..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Kirazlar ve dutların tadını çocuklar ve serçelerden sor." -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Hulki Can Duru




19 Eylül 2013
Karanlık Günlere Doğru...  
Hulki Can Duru
Karşımızdaki karanlık güçlerin hiç güldüğünü gördünüz mü? Hiç espri yapıyorlar mı? Onlar hiç gülmüyor, çok ciddi ve kararlılar. “Son gülen iyi güler” diyerek kendilerinden emin bir şekilde bildiklerini okumaya ve hedeflerine doğru ilerlemeye devam ediyorlar. Ellerinde baldıran zehiri, sırtlarında kefenle yola çıkanlardan güzel ve iyi şeyler beklemek mümkün değildir!


:BJHD:
Mizah, güldürü, Gezi Parkı şarkıları bir yere kadar millet. Milli Eğitim tamamen şeriatçı militan kuşaklar yetiştirmek üzere yeniden yapılandırıldı. Anneler babalar iş size düşüyor! Çocuklarınızın ders kitaplarını şöyle bir inceleyin bakalım. Padişahın neden bir İngiliz savaş gemisiyle yurt dışına kaçtığını, Hilafetin nasıl kaldırıldığını, Türkiye Cumhuriyetinin nasıl kurulduğunu, İstiklal Savaşının nasıl kazanıldığını artık sizden başka yeni kuşaklara anlatacak kimse kalmadı!

Her yer imam hatip okuluna dönüştü ve bu okullara çocuklarını gönderenlere maddi destek ve kolaylıklar sağlanıyor. İşte geldiğimiz noktaya bir bakın: Kala kala 2-3 bağımsız gazete ve gölgesinden ürken bir CHP kaldı geriye. Sıra onlara da gelecek ve tamamen karanlığa gömüleceğimiz kaçınılmaz görünüyor. Silivri’ye yeni grupların gönderilmeyeceği, türlü kılıflar ve tezgahlarla toplu gözaltı ve tutuklamaların başlamayacağı ne malum?
Demokrasi kusursuz bir yönetim şekli değildir kuşkusuz. Her yönetimin kusurları ve yanlışları vardır. Demokrasi şu an, “en iyi” demiyorum ama, “en geçerli”, en revaçta olan yönetim şekli olarak görünüyor. Oysa, Türkiye en büyük devrimci atılımını Atatürk zamanında yaptı ve o devir demokratik bir devir değildi.

Türkiye AKP döneminde çok şey kaybetmiştir tabi ki. Ama gelecekte AKP olmayacak. Bir daha iktidara gelemeyeceklerini onlar da çok iyi biliyor. Savaştan, ölümlerden, Sünni-Alevi çatışmasından medet umar hale geldiler. Yeter ki kaos olsun. Zira kaos ortamında malı götürmek daha kolay olur. AKP’nin yıkılışı aynı zamanda siyasal İslam’ın, ya da ılımlı İslam’ın kesin yenilgisi ve sonu olacaktır. Din büyük ölçüde yandaş yitirecektir.

İşte bu nedenle AKP seçimleri kazanamayacağını anladığı an engellemek için her türlü karanlık yola başvurmaktan çekinmeyecektir. Ya da seçim yasalarını öyle bir değiştirecektir ki her halükarda yine AKP kazanacaktır.

Karşımızdaki karanlık güçlerin hiç güldüğünü gördünüz mü? Hiç espri yapıyorlar mı? Onlar hiç gülmüyor, çok ciddi ve kararlılar. “Son gülen iyi güler” diyerek kendilerinden emin bir şekilde bildiklerini okumaya ve hedeflerine doğru ilerlemeye devam ediyorlar.

Korkuyorlar doğru. Ama, ne yaptıklarını ve ne yapacaklarını çok iyi biliyorlar. Türkiye baştan başa yansa, binlerce kişi ölse umurlarında olmayacak ve istiflerini bozmayacaklarından emin olabilirsiniz. Ellerinde baldıran zehiri, sırtlarında kefenle iktidar olanlardan ne beklenir? AKP hükümeti halka karşı yakın tarihin en büyük saldırısını yürütüyor! Bunun farkında mıyız? Artık biraz ciddileşsek nasıl olur?



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kamuran Hn
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
4 Ekim 2013
Yorumunuza teşekkürler. İnanın yanılmayı en çok ben isterim. Umarım yanılan ben olurum. Esenlikler

:: ...........
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
3 Ekim 2013
Okudukça içim karardı. Memleketimizin acı gerçekleri böyle maalesef. Keşke size yanıldığınızı söyleyebilseydim.Seçimleri kazanmak için, yukarıda söylediğiniz AKP her yola başvuracaktır. Bedava doğalgaz geliyormuş yakında.... Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özel Mezarlıklar: Kârlı Bir Yatırım Kapısı!
Marul, Yumurta ve Ampul

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz (2)
Mevlana'nın Kimyası
Cinsel Saldırı Suçu ile Tecavüzden Yargılananların Hadım Edilmesi Yasa Tasarısı
Mevlana ve İslam
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz
Köpekliğin Aşkı ve Varoş Kültürü
Çağdaş Gericilik: Postmodernizm
Dinin Ahlaksızlığı, Yahut, Ahlaksızlığın Dini
Ka, Kar ve Kars
Haksızlığa Kesinlikle Karşıyım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.