Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
1.Öncelikle halkın büyük bir kesimi yani evetcilerin bir kısmı bu oylamanın neden yapıldığının bile farkında değil.Onlara göre halihazırdaki hükümetin uygulamaları memnuniyet verici,aynen devam etmesi gerektiği için evet oyu verdiler. 2.Bazılarına göre ihtilal süreçlerinde yaşananların ve mağdurların hesabı sorulmalıydı onun için evet dediler. 3.Yine bir grup evetçi,vergi borcu olan garibanın yurt dışına çıkmasında bir beis görmediğini göstermek için evet dedi. 4.Evetçiler,HSYK ve Anayasa Mahkemesindeki belirli kesimin egemenliğine son vermek için evet dedi. 5.Sendikal hak ve özgürlükler için,kadınlara daha çok özgürlük,çocuk istismarına hayır demek için evet dedi. Toplamda 26 maddeden oluşan Anayasa değişikliği paketi,bana göre halk tarafından, çok bilinmeden,anlaşılmadan oylandı.Evet diyen üst düzey erkan ve bu paketi hazırlayıp halk oyuna sunanların dışında diğerleri aslında neye evet dediklerini çokda bilmeden evete mührü bastılar.Hayırcıların,hayır deme sebeplerine baktığımızda onların gerekçelerinide kısaca birkaç maddede toplayabiliriz. 1.Hayır diyenlerin az bir kısmı sırf partileri hayır dediği için hayır oyu verdi.Ancak AKP li olup hayır diyenler olduğu gibi CHP ve MHP li olup evet diyenlerin olduğunu belirtmek isterim. 2.Hayırcılara göre vergi borcu olan gariban esnaf zaten yurt dışına çıkamaz hangi para ile nereye çıksın.O bahane ile diğer suçlularada yurt dışına çıkış serbestisi getirilmek isteniyordu.Yıllarca zimmetine para geçiren,devletin parasını yeyipde doğru dürüst vergi ödemeyen insanlarda rahatlıkla yurt dışına çıkıp ceplerine indirdikleri paraları yiyebilecekler.Cinayet işleyen zenginler,hemen yurt dışına kaçabilecekler,zenginler diyorum çünkü fakir olup cinayet işleyen vatandaş zaten yurt dışına kaçamaz.Yıllarca vatanına ihanet eden hainlerde rahatlıkla yurt dışına kaçabilecekler. 3.Partisi kapatılan milletvekillerinin vekilliği bundan önce düşerken yeni değişiklik ile partisi kapanan vekil,vekillik ünvanını korumaya ve nimetlerinden faydalanmaya devam edecek. 4.Memur ve işçiler sendika kanalı ile yargıya başvurabilirken yeni pakete göre uzlaşma kuruluna başvuracak ve kurulun verdiği karara uymak zorunda kalacak,kurulun aldığı karar hiçbir şekilde değiştirilemeyecek. 5.Anayasa Mahkemesinde yapılan değişiklikler yani üye sayısının artması yargı ile alakası olmayan YÖK`e 5 üye seçme veya önerme hakkı vermesi yani yargı bağımsızlığının ortadan kalkıp bir elde toplanacak olmasından dolayı hayırcılar ısrar ile hayır dedi. Kabaca maddelendirdiğim taslak,darbecilere hesap sorulması ve meslekden uzaklaştırılan yada men edilenlere tekrar mesleğe dönme hakkı verdiği için cazip gelsede diğer maddeler değerlendirildiğinde cazibesini yitiriyor. Mağdur olup,haklı olduğuna inanan vatandaşa Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine baş vuru yolu bu paket ile kapanmış oldu.Yani haklı ve mağdur olduğunuza inanıyorsunuz,mahkemeyi kaybettiniz Anayasa Mahkemesine baş vuruyorsunuz.Oradanda aleyhinize bir karar çıkarsa,soğuk su içip oturuyorsunuz.Çünkü Anayasa Mahkemesi üyelerinin nasıl seçileceği ve kimlere hizmet edeceği belli.Anayasa Mahkemesi ve HSYK ile ilgili tashihler bizler gibi sıradan vatandaşların anlayacağı boyutun çok üzerinde.Tam anlamı ile kavrayabilmek için Hukukçu olmak gerekiyor.Çok fazla detaylandırmasakda işin hülasası bu, sözüm ona darbecilere yargı yolunun açılması için hazırlanan paket ülkenin sırtından rant sağlayanların,vatan hainlerinin,bölücülerinde önünü açıyor.Sıradan vatandaşında son sığınağı olan yargıya güveniyorum hakkının önünü tıkıyor.Başbakan “Amacımız üzüm yemek,bağcı dövmek değil”desede bence asıl amaçları bağcıyı dövüp sonra üzüm yemek. Her madde bu kadar net bir şekilde ortada iken %58 in evet oyu vererek tashihi kabul etmesi,sonucu AKP nin zaferi olarak kabul etmesi aslında konuya çokda vakıf olmadığını ve Can Ataklı`nın dediği gibi geçim derdine düştüğü için bunlarla çokda ilgilenmediğini ve “benim özgürlük sorunum yokki,zaten özgürüm”mantalitesi ile hareket ettiğini gösteriyor.Merak ediyorum,telefon dinlemeleri yüzünden paranoyak olup kendi telefonununda dinlendiğini düşünen,imzasız,isimsiz ihbar mektupları ile soruşturma geçiren yada evine baskın yapılan,hapse atılan,sebepsiz yere uyarı,maaş kesim cezası alan memur ve sıradan vatandaş neye dayanarak bu ülkede özgürlüklerin had safhada olduğundan bahsedebiliyor.Tamam baktığımızda yetmişli yıllardaki gibi can güvenliği sorunu yok belki ama insanların,telefonlarının dinlenmeside özgürlüğün gasp edilmesi anlamına gelmezmi.Terör örgütü tarafından şehit edilen askerinde yaşama hakkı elinden alınmış olmuyormu?Bu sonucu demokrasinin zaferi olarak değerlendirenlerede sormak lazım,evetciler demokrat hayırcılar antidemokrat mı?Yada bundan önce ülkede demokrasi yoktu,referandumlamı geldi?Veya bundan sonra usulsüz telefon dinlemeleri ve haksız soruşturmalar olmayacak mı?Artık askerlerimiz şehit edilmeyecekmi?Bu soruların cevabını almak için bekleyip göreceğiz.Umarım,evetçiler haklı olur,umarım hayırcılarınki boş bir hüsnü kuruntudur,umarım yaşananları gören hayırcılar nedamet duyup keşke bizde EVET deseydik diye hayıflanırlar,umarım ülkemiz kazanır,umarım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |