..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hulki Can




7 Ocak 2010
"The Economist" Dergisine Mektup  
Diledik, verilmedi; aradık, bulamadık; kapıyı çaldık, açılmadı!

Hulki Can


Gençliğimde, batı medeniyeti ve kültürü benim gözdelerimdi. Aynı şekilde derginiz de. Ve diğer dergiler de (Time, Newsweek, l'Express, vs). ABD ve AB özgürlükler ve insan hakları konusunda örnek alınacak modellerdi.


:BAHH:
3 Ocak 2010 günü "The Economist" dergisine yazmış olduğum mektup ve çevirisi aşağıdadır:

THE ECONOMIST letters@economist.com

Re: Antagonism against Turkish Republic

TO WHOM IT MAY CONCERN
I just read an article about your magazine " Economist" in newspaper "Sözcü" dated 2nd of Jan, 2010. The article is written by Mr. Ufuk Söylemez. Mr. Söylemez criticizes your systematical anti-turkic and antagonist attitude against Turkish Republic and its founder Atatürk. I am totally supporting his opinion at this context and would like to draw your attention to the following:

When I was young, western civilization and western culture were my favorites. Your magazine, too. And then the other papers (Time, Newsweek, l'Express etc.). USA and EU were the model countries for freedoms and human rights.

But, after many years, this holy paradigm is completely collapsed and now we understand that we are betrayed and this is a big white lie. Much to our regret, after many years, our generation remarked that USA and EU are our most dangerous historical ennemies. Reciprocally, this bitter truth and deep frustration show how we are fool and naive!

This parameters are valid, not only for our country, but also for the whole world. You are the ennemies of the peoples, world peace, and humanity.Therefore all your attempts, declarations, suggestions, publications must be considered with great reservation and suspicion.

I would like to transmit a note from Friedman's amusing book "The Next 100 Years". He writes at the begining of his work: " I will, of course get many details wrong" (page: xiii). Yes Georgy boy, thank you, this is a true confession!.. His nonsense and delirium concepts are void and null. So, accordingly, I'll invite you to be honest. You get many details wrong about our country! Otherwise we have to consider these as an evil intent.

And, on the other hand, I will take this opportunity to point out another crucial problem: I am quite sure, though it seems, apparently, as there is a "crusade" offensive against our country or against the world, this is not true at all. Tantalizing comment? No, because, obviously, there is not a "cross" but a "magen" behind the curtain. Therefore, we are arriving at an ugly and challenging conclusion that there is, in fact, a "magenade" offensive against humanity originating from torahical omens.

I hope you will confess, too.

Sincerely,
Hulki Can



ÇEVİRİSİ:

İlgi: Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı düşmanlık

İLGİLİ MAKAMA
"Economist" derginizle ilgili 2 Ocak 2010 tarihli "Sözcü" gazetesinde Sn. Ufuk Söylemez tarafından yazılmış bir makale okudum. Sn. Söylemez derginizin Türkiye Cumhuriyeti ve Atatürk aleyhinde sistematik olarak yürüttüğü Türk karşıtı ve düşmanca yaklaşımınızı eleştiriyor. Bu çerçevede onun görüşlerine tamamen katılıyor ve dikkatinizi şu noktaya çekmek istiyorum:

Gençliğimde, batı medeniyeti ve kültürü benim gözdelerimdi. Aynı şekilde derginiz de. Ve diğer dergiler de (Time, Newsweek, l'Express, vs). ABD ve AB özgürlükler ve insan hakları konusunda örnek alınacak modellerdi.

Ancak, yıllar geçtikten sonra bu kutsal paradigma tamamen çöktü ve şimdi anlıyoruz ki aldatıldık ve bu büyük beyaz bir yalanmış. Çok yazık ki, ancak yıllar sonra bizim kuşağımız ABD ve AB'nin en tehlikeli tarihsel düşmanlarımız olduğunu fark etti. Öte yandan bu acı gerçek ve derin düş kırıklığı bizim ne kadar ahmak ve saf olduğumuzu da açığa çıkarmış oldu !

Bu saptamalar sadece bizim ülkemiz için değil tüm dünya ülkeleri için geçerlidir. Sizler halkların, dünya barışının ve insanlığın düşmanlarısınız. Bu nedenle, tüm girişim, söylem, öneri ve yayınlarınızı büyük bir çekince ve kuşkuyla karşılamak durumundayız.

Burada Friedman'ın gülünç kitabı "Gelecek 100 Yıl"dan bir alıntı yapmak istiyorum. Kitabın en başında söyle yazmış: "Tabi ki bir çok ayrıntıyı yanlış tedarik etmiş olacağım" (s: xiii). Evet Georgy çocuk, teşekkürler sana, bu gerçek bir itiraf !

Friedman'ın saçma ve hezeyanlı görüşleri boş ve geçersizdir. Bu nedenle sizi de dürüst olmaya davet ediyorum. Ülkemiz hakkında bir çok ayrıntıyı yanlış tedarik ediyorsunuz. Aksi takdirde, bunu kötü niyet olarak yorumlamak durumundayız.

Diğer taraftan, yeri gelmişken başka bir önemli soruna dikkat çekmek istiyorum. Ülkemize ve tüm dünyaya karşı sanki bir "Haçlı" saldırısı varmış gibi bir görüntü olsa da aslında bu doğru değildir. Beklenmedik bir yorum mu? Hayır, çünkü açıkçası perdenin arkasında bir "Haç" değil ancak bir "Magen" (İsrail yıldızı) vardır ! O halde, çirkin ve meydan okuyucu bir sonuca ulaşmış oluyoruz: İnsanlığa karşı olan bu saldırı aslında tevratik kehanetlerden kaynaklanan bir "Magenli" saldırısıdır.

Umarım siz de itiraf edersiniz.
Saygılarımla,


Alıntı: "The Next 100 Years, A Forecast For the 21st Century, George Friedman, Doubleday Publishing Group, First Edition, 2009"

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yanınızdayım..
Gönderen: YETER ÖZHAL / , Türkiye
8 Ocak 2010
Öncelikle böyle bir girişimde bulunup,tepkinizi gayet medeni bir şekilde göstermenize çok sevindim.Bir de içeriği tam da bizim hassas olduğumuz bir mevzudan oluşuyor.Size kendi adıma teşekkür ediyorum.Bu tip gazete ya da dergilere,yalan haber yapmanın ne kadar erdemsiz bir şey olduğunu ve yutmadığımızı göstermemiz gerekiyordu.İnşallah size,makûl ve mantıklı bir cevap gönderirler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ'un 14 Nisan 2009 Tarihli Değerlendirme Konuşmasının Eleştirisi (I)
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ'un 14 Nisan 2009 Tarihli Değerlendirme Konuşmasının Eleştirisi (Iı)
Koçan Devrimi (!) ve Postmodern Saksofon Demokrasisi
Cahil, Kara Cahil, Zırcahil…
Ordo Ab Chaos Stratejisi
Israel Delenda Est?
2012 Nobel Barış Ödülü Avrupa Birliğine Verildi!
G… Kılı ve Siber Teröristler!
Tarihin Çarklarını Geriye Çevirmek
Terörü Çözme Süreci mi Dediniz?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz (2)
Mevlana'nın Kimyası
Cinsel Saldırı Suçu ile Tecavüzden Yargılananların Hadım Edilmesi Yasa Tasarısı
Mevlana ve İslam
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz
Köpekliğin Aşkı ve Varoş Kültürü
Çağdaş Gericilik: Postmodernizm
Dinin Ahlaksızlığı, Yahut, Ahlaksızlığın Dini
Ka, Kar ve Kars
Haksızlığa Kesinlikle Karşıyım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.