışları aklımızdan kalbimizden silip atmalıyız.
Elimizdeki güzelliklerin uçup gitmesi için uğraşmak yerine o güzellikleri elimizde tutmayı bilelim. Hayatın yaşamaya değer olmadığını düşünmek işin kolayına kaçmak yerine elimizdeki güzelliklere daha çok güzellik katılsın diye çalışıp çaba gösterelim.
Bomboş bir dünyada yaşadığımızı zannetmek yerine, o dünyanın aslında yaşamak için güzelliklere ihtiyacı olduğunu ilk önce bizler görerek güzelleştirmek için ilk adımları atalım. Mesela ormanların kesilip yok edilmesine, denizlerimizin kirletilip canlılarımızın öldürülmesine, sigara içenlerin dumanını havaya püskürtüp bizleri zehirlemesine izin vermeyelim.
Eğer buna izin verirsek hayatımızın güzelliklerinin katledilmesine onları katledenlere yardımcı olmaktayız ve bizler de bir nevi doğaya zarar verenlerden birileriyizdir.
Güzelliklerin son bulmasına değil, aksine hayatımızın her yerinde yer bulup çoğalmaları için çalışıp gayret gösterelim.
Elimizdeki güzel olan her şeye sahip çıkalım ,kaybolup gitmelerine izin vermeyelim.
Biz, hayatımızı anlamlandıran güzelliklerin gözlerimizin önünden kayıp gitmelerini seyreder, onların kaybolup gitmelerine izin verirsek hayatımızın paradan daha büyük değeri olan hazinelerinin sonunu getirmiş oluruz.
Elimizdeki en değerli hazineleri koruyalım, bu değerlerin sonunun gelmesine müsaade etmeyelim.
Şunu da aklımızdan bir ömür çıkarmayalım, yaşamak her daim güzelliklerle anlamlıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın
Kafamızda Mantıksızlık Yer Etmesin
Ön Yargı Bizim Yolumuz Olmasın
Engelli Çivtlere Olan Ön Yargı
İnsanları Yersizliklerle Meşgul Etmeyin
Sorumluluklarımızın Bilincinde Olalım
Işığınız Hiçbir Zaman Kaybolmasın
Maneviyatımızdan Ödün Vermeyelim
Daha Güzel Bir Dünya İçin Yaşayalım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Zaman Ömürden Alıp Gidiyor [Şiir]


Ay Işığı kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.