Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz |
|
||||||||||
|
Karanlık bir gece, atlıların kovaladığı Bir yüzük taşırken parmağında Seher; Estirir dedi deli rüzgârları bir emirle, yeniden doğurur çocuğunu. Loğusalık karnından çıkarır bin yıllık yüzüğünü Ve öylece kutsal kitabının ortasına yerleştirir. Yok hayır, olamaz! Okuduğun kitapta yazmaz ki sevdan; İzlediğin hangi filmde seher yeliyle doğan güneşe sığınan insan var? Ey gökyüzünü işaret parmağıyla dizine çağırmış dağların kraliçesi! Masalların gizi! Gözlerin görmez her yanı kara kara bulutlarla donattığını uyandığında güneşin. Uçar desen de inanmam deniz seher yeliyle; Dünya bir o yana bir de bu yana döner desen de Ala rüzgârım. Ey dosta düşmana nispet, karabasanlarını bildiğim güneş; Bir düşüncesiz gecede yok olup gider mi yoksulluğu yüzünün? Yüzlerce yıl yaşatmıştın hani içindeki kansızlığı; Hani fırtınalardan söz ederdi öykünde yar tanrıları? Ah, onları bile dize getirdi ellerin. Şimdi sen, götür de bu dünyayı fırlatıp at bir çöp kutusuna; Eski yılları yeniden yaşa, Getirsinler eski değerlerini gümüş tepsiler içinde! Ey aklımı çelen soğuk; Git de gelsin güneşle Seher. Başlasın dünya sıfırdan dönmeye Ki tanıyalım gerçeğimizi bir nefeste. Es ala rüzgârım...es! Es ki görsün çatırdayan değerleri yeniden yaşlanan karanlıklar kenti; Es ki iblise verdiği gözünü gönlünü geri alasıca yürek, Tepesine binsin orağıyla yaşanan günün! Kafesindeki kuşları bile titret ki bugünü düşünmeylesin gayri insan! Ah, yazıldığın sıranın sana ne zaman geleceğini bilemeyecek kadar küçüksün ey Seher; büyü biraz!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Ulaş ORAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |