..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




13 Temmuz 2012
Tirşikci Gazeteciler…  
Şevket Başıbüyük
“Tirşikci gazeteci” ne demek? “Tirşikci gazeteciler” kim? Tirşikci gazeteci; hep sağda solda karın doyurma peşinde koşuşturanlardır. Tirşikci gazeteciler; açlığını birilerinin uzattığı ekmekle giderip, kendisini doyuranların yanında kuyruksallayanlardır. Bu nedenle Tirşikci gazeteciler; dış mihraklı beslenip kendi öz değerlerine saldırırlar hep… Tirşikci gazeteciler; birileri tarafında beslenilip ortaya çıkartılarak, memleketinin ve insanının öz yargı değerlerine saldıran her gazeteci Tirşikci gazetecidir… Kendi kişisel çıkarlarını, memleket meselelerinin üstünden tutarak, gerçeklerden çok ve beslendiği efendilerinin öne sürdüğü suni gündemlerle kalemşörluk yapmaya kakışan her gazeteci Tirşikci gazetecidir…


:ACBG:


Sizin de tahmin edebileceğiniz gibi bu başlık bana ait değil.

Bu orijinal başlık; Adıyamanlı bir gazeteci arkadaşıma (Mustafa Aloğlu’ya) ait…

Çok sayıda gazetecilerin katıldığı, açık havada verilen yemekli bir basın toplantısında bu sözü kullanmıştı.

Bu kavramı ilk duyduğum gün, gülüp geçtim…

Sonra hoşuma gittiği için, birkaç yerde kullanarak hatta sıkça kullanarak üzerinde düşünmeye başladım.

“Tirşik” kelimesi Türkçe değildir tabii ki.

Kelime, anadilim olan Kürtçe olduğu için “Tirşik”in ne anlama geldiğini çok iyi bilirim.

Ancak bir de bu kelimeyi arama motorlarından “google” sorgulayınca ilginç bir cümle ile karşılaştım.

Google amca; “Kürt mutfağının seçkin örneklerinden olan tirşik yemeğinin tanıtım belgeseli çekilmeye başlandı.” şeklinde bir cümle ile bahsediyordu…

Tirşik; Van’ın eski bir kültür yemeği imiş…

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğretim Görevlisi Radyo-Tv Yayıncılığı Bölüm Koordinatörü Prof. Dr. Sedat Cereci, Kürt mutfağını tanıtmak için, Tirşik yemeğinin tanıtım belgeseli çekimlerini yapmaya başlamış.

Meğer Van’da Tirşik yemeği, et, erik pestili, pazı ve yumurtadan yapılıyormuş.

Bizim Adıyaman tarafından bu yemek, yoksul ailelerin yemeğidir. Az salça ve bol su ile yapılan Tirşik yemeklerin içine, varsa acı bir biber, yumurta konulur, yoksa yok…

Oysa Van’da bu yemek daha zengin içerikli yapılıyormuş…

Her ne ise…

Hem anlatmak istediğim bu değil.

Anlatmak istediğim, Mustafa Aloğlu’nun bu Tirşik yemeğine yüklediği kavram ve anlatmak istediği mesaj…

Mustafa, Adıyamanlı olup, “ Tirşik” kelimesinin bizin bölgede fakirliği, yoksulluğu ve açlığı çağrışım yaptığını bildiği için; “Tirşikci gazeteciler” diyerek yeni bir kavram geliştirmiştir…

Şimdi gelelim meselenin özüne…

“Tirşikci gazeteci” ne demek?

“Tirşikci gazeteciler” kim?

Tirşikci gazeteci; hep sağda solda karın doyurma peşinde koşuşturanlardır.

Tirşikci gazeteciler; açlığını birilerinin uzattığı ekmekle giderip, kendisini doyuranların yanında kuyruksallayanlardır.

Bu nedenle Tirşikci gazeteciler; dış mihraklı beslenip kendi öz değerlerine saldırırlar hep…

Tirşikci gazeteciler; birileri tarafında beslenilip ortaya çıkartılarak, memleketinin ve insanının öz yargı değerlerine saldıran her gazeteci Tirşikci gazetecidir…

Kendi kişisel çıkarlarını, memleket meselelerinin üstünden tutarak, gerçeklerden çok ve beslendiği efendilerinin öne sürdüğü suni gündemlerle kalemşörluk yapmaya kakışan her gazeteci Tirşikci gazetecidir…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Kitap Cafer"
"Yazmaya Dair"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.