Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe |
|
||||||||||
|
Bildiğiniz gibi bu konular çok tartışılan konular… İşin garip tarafı da; bilen bilmeyen herkes bu tartışmalara dâhil olur... “Ahir zamanda Mehdi gelecek mi? Hazreti İsa yeniden yeryüzüne inip Müslümanlığı kabul edip yayacak mı?” Sözde ahir zaman kehanetleri bazı ‘İslam Âlimleri’ tarafından kabul edilirken bazıları tarafından reddedilir… Milli Gazete yazarlarından Mehmet Şevket Eygi bu konuyu yeniden gündeme taşımış… Kılık kıyafetinin düzgünlüğüyle dikkat çeken ve aile yerine kedileri beslemekle meşhur olan İstanbul Beyefendilerinden Mehmet Şevket Eygi; köşesinde “hiç şüphem ve tereddüdüm yok” diyerek bugünkü (06.01.2016) yazısında Mehdi ve Hazreti İsa’nın geleceğini ilan etmiş… İnsan yerine kedi köpek sevmekten tercih kılan Şevket Eygi (zatla ortak isim taşırmışız) “Hazreti İsa yeniden yeryüzüne inecek” demekle kalmamış şaşırtan başka kehanetlerde de bulunmuş. Kendince küçük kıyamet alametlerinin gerçekleştiğini ve büyük kıyamet alemetlerinin de görülmeye başladığını iddia ediyor… Anlaşılan Nasreddin Hoca’yı hiç dinlememiş bizimkisi… Nasreddin Hoca’ya sormuşlar; “kıyamet ne zaman kopar?” diye… Hoca; “Hangi kıyamet?” demiş. “Kıyamet kaç tanedir?” demişler. Hoca; “Aslında kıyamet iki tanedir. Kişinin kendi ölümü küçük kıyamet, dünyanın parçalanması ise büyük kıyamettir” demiş ve eklemiş; “Bizim ev için sorarsan karım ölürse küçük kıyamet. Ben ölürsem büyük kıyamet!” diye karşılık vermiş… Şimdi bu zata sorsam; “senin karın da yok ve ölmemiş ki küçük kıyametten bahsediyorsun… Küçük kıyametten anlamayan büyük kıyametten ne haber verebilir ki… Hala “Mehdi gelecek İsa inecek” diyor… Bekle, belki iner! Haydi bu safsataları çok dinlediğimiz için anladık, İsrail devletinin sonuyla ilgili kehanetin ilgimi çekti… Ve yazısında şöyle devam ediyor; “Sevgili Ehl-i Sünnet Müslüman kardeşim: Kesin olarak bil ki Mehdi gelecek, İsa aleyhisselam inecektir. Bu ikisinde hiç şek ve şüphe etme. Mubir-i Sâdık haber vermiştir. Yine bil ki âhir zamanda yaşıyoruz, küçük alametlerin hepsi, büyük alametlerin bir kısmı gerçekleşmiştir… En son âhir zaman Deccalı da zuhur edecektir.” Bitmedi, bir kehanet daha; “İstanbul işgal edilecek!” Bizim köyde bu tür tutarsızlıklara “çüşş” derler, ben öyle de demek istemiyorum ama… Oysa Kur’an-ı Kerim bu konularda bizleri şöyle haberdar etmektedir: “Gaybın anahtarları Allah’ın yanındadır. Onları O’ndan başkası bilmez” (el-En'ân, 6/59). “Allah sizi gayba vakıf kılacak değildir. Fakat Allah, elçilerinden dilediğini seçer (onu gayba muttalî kılar)” (Alu İmrân, 3/179). “Allah, gaybı bilendir. Kendi görünmez bilgisini kimseye göstermez.” (el-Cin, 72/26). O halde ey kâhincikler; siz neler zırvalarsınız kendi kendinize? Ortadoğu’da büyük savaşlar olacakmış (oluyor zaten, yer yerinden oynayacakmış (oynasın) işgal ve istila olacakmış, (hat safhaya ulaştı) Kahin Eygi, devam ediyor; “Beni Asfar Kostantiniye’yi (İstanbul’u) ve Rum ülkesini alacak” ve bilmem daha neler… Haydi ordan be! Başka işin yok mu senin, git kedilerinle uğraş… Kahinlik ve kehanet senin neyine be adam!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |