Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana |
|
||||||||||
|
…Canım hiçbir şey okumak istemiyor…. …Canım hiçbir şey yazmak istemiyor…. Evde kalmak da istemiyor… dışarı çıkmak da istemiyor… Konuşmak da susmak da… Ağlamak da, gülmek de… “Derdim nedir benim” dedim, içime döndüm, baktım. Baktığım yerde Şeytanımla göz göze geldim. Şeytanımın gözlerinde aynı bendeki gibi bir hüzün ve gözlerinde aynı bendeki gibi iki damla yaş… “Ne haber?”dedim şeytanıma, “nasıl gidiyor işler?” Şeytanım başıyla işaret etti:”Valla tahminimden daha iyi gidiyor, İnsanların büyük çoğunluğunu yoldan çıkarttım. Rabbime verdiğim sözü yerine getiriyorum” dedi. Şaşırdım, “hem işler yolunda diyorsun, hem gözlerinden yaşlar boşaltıyorsun. Anlamadım ben senin derdini,” dedim. Çirkin yüzündeki karanlık göz yaşlarını sildi. “Ben Rabbimi özledim” dedi. “Şeytan Rabbini özler mi hiç!” diye hayrete düştüm. “Neden özlemeyeyim, ben de O’ndan geldim, O’na geri döneceğim” diye cevap verdi. “Lakin O’na bir söz verdim, insanları yoldan çıkartacağım dedim. Kalem yazdı, mürekkebi kurudu, vaadim hak oldu. İnsanları yoldan çıkartmakta çok başarılıyım, ama hasretle mücadele etmem zor, o yüzden ağlıyorum, o yüzden bu göz yaşlarım..” dedi. İşte o anda anladım kendi derdimin ne olduğunu. Benim derdim de Hasretmiş meğer. Meğer ben de Rabbimi özlemişim. Ondanmış bunca keyifsizliğim, hiçbir şeyden tat almayışım Ondanmış konuşmayışım, gülmeyişim. Başka sebep yok, bundanmış. Şeytanımla kafa kafaya verdik, Şeytanım ağladı, ben ağladım. Gözyaşlarımız aktı aşağılara, hasret yüreklerimizi dağladı. Sonra toparlandı Şeytanım, “görev beni bekler, ben artık gideyim”, dedi. “Yoldan çıkartıp azdıracağım daha çok insan var. Gel sen de bana uy, ortak noktamız çok, he ne dersin?”dedi. Gülümsedim. “Sen Rabbine verdiğin sözü yerine getir, Ben de O’na verdiğim sözü yerine getireceğim” dedim. Vedalaştık, o yoluna gitti, ben de yoluma…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şebnem Pişkin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |