"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
Bahsettiğim birinci türde ise benim için yaşamanın bir anlamı olmalı diyenler vardır. Amaçlarının peşinden koşup yaşamayı güzel bir hale getirmek için ellerinden geldiğince çalışmaktadırlar. Çalışmaktan bir an olsun vazgeçmemektedirler. Bu çalışmalarının karşılığını alabilmek için büyük gayret sarfediyor amaçlarına ulaşabilmek için hiçbir zorluğa boyun eğmiyorlar. Karşılaştıkları zorluklara boyun eğdikleri anda kaybedeceklerini biliyorlar. Korkaklığı değil başarıyı kendilerine ilke ediniyorlar. Korkaklığı yaşamanın ikinci türünü seçenler ilke ediniyor. Karşılaştıkları zorlukları altında kalacakları büyük bir yük olarak görüyorlar. Onun içinde yaşamayı anlamsızlaştırıp kendilerini karanlığa sürüklüyorlar. Halbuki kolayı değil de başarmak için zoru seçseler yaşamak daha güzel bir anlam kazanır. Ama hiçbir zaman bu düşündüğümüyapmaz birçok insan. Neden yapmaz çünkü yorulmak işlerine gelmez. Başarmayı bir ilke edinen insanlar ise zorlukların üstesinden gelip ayakta kalacağız diyerek kendilerini her yerde her zaman göstermekten çekinmiyorlar. İlkelerini korkusuzca kolayı seçen insanlara biz hiçbir zaman yolumuzdan dönmeyiz diyerek anlatmaya çalışıyorlar. Olması gereken de budur zaten çıktığı yolun sonunu getirebilmek. Çıkılan bu yolda kaybetmek de var kazanmak da var ama bir amacı olan insanlar ne pahasına olursa olsun çıkılan bu yolun sonunu kazanıp kaybetmemek için göstermek isterler. Korkaklığı, kolayı seçenlere “Bizler ne için varız?” diyerek amaçlarımız yok olup gitmesin diye her daim var olabilmek, kazanabilmek, hayatı yaşanır bir hale getirebilmek için varız. Yaşamanın yaşamak için değil de bir amaç uğruna var olduğunu anlatmak için...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ay Işığı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |