..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




16 Şubat 2012
Şubat ve Kar  
Şevket Başıbüyük
Sayın Pamuk kadar yazmada maharetli olsaydım ya da onun kadar ünlü ve okunur bir yazar olsaydım ben de bir Kar romanını yazardım. Ama benim Kar romanımın geçtiği yer Kars, değil Malatya olacaktı. Çünkü 28 Şubat senaryosunun en iyi oynandığı sahne Malatya’ydı…


:AFJJ:
Bir kar yazısı yazmadan kar uçup gidecek mi? Yoksa hava tahmin raporlarının verdiklerini tam yansıtmadan, ekranlarda zoomlayarak verdikleri abartılı haberler birkaç hafta daha sürecek mi?

Kar…

Kuru soğuk havalarla aram yok ama karlı havaları severim.

Kar yağışını seyretmek, karlı havada yürümek önemli hobilerim arasındadır…

Mevsimin en verimli karları genelde Şubat aylarında kendini gösterir. “28 Şubat” hariç, Şubat ayını severim.

100’ü aşkın ülkede 46 dilde okunan ve 2006 Nobel Edebiyat Ödüllü romancımız Orhan Pamuk’un “Kar” adlı romanı her ne kadar Ocak ayında yayınlandıysa da, kitabın asıl reklâmı, karın en yoğun yağdığı Şubat ayında yapılmıştır. Hem de o yıllarda çok güzel kar yapmıştı memleketimizde. Lakin o gün bu gündür kar küsüp gitti sanki bu memlekette. Yani 2002’den beri ilk kez memleket ciddi bir kar yağışıyla karşılaşıyor bu yıl..

Pamuk’un Kar adlı romanına atıfta bulundum…

Pamuk, her ne kadar; “kullandığım şehrin ruhu, Kars’ın havası, kenarda kalmışlığı, yoksulluğu, kar yağınca oradaki şiirsel hava, buranın dertlerini… yazdım.” derse de; Pamuk, bu eserse, kendi penceresinden 28 Şubat Sürecini yazmaya çalışmış…

2002 yıllarında karın en çok yağdığı iyi bir zamanlamada Kar’ın piyasaya çıkartılmasıyla, her edebiyatseverler gibi ben de kitaba ilgi duymuş ve heyecanla alıp okumuştum. Bir kar romanını beklerken, okuyunca; 28 Şubat Süreciyle karşılaşınca -muhtemelen her okuyucu gibi- ben de şaşırmıştım…

Lakin ‘bu masal’ öyle değildi…

Öyle bir romanın yazıldığına sevindim ama projektörün yanlış yere tutulmasına üzüldüm.

Sayın Pamuk kadar yazmada maharetli olsaydım ya da onun kadar ünlü ve okunur bir yazar olsaydım ben de bir Kar romanını yazardım.

Ama benim Kar romanımın geçtiği yer Kars, değil Malatya olacaktı. Çünkü 28 Şubat senaryosunun en iyi oynandığı sahne Malatya’ydı…

Offf…

Ben bu yazıda, suya sabuna dokunmadan sadece bir kar yazısı yazacaktım, Orhan Pamuk’un Kar’ı ve 28 Şubat nerden dilime dolandı…

Karın yağısını şöyle tabii haliyle tasvir edip bir kar güzellemesi yazısı yazacaktım…

Trilyonlar, katrilyonlar ve kentilyonlar sayısınca yeryüzüne düşen kar taneciklerinden hiç birinin diğerine benzemediğinin hikmetini yazacaktım…

Yağınca; dağı, taşı, ağacı bir gelin gibi süslediğini…

Karın saflığını, temizliğini…

Bir melek gibi beyaz kanatlarını tabiatın üstüne gerip tüm mikropları öldürdüğünü…

Yani bilindik bir kar yazısını…

Bir kar yazısını yazacaktım ama…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Kitap Cafer"
"Yazmaya Dair"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.