Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Garipseyeceksiniz ama be bu meyvenin (meyve mi) adını Malatya Büyükşehir Belediyesi ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı arasında gerçekleştirilen ortak proje ile öğrendim. Meğer kilo vermek, zayıflamak isteyenlerin bolca konuşup dillendirdikleri son zamanların en popüler meyvesi imiş Goji Berry. Peki Goji Berry nedir? Goji Berry’nin faydaları nelerdir? Yenilir mi, içilir mi, nasıl bir meyve Goji Berry. Özellikle zayıflamak isteyen kadınların tercih etmeye başladığı Goji Berry, Türkiye’de “Kurt Üzümü” olarak biliniyor. Anavatanı; Orta Asya’da -Tibet halkının anavatanı olan- bölgede imiş... Meğer “kurt üzümü” olarak adlandırılan bu meyve ‘mutluluk meyvesi’ olarak da biliniyormuş. Bu meyvenin içerdiği polisakkaritler ve güçlü antioksidanlar nedeniyle insanda erken yaşlanmaya karşı vücudu koruyormuş. Hatta ve hatta “uzun ömür meyvesi” olarak da adlandırılan goji berry kansere karşı da koruyucu özelliği olduğu gibi insanın derisindeki kırışıklıkları da gideriyormuş. İlgili uzman diliyle; “Goji berry, kanser önleyici bir madde olan germanium içeren, yeryüzünde bu güne kadar tespit edilmiş birkaç bitki türünden biridir.” Goji berry bin 700 yıl boyunca Tibet’te üretiliyormuş. Türkiye’ye ise son yıllarda getirilmiş ve Malatya ise bu ölümsüz meyve/ilaç ile bir yeni tanışıyor. Rivayetlere göre; Tibetliler yüzlerce yıl goji berryden yaptıkları ilacı böbrek ve karaciğer tedavisinde kullanıyormuş. Goji berry, Tibet’te kolesterolü ve kan basıncını düşürmek için kullanıldı gibi kanı temizleme gibi bir özelliği de sahipmiş. Bilimsel çalışmalarda özellikle karaciğer kanserlerinden korunmada goji berrynin çok etkili olduğu söyleniliyor. Goji berry, vücutta yağ oranını azalıp, uyku düzensizliklerini engelliyormuş. Ayrıca hafızayı güçlendirip vücuda daha genç ve diri görünüm kazandırıyormuş. Yüksek tansiyon ve alzheimerden korunmak için de mutlaka bu mutluluk meyvesinden kendimizi mahrum etmememiz gerekiyormuş. İşte tüm bu güzel özelliklerden dolayı Malatya Büyükşehir Belediyesi Kayısıyı aratmayacak güzellik ve özelikte olan bu meyveden halkına -ücretsiz fidan- dağıtımına başladı. Kırsal mahallelerde meyveciliğin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi, ürün çeşitliliğinin artırılması amacıyla başlatılan fidan dağıtımını duyan her vatandaş nefesi Büyükşehir’de aldı ve gereken başvuru müracaatını yaptı. Malatyalı çiftçilerin sertifikalı kaliteli tarım ürünleri yetiştirmesi amacıyla çalışmalarını sürdüren Malatya Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından dağıtılan Goji Berry’in yanı sıra Alıç, Ceviz, Badem, Ihlamur, Kızılcık, Lavanta ve Dut fidanı da var. Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından fidan dağıtım haberi alan bir genç basına giderek “baba” diyor, “Büyükşehir yeni bir meyve fidanı dağıtıyormuş duydun mu” demiş. Babası; “nasıl bi şey bu?” sorunca genç sağ elinin avucunu açarak; “baba baba” demiş; “aha bu büyüklükte, anlayacağın en az bir-iki kilo” demiş. Baba heyecanlanarak; “o zaman 20 adet o meyveden yazdır” demiş… Kıymetli okurum, dayanamadım ben de 5 adet Goji Berryden yazdırdım. Goji Berry’nin ‘ne menem’ bir şey olduğunu yetiştirebilince, yiyebilince öğreneceğiz galiba…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |