İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld |
|
||||||||||
|
Anlamını bilmiyorum, bana tersten gelen bir hezimet gibi duruyor işittiğim bu hoş aksan ne bildiğimiz kelimeler vardı, ahmaktık kullanmadık onları, çıkarmadık akciğerlerimizdeki boşluktan bir devrim geçti ellerimden, kimi devrimler bildim başladılar, sonuçlanmadılar bilmem nedeni açık değildi sordum ağabeylere, söylemediler onlar da, yoktu da bir perim otel duvarlarında göremediğim önümü anlatan Bir otel odası bozgunu: yalnızlık diye kelimelendirilen paslı mürekkep! Nereden geldi boynuma bilmem, sözcükleri yetim bıraktıracak bu hüzün, bu acı kasvet. gayri-samimi bir şiir olup çıktı bu, neden okunmaz şiirim eski türkçe ritmlerde ingiliz nüanslar barındıran Neden oldu bilmiyorum, başıma neden geldi ki anlamadan Bir balkon rubaisi okuyor paşalar kulaklarımın dibinden ayrılmayan. Oyun oynamayı öğret bana oynamadan önce eski oyunları yüzüme karşı ey sevgili Ya da salıncakta sallanan küçük, mavi yüzlü kız çocuklarına acımayı öğret. Sarıp sarmaladığım tüm sarmal melodi; nereden çıktı da gözlerimden taştı, inanmadım, bilmem; Bir otel odası kadar yalnızım, paylaşacağım dostlar gerilerde kaldı. Sözcükler, sözcükler, karışık bir meze tabağı gibi ne hikmetse döküldüler sofraya Aklım yok, sarkıtlı bir bahçe kapısı duruyor imgelerin denizinde, barınıyor odamda Ne garip, ne vakit olsa baksam gözlerine,ne vakit olsa da konuşsam eski türkçeyle gözlerim kenetlenir Hangi yalanları fısıldadım kendime bilmiyorum, nasıl olsa bütün otel odaları dilsizdir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Ulaş ORAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |