Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal |
|
||||||||||
|
Bütün bu toz, duman içinde benim asıl ilgimi çeken iki nokta var: Birincisi WikiLeaks adlı sitenin sahibi Julian Paul Assange. Şu an da kayıp, nerede olduğu bilinmiyor. Aklıma Hanefi Avcı geldi. Başına gelecekleri bile bile kitabını yazdı, ama ortadan kaybolmadı. Şu an da hapiste. Acaba hangisi akıllıca? Assange daha önce de Amerikalı Irak’ta bulunmuş bir askerin bulduğu belgeleri yayınlamıştı. Yanlış bilmiyorsam bu asker de hapiste. Assange dışarıda. Ancak her an hapse girebilir, hatta öldürülebilir. Ama o bu tür olasılıklara önlem alarak belgerin yayınlanmasını garantiye almış. Dünyanın ikiyüzlülüğünü ortaya döken bu adamı sevdim. Ayrıca belgeleri yavaş yavaş açıklayacağını söylüyor. Hepsi birden açıklanırsa çok önemli olanlar kalabalıkta güme gider diyor. Diğer dikkatimi çeken konu ise başbakanımızın, kendisi hakkında bir milyar doları var diyen gazetecinin Ergenekon’dan hapiste olduğunu vurgulaması. Bence bu vurgu hakkındaki iddialar kadar önemli. Çünkü bu iddiaları yayınların da sonunun bu gazeteci gibi olacağını ima ediyor. Aba altından sopa gösteriyor. Ergenekon davası henüz sonuçlanmadığı ve burada hiçbir mahkumiyetin kesinleşmediği düşünülürse, başbakanın sözleri yürümekte olan davaya etki anlamı taşımıyor mu? Tüm bunları düşünürken şöyle bir fantezi hayal dünyamı süslemeye başlıyor; İsviçre’deki büyük bankalarda çalışan helal süt emmiş birisi veya küstürülmüş emekli ve işten çıkarılmış bir yöneticisi ya da o bankaların gizli hesaplarına girebilen bir Hacker çıkıp orada parası olan politikacıları belgeleriyle açıklasa; Neler olur acaba? Hele bir de başbakanımızın da orada parası olduğu ortaya çıkarsa ne olur? İstifa eder mi? Türk halkı nasıl tepki verir? Bu soruların yanıtlarını veremem, ama eğer bu sızdırmayı gerçekleştiren bir Türk olursa Ergenekon davası kapsamında hapse gireceği kesindir. Eğer Türk değilse Ergenekon’dan girmez!!!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Mert, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |