"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
- I - Tenimin değmediği yerlere değiyor bu şey, Mitralyözlü bir uğultu alırken aklımı Fesleğenlere hasret Geriden geliyor karasudaşlarım Kıta sahanlıkları ve Fransız subayları Göğü yaran gürültüler... Oysa savaşın gizli öznesinde Belirtilmeyen bir aşk yaşar Mayıslı bir kırmızı akşamda Maynüstlerinden ayrı durmak üzerine Atlantik’i kulaçlı bir yürekaltıyla geçmek... Yok, hayır! Her bombada bu sular taşar. KARŞIDA BİR FRANSIZ SUBAYI AKLIMDA MAYIN OYSA SÜNGÜ ELİNDE SANSÜRSÜZCE ÖLDÜRÜYOR YILDIZLARI ALBAYIM. - II - Tutup eski bir türküden sır verdim Genzime bir yudum şarap düştü Tül kafesle çevriliyken Etimden seken şarapneller bildim. Çelik bedenli raylarda Savruk bir yazdım Meydanı ayaz alınca Düşten göze aktım. TANKTAN BİR GECEYDİ VE ESNAFTI ESKİDEN FÜHRER’İN SUBAYLARI OYSA GÖSTERMELİKTİ BÜTÜN TANKLAR YERDEKİNDE GİZLİYDİ ÜZERİNDE ÖLÜM YAZAN ASILLARI - III - Merkezi Krallık olmasalar da geriden gelir Nasyonal Sosyalistler evlerinin sıcağına bile Mayın nedir bilmezler, gezinmezler çünkü Normandiya sahillerinde... - IV - Bugün hava ısınacak Mister Aksi için bir sebep yok! Şu kruvazörü geride bırakarak gelecek sıcak rüzgârlar. Sahilin ortasından doğru sarılsak Dalgaların kuyruklarına Kıpkırmızı oluruz Varana kadar Britanya’ya... Bu anlamsız ölüm tekneleri de gelecek Kıyamet kopacak! Almanlar, İngilizler, İtalyanlar, Bir de Bolşevikler gelince... Bugün hava ısınacak Mister Aksi için bir sebep yok! Aksi için bir sebep yok! - V - Çelikten duvarların arasına saklanmış, İki parmağında tek yudumluk sigarası var, Bir elindeki bardağında Yahudi kanı... Ama birebir katil olmuş değil daha! Kimseye silah çekmiş değil! Çünkü biliyor ne denli güçlü olsa da tankı silaha sarılacağı zamanı... Aptala malûm olur ya, Führer’in de gelişmiş bu vasfı... ilk ve son teması, intiharı... Kaç kitap yaktırmıştır oysa ki? On, yüz, bin, milyonlar...Hayır daha da çok! Kara şafağın ötesini göremeyen gözleriyle: “Heil!” Tek jiletlik bıyığıyla yine... Göremiyor beyler koskoca Hitler şu anı! Ama, aptala malûm olur ya, Führer’in de gelişmiş bu vasfı... Şimdi hakkında yazılanlar, Yaktırdıklarından da çok! - VI - “Sevgili Maria...stop Savaştan sonra evdeyim....stop Sevgiler....stop!” - VII - Dün yedinci mayını da geçtim Albayın yanındaydım Mavzerin bulunduğu yerde... Aylardan yazdı, Yıllardan temmuz... Aptal bir savaşın ortasındaydım!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Ulaş ORAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |