Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand |
|
||||||||||
|
Kapatıp pencereyi içeri açılacağım. İpin ucunda sallanan bir güvercinle İsyanın başladığı yerde sekiz sütunda ismin olacak Kanlı ilkbahar sabahları gibi Bir tek ve imkansız Samsun yolunda Ankara ekspresinden bir tünelde ineceğim. Karanfille boyanmış bir gecenin ucunda Uzaklara mühürleyeceğim seni. Aztek tanrıçalarında unuttuğum yüzüğümle Büyüleyeceğim tüm prozodisiz ayrılık şarkılarını. Kafilemde insan yok; Çayır çimen, duvar pencere, makinist... Üçüncü mevkii bir yalnızlık. Belli ki yüzümü çevirmişim pencerelere Pencereler ve zaman hep arayıp Hiç bulduğum anafikirlerim benim. Kafilemde insan yok; Belli ki boş bir kompartıman düşlemekteyim. Belki de karmalaşalardayım kimsesiz çocukları taşımamın anlamsızlığıyla raksediyorum Kırlangıçların kanatlarında. Naftalinli duruyor ana rahminde bıraktığım sözcüklerim. Öyle temiz, pak ve güvesiz işte. Yalın bir siyanür içiriyorum durmadan Ve her gece Fikirlerin, kıyasların ve kostakların oturmadığı bir ayrılık kentinin içişlerine. Pencerenin ucundan kızgın bir demirle dürtüyorum Kaybolan hayatların telaşlarını. Paniklerini. Arayışlarını. Cesaret kırışlarını. İnançsızlaştırılmalarını. Nöbetlerimde bir telefon defteri Gümüş bir bileklik, beyaz bir bluz, En çok yeşil bir çift zümrüt.. Darmadağın boşluklara uçuruyor tenhalar üveyliğimi. Oysa tılsımlı kehanetler kale duvarlarında gizli, Biliyorum... Uçuk mavilerde... Kirpiklerim ağarana kadar beklemek zorundayız. Zamanı durduramayız, Yalnızca temiz fidanlar olabiliriz darağacında! Şimdi OKU! “Yaradan rabbinin adıyla”: ZAMAN TUTSAK, VURGUN VE SANA AŞIKTI. BİR ŞEHİR PENCERELERDEN USUL ADIM DÜŞERKEN; BİR BALIĞIN SIRTINA TUTUNDU. BALIK, BİR ZAMANDAN BAŞKA BİR ZAMANA UÇUP DURUYORDU. ESKİ VE DİNİ BOZUK BİR ŞİİR, OLMADIK BİR RUBAİ, SİSMİK BİR PATLAMAYI ARAYIP DURUYORDU. PENCERELER BUNU BİLMİYORDU Ufuklarımızı ayırıyorum Yalanlarımızdan gizlemediğimiz yavru sırlarla Zümrütü, sedefi, rehineliği, akrepliği, - yelkovanlığı zaman zaman - Fedakarlığı unutuyorum şimdi. Zehir dolu bir torba avucumda... Yalnız bir ismi olabilir diyorum ayrılığın “Her şeyin bir adı olmalıysa”. Oku! İsyanın Arapçasıyla, Osmanlı tuğrasıyla... Nasıl olsa kaldıracağım Samsun’da cenaze gibi kutladığım doğumdünlerimi.. Şehir: Yalnızlık bir deha Şehir: Bağnaz ağızlı bir ejderha Oku: BALIĞIN ÜZERİNDEN DÜNYAYA BAKAN ŞEHİR, KENDİNE AİT BİR RUBAİNİN DİZELERİNİ DUYAR DUYMAZ DİZLERİNİN ÜZERİNE EĞİLİR. BİR ŞEHRİN HER EĞİLİŞİ ZAMANDA DERİN YARALAR AÇAN BİR PATLAMAYLA SON BULUR. Terasların, pezevenklerin, orospuların, ağırlık merkezindeyim Uçuk tenli bir el zemheri bir hançerle Başını bekliyor Hastalıklı nöbetlerimin. Kurşun yok, tek bir darp izi bile yok! Her şey bir oyun aslında Ve failim bir deli saçması. Sorular ve Yanıtlar... Derin bir zindan; - konforlu ve su sızmasız – Başlığın ortasındaki kalaysız namluları görüyorum. Gerçekler ve Suretler... Bu Kitabın Kullanım kılavuzu: MERPHILO: Yargıç... JEAN PAUL: Azrail... LYDIA: Kadın... Başrollerde: ŞEHİR Yakında yalancı vitrinlerinde... Esatiri akşamlara esir olmuş bir rübai Kilisenin kenarından sızıyor kırmızı parkelere Ve bir seri sonu satıcısı gibi Sırtlayıp götürüyor sırtlan tüylerini Katrana bulayıp. Korku yıkıyor, bir kadın ağlıyor ve çanlar durmadan ve durmadan aynı şarkıyı çalıyor Biliyorum, alt kata inip ceketimi ilikleyeceğim Postallı adamlar bizim oradan geçtiğinde. Mavzerler, tüfekler... Aslında acı, aykırı bir korkudan doğuyor! Ebrulu bir yamayla göğün içine giriyorum Ve uçakların gürültüsünde sürekli –yor’lu cümleler kuruyorum. Her yanım duvarlarla kaplı Belli bir mesafeden ateş alınca öldürmüyor Tabancalar. Oysa henüz Bilmiyorum elimdeki delilleri Doğurgan değilim ki yeniden yaratayım bir lanetli şehri.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Ulaş ORAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |