..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Akımlar > Muhammed CAN




12 Ocak 2012
İstikrar Bozulmuştur  
Muhammed CAN
Arap dünyasının hal-i pür melali


:BJDH:

İslam dünyasında istikrar bozuldu. Bozulan bu istikrar, şu ana kadar var olan despotların cebr ile uyguladıkları istikrardır. Bugün zirvesinde olan istikrarın bozulmaya başlama süreci, bundan 32 yıl önce başlamıştı.
Nitekim İslam İnkılabının zaferinden sonra, Rahmetli İmam Humeyni, İslam dünyasına atıfta bulunarak: “Bölge yeniden kendi dinamikleri ve aktörleri eliyle şekilleninceye kadar istikrar bozulmuştur. Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak, büyük ve çalkantılı bir döneme giriyoruz.” dediğinde İslam Devriminden otuziki yıl sonra baş gösteren evrensel buhranları o günden, gördüğünü söylemek istiyordu…
Batı dünyası, özellikle aydınlanma ve akabinde ki Sanayi devriminden sonra sömürüyü sürdürme kılıfının adını modernizm, Demokrasi ve sair kavramlarla yola çıkarak İslam dünyasını sömürerek ayakta kalmasını başardı. Hala da başarıyor!
Yine Batılıların: “Birisi kimlerin insan olduğuna karar verene kadar insanlar kim olduklarına karar veremez“ sözüyle, kendisini karar veren mekanizmanın nihai mercii olarak kabul ettirirken, Batılıların değerleri adına, içimizdeki batılıların bugüne kadar hala vazgeçilmez düsturu olmuş içi boş dışı süslü sözler! Ama dünyada ve özellikle islam dünyasında dengeler değişmekte…
Batı dünyasının aleyhine değişmesini istemediği söz konusu dengeleri, korumak ve yaymak için ılımlı İslam maskesi altında varlığını sürdürmek istediğde biliniyor.
Bu cümleden: Bin Laden‘in ölüm senaryosu da ılımlı İslamı ve öncülerini İslam dünyasına manevi lider olarak legalleştirme cabası olarakta okunabilir!
Nitekim Bin Laden‘in kendisi başlıbaşına ABD‘nin kurgusuydu. Bu kurgu dağılan Sovyetlere karşı ABD ve mütefikleri adına direnişinin akabinde asıl hedefine ulaşamayacak kadar yıpranma ve kırılmalara uğrayınca ve elbette islam inkilabına karşı varoluşsal paradigmalar geliştiremeyince miadı doldu…
Buna en bariz örnek İliklerine kadar sömürülmiş ülkelerin sembolik liderlerini İstanbulda bir araya getiren, adı da efendilerinin istekleri doğrultusunda az gelişmiş ülkeler olarak halklara empoze edilen, oysa sömürülmüşlüğün yegane müsebbibi olan bu kirli yüzler, Batının makyajı ile beyazlatılmış, adına da güvenliği sağlama anlaşmaları adı altında ümmetin sermayesini silah tüccarlığı yapan katillere aktaran dostlarıyla hemhal olmalarıdır..
Obamayı iktidara getiren siyonistlerin, bu yönetimin Ortadoğu’da kendi alehylerine olan gelişmeleri engelleyeceklerini böylece sömürü tezgahlarının devam edeceğini sanıyorlardı.
Batılıların kendilerine has ekabirliği ile adeta yenilmezlik zırhı ve demokrasi havariliği onlara Ortadoğu’daki hareketleri sanıldığının aksine yeniden filizlenen İslam medeniyeti karşısında kaybettikleri bir mevzisinden çekilerek merkezine yakın bir geri mevziye yerleşme hamlesi sırasında yakıp yıkma psikolojisi, normal karşılanmalı…
İslam dünyasına ki halk hareketlerindeki evrimlerin sancılı süreci, sözkonusu evrime öncülük edebilecek liderlerin olmayışı, mevcut liderlerin ise statükoyu koruyan kimlikli kişilerden olması, hareketlerin asıl ilhamı olan onur , erdem ve tabiiki adalet ve hürrüyet adına olan kıyamlardır. Gençlerin değer vemediği, Saray ulemalarının düştüğü traji-komik durumu iafe edemek için “Suriye rejimine el çektirilmek farz“ diye ahkam kesenlerin kendi ülkelerindeki zülum ve despotluğa fetvasal kılıfar bulmak için Rahmanın kutsallarını, Yahudi hahamları gibi tahrif edebiliyorsa, yeni nesil İslami gençliğin /ki bu yeni nesil İslami gençlik, egemenlerin payandasına ram olmamış özislamı referans alıyor…/ kendi asli mecrasına akmasını engelleme değilse nedir?
Filistini ayrı bir değerlendirmeye tabi tuatacak olursak, Yemendeki kıyamın geriye dönük tarihinde nedense İslamcılar ve İslam dünyasının kahır ekseri görmezlikten geldi! Bahreyndeki kıyamın şia eksenli olduğundan kabul etmediklerini bir an için bizde kabul edelim! Peki Libyadaki halka karşı AB ve ABD nin yanında yer alan kendi hükümetlerinin eylemlerini lagalleştiren söz konusu ulema geçinen kişilerin Suriyeye karşı adeta cihad fetvası vermesinin arkaplanı ne olabilir?
Keza Suudi-siyonistlerin işledikleri cinayetlere kör olmak bir yana, lal olanlara ne demeli? Bu duruş; İslami duruş bir yana, hangi vicdanla izah edilebilir?
İslami gençlik: Batının gönlünde uyuyan güzel olan ılımlı islama ve hedefleri için Pensilvanya sakinince yorumlanan islamın, İslam dünyasına yeni bir Osman, yeni bir Muaviye türeteceğini bilmiyor değil…
Daha düne kadar ekonomik çıkarlarından ötürü kardeş ilan ettikleri rejimlere bir gecede düşman olan sözde İslamcı aydınların haline ise Devekuşu misali kafayı gömmek geride kalanı gizlemez demekten başka sözümüz, sizinde istikrarınız bozulmuştur!?
Gerçi bu Vadide yankılatacak nice sözler var ama…
Rahmetli İmam Humeyni: “Bölge yeniden kendi dinamikleri ve aktörleri eliyle şekilleninceye kadar istikrar bozulmuştur; hiçbir şey eskisi dibi olmayacak, büyük ve çalkantılı bir döneme giriyoruz" demişti.
ve o çalkantılı dönemin bozduğu istikrarsızlık, bugün zirveye çıktı.

Gerçekten Ortadoğu da bir çok ülke de rejimler köklü değişime uğrayacak. Bölge halkları süratle öz İslam'a akın ediyor. Halihazırda kaçınılmaz iki altanatif rejim var. Biri malum Amerika demokrasi terennümü altında sinsi ılımlı İslam, diğeri ise Muhammed(s.a.a)’i İslam!
Sahi bütün bunlar kime karşı ? Dün kimlere karşıydıysa bugünde yine onlara. Bir farkla!
Muhammed CAN/ mcan313@msn.com




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın akımlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türk İslamcı Dostlarımız - 1
Hamas: Arap Kabile İktidarlarını Yıkmayı Başaracak mı? - 1
Hamas, Arap Kabile İktidarlarını Yıkmayı Başaracak mı? - 2
Erdoğan Yeni Medeniyetin Yeni Nizamulmülk"ü Olmalı mı?
Devrimci İslam ve Kuzey Güney Hattı!
İslami Uynıştan Direniş Safhasına
Hayber Yakın Değil mi?
Tebuk Seferinden Dönüş Mü?

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Velayet-i Fakih ve Siyasla İslam
Kürt İslam Tarihine Farklı Bir Bakış (I)
Gündem Özel - 2 İslam ve Medeniyet
Gündem Özel - 3 Mısır ve İslam
Afrika’da Nal Toplamak!
İslamda Kadının Rolü - 1
Bugün Tek Bağımsız Devlet İran’dır
Afrika’da Nal Toplamak!
3. Dünya Savaşında İranı'ı Anlamak!
İslam Dünyasının Arayışı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dost İçin [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Bizde Ne Anne'ler Var [Şiir]
Ne İnsanlar Gördüm [Şiir]
Ey Gazzeli Cocuk! [Şiir]
Ayrılık Senfonisi [Şiir]
Hatıram! [Şiir]
Namus'un Adına! [Şiir]
Hum Kıyısında Bir Gece [Deneme]
Muhammed Can S. Demirtaş'a Soruyor [Eleştiri]


Muhammed CAN kimdir?

. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Muhammed CAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.