..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hulki Can Duru




10 Eylül 2012
Cahil, Kara Cahil, Zırcahil…  
"İgnorantus, ignoranta, ignorantum" Moliere

Hulki Can Duru


Biz millet olarak lüks otomobillerle dolaşmaya, tesettürlü haşemalı ucubeliklerle plajlara çöreklenmeye, kentlerin çirkin gökdelenlerine tıkışıp kapı önlerine kokmuş pabuçlarını yığmaya, oraları güya «modernize» ederek yaşanmaz hale getirmeye bayılırız. Zengini ve fakirimizle çapulcu güruhundan farkımız yoktur, kentlisiyle köylüsüyle halkımız zır cahildir...


:AIFF:
Başardılar sonunda: Halk o kadar cahilleşti, o kadar korktu ve göğsünü gere gere o yobazca yaşamaya o kadar heveslendi ki, dinsel kılıf altında yapılan eylemlerin veya kendisine karşı dinsel kılıfla dayatılanların çoğunun ahlaksızlık olduğunu, bu ahlaksızlıkların kendisi, ailesi ve çocuklarının geleceğini karartacağını, ülkeyi er veya geç savaşa, felakete ve ekonomik yıkıma sürükleyeceğini göremez hale geldi.

Bu topraklarda yaşayan %80 nüfusun ne dünyanın nereye gittiğinden haberi vardır, ne gerçek tarihini, ne dilini bilir, ne kültürünü tanır, ne de toplumsal değerlerin evriminden haberdardır. “Muhteşem Yüzyıl” TV dizisini salyaları akarak seyrederken Avrupalının dünyayı keşfettiğini, bilim ve teknikte nasıl ve neden ileri gittiğini görmek istemez. Kişiye özel bir genelevden farksız haremde sefahat hayatı süren, kültürlü insanları ve bilim adamlarının kafasını vurduran, uçkur düşkünü padişahların rezil seks hayatını ve saraydaki iğrenç entrikaları zevkle ve imrenerek izler.

Avrupa’da ilk yenilgimizi I. Viyana bozgunu ile 1529da Muhteşem Yüzyıl devrinde aldığımızı, Kanuni Süleyman’ın Fransa kralı I. François’yı hapisten bir mektupla kurtardığını bilir de, o François’nın kurduğu “Collège de France” ın bugün dünyanın en önemli araştırma kurumlarından biri olduğunu düşünmek bile istemez.

Bizim şehvet düşkünlerinin hangi kurumu ayakta kaldı? Hangi kurumlarının insanlığa bir faydası oldu? Muhteşem Süleyman’ın yaptığı en büyük iş oğlu Şehzade Mustafa‘yı Hürrem uğruna katlettirip, devleti bir ayyaşa teslim ederek imparatorluğun yıkılış sürecini başlatmak olmadı mı? Peki, 17 Kasım 1922 de İngiliz savaş gemisi “HMS Malaya” ile bu ülke topraklarını terk eden kimdi? II. Dünya Savaşında yenik çıkan Japon devlet adamları utançlarından harakiri yaparak intihar ettiler. Yoksa onur ve erdem konusunda Osmanlı’yı mı örnek alsalardı?

Biz millet olarak lüks otomobillerle dolaşmaya, tesettürlü haşemalı ucubeliklerle plajlara çöreklenmeye, kentlerin çirkin gökdelenlerine tıkışıp kapı önlerine kokmuş pabuçlarını yığmaya, oraları güya «modernize» ederek yaşanmaz hale getirmeye bayılırız. Zengini ve fakirimizle çapulcu güruhundan farkımız yoktur, kentlisiyle köylüsüyle halkımız zır cahildir. Buna rağmen, bizim millet Avrupalıyı ve Müslüman olmayan ulusları dinsizlik, kafirlik, gavurluk ve ahlaksızlıkla suçlar. Oysa aynaya bakmaya cesareti olsa asıl dinsiz, kafir, gavur ve ahlaksızın kim olduğunu görecektir.

Bağnazlığın, hurafelerin ve dinselliğin gemi azıya aldığı, çağdaşlık ve akılcılıktan hızla uzaklaştığımız bir dönemde gün geçmiyor ki cinsiyet veya feodal ahlaksızlıklar yüzünden tecavüze uğrayan, öldürülen çocuk yaşta kızlar ve kadınlar ile terör kurbanlarının ve şehit askerlerin haberleri gazetelerde, televizyonlarda yer almasın. Tüm bunlar olurken ülkemiz rüşvet, hırsızlık ve avanta lavanta işlerinde Avrupa birincisi, dünya dördüncüsü; toplu cahillik sıralamasında en ön saflarda; dünya üniversiteleri arasında ilk 500 arasında hiçbir üniversitesi yok, devleti yönetenlerin hakkında bulunan suç dosyaları nedeniyle de dünya birincisidir.

Büyük bir iştiyakla cenazeden cenazeye koşan, gözünün içine baka baka, göstere göstere yapılan yüz kızartıcı eylemleri, hareketleri, kayırmaları, yolsuzlukları ve toplu ölümleri kanıksayan bu millet iyicene tozuttu mu, yoksa inancın ahlaksızlığı ya da ahlaksızlığın inancı onun gerçek değerlerini mi yansıtıyor?

Milletin gözü önünde, televizyon kameraları karşısında, binbir çeşit rezilliği ve aymazca davranışları sergileyenleri öven, diplomasinin ne olduğunu bilmeyen seviyesiz ve terbiyesizce konuşan siyasetçileri alkışlayan, buna karşın bütün dünyada bize saygınlık kazandırmış, onurlu insanlar olmamızı sağlamış cumhuriyeti kuran lideri ve kadroları aşağılayan çokbilmiş, ukala tavırlı süzme cahilleri her gün karşımıza diken görsel ve yazılı medyayı daha ne kadar izlemek zorunda kalacağız?

(Bu yazı için faydalandığım kaynak: Prof. Celal Şengör, Bilim Teknoloji - Cumhuriyet sayı:1258)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Siz, kaybedilmiş cahil bir ruh'sunuz!
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
12 Eylül 2012
Bütün bunların düzelmesi için her eve bir cami, her camiye bir imam, her imama beş karı, her karıdan beş oğul lazım ki cihat'a gidelim. Zaten yazdığınız zırvalıkları da kimseler okuyup anlamıyor. Saygılarımla.

:: ...
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
12 Eylül 2012
Yürekli bir çığlık. Paylaşalım.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ'un 14 Nisan 2009 Tarihli Değerlendirme Konuşmasının Eleştirisi (I)
Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ'un 14 Nisan 2009 Tarihli Değerlendirme Konuşmasının Eleştirisi (Iı)
Koçan Devrimi (!) ve Postmodern Saksofon Demokrasisi
Ordo Ab Chaos Stratejisi
"The Economist" Dergisine Mektup
Israel Delenda Est?
2012 Nobel Barış Ödülü Avrupa Birliğine Verildi!
G… Kılı ve Siber Teröristler!
Tarihin Çarklarını Geriye Çevirmek
Terörü Çözme Süreci mi Dediniz?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz (2)
Mevlana'nın Kimyası
Cinsel Saldırı Suçu ile Tecavüzden Yargılananların Hadım Edilmesi Yasa Tasarısı
Mevlana ve İslam
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz
Köpekliğin Aşkı ve Varoş Kültürü
Çağdaş Gericilik: Postmodernizm
Dinin Ahlaksızlığı, Yahut, Ahlaksızlığın Dini
Ka, Kar ve Kars
Haksızlığa Kesinlikle Karşıyım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.