..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Hilâl Erboyacı




13 Temmuz 2010
Ne Çok Ortak Yanımız Var  
Ne Çok Ortak Yanımız Var

Hilâl Erboyacı


İnsanların yaşamında altını çizdiği, önemli bulduğu nice olay var. Kimi mutluluklarla kimi de hüsranlarla dopdolu. Her insanın istese de istemese de yaşadığı bu deneyimlerin sonuçları kişiden kişiye değişir. Kimi bu olaylar karşısında soğukkanlılığını kaybetmez, kimi de yaşama küser, içine kapanır, dünyanın sonu gelmiş gibi davranır.


:BBHJ:

İnsanların yaşamında altını çizdiği, önemli bulduğu nice olay var. Kimi mutluluklarla kimi de hüsranlarla dopdolu. Her insanın istese de istemese de yaşadığı bu deneyimlerin sonuçları kişiden kişiye değişir. Kimi bu olaylar karşısında soğukkanlılığını kaybetmez, kimi de yaşama küser, içine kapanır, dünyanın sonu gelmiş gibi davranır.



Bazı davranışlarımızı genlerimizde taşırken bazılarını da sonradan öğreniriz. Ancak bildiğim tek gerçek yaşamın devam ettiği… Önce karar vermemiz gereken: Bir zavallı gibi davranıp, insanların bize acımasını mı istiyoruz? Yoksa ayaklarımız üzerinde sapasağlam durup, olayların bir şekilde üstesinden gelmek için mücadele etmeyi mi istiyoruz? Burada aslolan olayın mahiyeti değil bizim duruşumuzdur. Tüm insanların yaşadığı o kadar çok ortak sorun var ki…



Örneğin, çocukluk yıllarında anne ve babamızın yaptığı tartışmalar, ekonomik sıkıntılar, istediğimiz halde sahip olamadığımız birçok şey…Biraz daha büyüyünce yavaş yavaş karşı cinsle aramızda başlayan elektriğin zaman zaman kaosa dönüşmesi, evliliğe atılan adımlar, meslek edinme kaygıları….. Daha sonra eşinizle olan farklı bakışlar, farklı duruşlar, tartışmalar, çocukların eğitimleri, beklentileri, bir yandan da mesleğinizle ilgili akla gelmeyen bin bir çeşit problemler… Bu, büyüklerin deyimiyle çocuklarınız ele karışana kadar böyle devam eder gider. Hastalıklar, ağrılar, halsizlikler….derken ömür biter.



Bakın ne kadar ortak sorunumuz var. Ve bu sorunların hiçbiri zengin-fakir ayrımına girmeden , cinsiyete bakmadan sürer gider… Olağan sorunlara artı sorunlar eklemeye bayılır insanoğlu. Sıradan (!) bu sorunların üstesinden gelmek yerine sorunu sorun yaratarak çözmeye çalışır. Örneğin –Türkçede bu sözcük anlatmak istediğim şeye tam oturacağı için kullanıyorum- evhamları vardır. Gerçekle ilgisi olmayan şeyler üretir kendi kendine. Yanlış anlar bir bakışı, bir duruşu; kahreder kendini. Bazen de hastalık hastasıdır, her gün bir yerleri ağrır, sebepsiz şikayetler eder. Olur olmadık her şeye sinirlenir, kıskançlıkları vardır üstesinden gelemediği, ‘ Bugün hiç sorun yoktu nasıl etsem de bir sorun üretsem?’ diye düşünür durur. Kısaca sorunlarla yaşamayı sever, böylece sorunsuz yaşamak isteyen insanların burnundan getirir dünyayı..



İşte benim sıkıntım bunlarla başlıyor, yaşamın getirdiği her şeye varım. Yeter ki iyi için, güzel için, ailemizi doğru bir yerlere getirmek, topluma iyi birer vatandaş olmak için var gücümüzle çalışalım. Aramızdaki gereksiz sorunları aşıp , gerçekten dikkate değer, bize , ailemize,topluma çok şey katacak sorunların mücadelesini verelim.. Sorunları mümkün olduğu kadar kendi ellerimizle deşlemeyelim, mümkün olduğu kadar sorunsuz yaşamaya alışalım, boşluktan konuşacak malzeme bulmak için sorun üretmek yerine sorunlarımızı aşağı çekelim. Gerekli olanıyla olmayanını ayıralım.. Ne kadar güzel yaşarsak o kadar psikolojisi sağlam, ruhsal yönden sağlıklı insanların oluşturduğu bir ülkeye sahip olacağımızı bilelim.




Çabamız mesleğimizi nasıl daha iyi yapabiliriz olsun, çocuklarımızı daha iyi nasıl yetiştirebiliriz olsun, bu ülke nasıl kalkınacak olsun, hep birlikte nasıl mutlu oluruz olsun, başkalarına nasıl yardım edebilirim olsun, hedeflerimiz büyük , beklentilerimiz ortak olsun… Başkalarının sahip oldukları içimize dert olmasın, başkalarının başarıları gurumuz olsun, başkalarına nispet yapmak için olmasın sahip olduklarımız, kendimizi geliştirmek olsun ortak kaygımız, başkalarının eksiklerini görmek yerine tamamlamak olsun kendimizi, hepimizin öyle çok eksiği var ki….



Dünyanın merkezi olduk diyelim; astık, kestik, emrettik, ortak sorunlardan kaçış var mı?…





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Arena
İkinci Cumhuriyet
Tahlil
Oysa Biz
Yenilenmenin Zamanıdır
Referanduma Doğru
Cevabı Aranan Sorular
Yeni Oluşum
Cevabını Bildiğimiz Sorular
Şaşırtan İvme

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah! Ahmet Haşim...
21 Mart Dünya Şiir Günü
Çınar
Pembe Panjurlu Ev
Sızlanmalar
İnşirah
'Zekanı Unut Daima Çalışkan Ol'
Yüreğimi X Işınlarına Kapadım
Sürgünlerim Oldu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Har Elinden [Şiir]
Kutsi ve Asi [Şiir]
Erteledik [Şiir]
Orantısız Güç [Şiir]
Yirmi Birinci Asra Hicviye [Şiir]
Nerede Ölmeden Önce Ölüm [Şiir]
Çanakkale'de Zafer Muştulanmıştı [Şiir]
Sessiz Kahramanlarımız [Şiir]
Yapay Tanrılar [Şiir]
Üç Çocuk / Üç Can [Şiir]


Hilâl Erboyacı kimdir?

Yaşam söz üzerine kurulmuş. Yazı sözü kalıcı kılmış. Bir Edebiyat neferi olarak seksenli yıllarda başladığım serüvenime bir iz bırakmak ve geleceğe katkıda bulunmak üzere çıktım. . Bir hoş sada bırakabilirsem ne mutlu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk şiirinin tüm isimlerinden etkilenmiş olmam mümkün..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilâl Erboyacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.