Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Malatya’da Emekliler Parkın’dan oturup hiç baktınız mı Söğütlü Cami’den yana… Baksanız bile görmezsiniz ki!.. Yalnız Emekliler Parkı’ndan değil, Malatya’nın hangi yanından bakarsanız bakınız Söğütlü Camii göremezsiniz!... Göremezsiniz çünkü; ( çift ‘S’ ile ismi başlayan) zamanın belediye başkanı görevine son iki ay kala, Malatyalıların kendisini bir daha seçemeyeceğini yakinen anladıktan sonra gazaba gelerek, bu gün adeta camiimizi muhasara altına alan binaların dikilmesine ruhsat vermiştir… Aslında düne kadar (dün dediysem, bilmem kaç yıl önce) Yeni Camiimiz de aynı kaderi yaşıyordu ancak, bir önceki Belediye Başkanı ve şimdi Milletvekilimiz Sayın Hüseyin Cemal Akın bir hamle yaparak camiimizin ortaya çıkmasını sağlayarak, camiimize bir meydan bırakmıştır… Bu vesileyle kendisini bir kez daha hayırla anarak, meslis-i mebusandan da ilimiz adına nice faydalı ve kalıcı projelere imza atmasını bekliyoruz… Hüseyin Cemal Akın demişken; Malatya’mıza bir dönem hizmeti oldu belediye başkanı olarak. Bir dönem belediye başkanı oldu ama projelerinin çoğunu gerçekleştiremedi. Oysa Sayın Hüseyin Cemal Akın’ın bu şehre ve şehre yaptığı kültürel ve ilmi çalışmalarıyla damgasını vuran insanına dair bir dizi projeleri vardı. Örneğin, Abdullah Gül Parkı’nda, bir halk kütüphanesi ve okuma salonu açma düşüncesi vardı. Bir çalışanı olarak bizatihi bu düşüncesini bizimle paylaşıp ve birlikte yer tespitine gitmiştik. Malatya halkının istifadesine sunmak üzere açmak istediği bilgisayar ve internetine kadar okuma merkezinden müteşekkil kütüphanenin bir odasına Büyük Doğu’nun kurucu üyelerinden M. Sait Çekmegil’in, bir başka okuma odasına da Malatya ekolünü oluşturan Müftü İsmail Hatip Erzen’in kendi kaleminden çıkan kitapları ve kaynağından beslenip “Malatya Ekolü”nü oluşturduğu kitaplar ile meydana getirilen kütüphaneyi kurarak halkın istifadesine sunmayı düşünüyordu. Ne yazık ki, ilimiz adına kültürel açıdan ehem olan bu projesini gerçekleştiremeden ikinci kez aday gösterilmedi… Lakin umut ediyorum; Sayın Akın’ın gerçekleştiremediği bu projeyi Belediye Başkanımız Sayın Ahmet Çakır gerçekleştirir.. Bu unut ve beklentilerle, şehreminim Ahmet Çakır’ın kulağı çınlasın…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |