..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Post-Modernizm > Hilâl Erboyacı




25 Aralık 2010
Sızlanmalar  
Sızlanmalar

Hilâl Erboyacı


Kurtlar sofrasındaki yiyecekler bana göre değil.İtişip, kakışmadan hak ve haksızlık çizgisinde serbest olmalı önüm. Aç kalmaya razıyım. Yeter ki kirlenmemiş olsun ellerim...


:BCHC:
Zaman neyin sınırsızlığı ya da sınırı? Sevgilerin mi,korkularn mı,umudun mu?../.../..... tarihi bir dönüm noktası olabilir mi? Ne için ,kimin için? Yaradan,senin içinse nereye kadar? Zaman meçhul, zaman umarsız.

Bizi biz kılan hedeflerimiz mi,hedefe ulaşmak için seçtiğimiz yol mu? Ulaşılamamış bir hedefte biz ne kadar masumuz ya da ne kadar suçlu? İyi niyetinizin esiri olmak mı, art niyetinizin egemeni mi?

’Güneş balçıkla sıvanmaz’ sıvanmasına ama insan aciz, insan korkak, insan hırslı, insan kıskanç. Arındırılmış olmak çok kolay değil. Yanlış hesap Bağdat’tan döner.Onun da başı döndü. Bağdat’a gidip gelmekten. Yine Bağdat’ta belli.

Doğruyu belirleyen güç ne? Doğrunun kendisi mi,dayatma mı? Zorla bir şeyleri kabul etmek mi kurtuluş,doğrunun gölgesine sığınarak aramak mı? Dayanıklılık sınırında hangi güç var? Yaradan’dan başka....

Secde’de hesaplaşma su serpiyor insanın yüreğine. Zor zamanda sığınılan, zora düştüğünde unutulan.Bu kadar kolay olmamalı hiçbir şey.İnsan düşündüğü kadar büyük, düşündüğü kadar küçük mü? Yoksa yaşama geçirdiğimiz artıların üzerine atılan çarpılar mı bizi var kılan. Bu kadar kolay olmamalı doğru. Peki zor olan ne?

Postmodern bir çağda kaç bakış açısı geliştirebilirsiniz bir olaya? Bir,beş,on,on beş?!..Bu kadar farklı bakış doğruyu değiştirebilir mi? Yaşanmış bir olayı farklı kılabilir mi? O zaman neden aklın yolu bir?

En acımasız anım,kendimi sorguladığım an. Ama masumiyet , fedakarlıkların,doğru hedeflerin, emek verilmiş beklentilerin cevabı değil mi? Sukûnet,sabrın ve masumiyetin yansıması mı? Sorgulama,kendime haksızlık etmeye zorlarsa beni,doğrulardan uzaklaşıp,yanlışları kabullenmeye sürüklerse ben ’ben’olmaktan çıkmaz mıyım?

Nereye kadar ve kimin için? Yanlış,doğrunun tutsağı. Peki doğru ne zaman gerçeğin tutsağı olacak? Bilinmeyenlerin sınırsızlığı içinde bilnen gerçekler de aydınlanmazsa ,bilinmeyenlerin hali ne olacak? İnsanlığın var olduğu günden bu yana bilinen gerçeklerle yüzleşmiş insanoğlu. Bilinen gerçekler hep ağartmış yüzünü; ki bilinmeyenlere de sıra gelmiş, yol açmış artık bilinsinler diye. O zaman bu endişe niye?

’Sessizlik’ içinde kaybolduğumuz duru bir deniz. Yalan yok, haksızlık yok, adaletsizlik yok....’Çıkarlar biraz kol geziyor olsa da sinsice,adam sen de! Çıkar ilişkilerinde son belli.
Bumerang tadında fırlattığın yerle senin aranda mesafe,geriye dönene kadar...Ne diyordu Mehmet Çınarlı:

’Dostluğun bittiği,aşkın da uzun sürmediği

Acı bir gerçek imiş gözlerimin görmediği’

’Batsın bu dünya’söylemlerinden çok uzak bir noktadayım.Ya da ’Zalimin zulmü varsa sevenin Allah’ı var.’

’Zulmü alkışlayamam ,zalimi asla sevemem

Gelenin hatrı için geçmişe asla sövemem

Adam aldırma da geç git diyemem,aldırırım

Çiğnerim,çiğnenirim Hakk’ı tutar kaldırım.’

bana daha uygun.

Masum bir çocuğun uykusundaki korkuyu hissedebilmeyi öğretiyor yaşam. Bir çocuk nefesi kadar yaşama bağlı kalmayı.Gücün bazen zavallı olmayı, bazen de acımasız yanlarını öğretiyor zaman, en güçsüz olduğumuz anlarda...

Kurtlar sofrasındaki yiyecekler bana göre değil.İtişip, kakışmadan hak ve haksızlık çizgisinde serbest olmalı önüm. Aç kalmaya razıyım. Yeter ki kirlenmemiş olsun ellerim...
2000

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
27 Aralık 2010
Hepsi de birbirinden güzeldi. Tüm kalbimle kutlarım. Açıkçası çok beğendim. Anlam dolu... Selam ve saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah! Ahmet Haşim...
21 Mart Dünya Şiir Günü
Çınar
Pembe Panjurlu Ev
Arena
İnşirah
'Zekanı Unut Daima Çalışkan Ol'
Yüreğimi X Işınlarına Kapadım
Sürgünlerim Oldu
Ne Çok Ortak Yanımız Var

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Har Elinden [Şiir]
Kutsi ve Asi [Şiir]
Erteledik [Şiir]
Orantısız Güç [Şiir]
Yirmi Birinci Asra Hicviye [Şiir]
Nerede Ölmeden Önce Ölüm [Şiir]
Çanakkale'de Zafer Muştulanmıştı [Şiir]
Sessiz Kahramanlarımız [Şiir]
Yapay Tanrılar [Şiir]
Üç Çocuk / Üç Can [Şiir]


Hilâl Erboyacı kimdir?

Yaşam söz üzerine kurulmuş. Yazı sözü kalıcı kılmış. Bir Edebiyat neferi olarak seksenli yıllarda başladığım serüvenime bir iz bırakmak ve geleceğe katkıda bulunmak üzere çıktım. . Bir hoş sada bırakabilirsem ne mutlu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk şiirinin tüm isimlerinden etkilenmiş olmam mümkün..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilâl Erboyacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.