..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Şebnem Pişkin




15 Haziran 2009
İnsan  
Şebnem Pişkin
Ben, Âdem... Yaratılmış ilk insan... Daire artık tamamlanmak üzere. Kim olduğunu hatırlamanın artık zamanıdır. Şimdi kendine gel ve söyleyeceklerime kulak ver...


:BIEJ:
Ben, Âdem. Yaratılmış ilk insanım. Aynı zamanda bütün insanlığa ait varoluşsal bir sürecin de adıyım. Yaratıcım olan Allah bana “insan” ismini verirken aynı zamanda “toplayıcılık” görevini de yükledi. Böylece esasta birbirine zıt hakikatleri varlığımda taşır oldum. Âlemin güçleri melekler Gerçek hakkındaki bilginin yalnızca bir kısmına sahiplerken ben Gerçek hakkındaki bilginin tümüne sahip olarak yaratıldım. Ben “toplayıcı” olandım, kitabım da “toplayıcı kitap” manasına gelen Kuran oldu.

Yaratıcım olan Allah âlemi yaratmak istedi. Sahip olduğu isimlerin anlamlarının ve hakikatlerinin ortaya çıkması için âleme “Ol” dedi ve âlem oldu. Ama âlem ruhsuz bir beden gibiydi. Bedenin bir ruh kabul etmesi gerekliydi. Bu ruh da insan idi.

Âlemde önce madenler var oldu, sonra bitkiler ve hayvanlar. İnsan, tür olarak en son var olmuş olsa bile hakikat bakımından bütün varlık türlerinden önce var olmuştu. Hakikat bakımından öncelik ile dünyaya gelişteki sonralık arasındaki bu çelişki dairesel bir varlık anlayışını da beraberinde getirdi. Başlangıç ve son arasındaki döngüsellik işte bundan kaynaklandı.

Ben, insanların ilk olanıydım. İlklerin, sondaki her şeyi kendinde barındırması gibi türümün bütün özelliklerini kendimde taşıyordum. Tıpkı bir çekirdeğin, kendisinden ortaya çıkacak unsurlarıyla tüm ağacı içinde taşıması gibi. Ben, mükemmeldim. Bilgide zirvedeydim. Yaradan’a en yakın durandım. Ama marifette zirveye ulaşıldıktan sonra bir gerileme olması kaçınılmazdı. Döngüsellik bunu gerektiriyordu. Böylece cenneti yitirdim. Kim olduğumu unuttum. Bilgide geriye düştüm.

İnsan, yaratıcı olan Allah’ı yansıtan bir aynaydı. Ayna kendisine yansıyan ışığı bozmadan yansıtmalıydı, bu sebeple her zaman Yaradan’a paralel bir konumda durmalıydı. Çünkü ayna paralel olma halinden uzaklaştığı ölçüde kendisine yansıyan şeyleri tahrif etmeye ve kendi özelliğinden çıkartmaya başlardı. Bilgide gerileme başlayınca aynanın konumu da değişti, Yaradan’a paralel olan duruşu bozuldu.
Âdem kim olduğunu unuttu. Maddenin boyunduruğuna girdi. İlahi yönünü kullanmaz oldu. Ayna paslandı, kir ve pas içinde ışığı yansıtamayacak bir hale geldi. Böylece geçti yıllar ve yüz yıllar…
Ama insan, âlemin varlık sebebiydi. Bir şeyin varlık sebebi o şeyi ayakta tutan sebepti. Yaratıcı olan Allah insan sayesinde gökleri yok olmaktan koruyordu. Ayna gün gelecek ilk konumuna, Yaradan’a paralel duran konumuna geri dönecekti. İşte döngüsellik buydu.

Ve vakit geldi.
Daire artık tamamlanmak üzere.
Sen, Âdem olansin.
Âlemin yegâne varlık sebebisin.
Yaradan’ın âlemdeki maksadısın,
O’nun gerçek halifesi ve ilahi isimlerinin tecelli ettiği mahalsin.
Melekleri ve felekleri, ruhları ve cisimleri, canlıları ve cansızları kendinde toplayansın. Sen O’nun ilahi tecellisisin.

Sen İnsan!
Haydi kendine gel artık! Silkelen ve uyuduğun uykudan uyan. Güneş ışınlarının gözüne ulaşması gibi Hak’tan kalbine uzanan ince bağları yeniden kur. Kim olduğunu hatırla. Gönül aynanı kirden ve pastan temizle, yeniden saf ve arınmış bir kalbe sahip ol. Aynanı Yaradan’a paralel tut ve O’ndan gelen ışıkları olduğu gibi yansıt.

Sen Âdem olansın. Sende var iki yüz: Biri O, biri sen.
Hakkın zuhuru senin varlığında,
Hak seninle zuhurda.

İlk’ten son’a, Âdem’den Âlem’e selam olsun…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: selam
Gönderen: Ö.Gökhan Ergüven / , Türkiye
6 Temmuz 2009
ve aleykümselam.Akıcı,"ince" ve güzel bir yazı.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah Mine'l Aşk ve Şikayetname
Mevlana'ya Mektup 3
Bir Şehr-i Gül,ki Adı İstanbul
Mevlana'dan Mektup Var!
Artık Daha Az Konuşuyorum.
İlham Perisi
Şeytanımla Baş Başa
Kanlı Deniz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bugün [Şiir]
Sözün Yoksa Sus,söyleme! [Şiir]
Galaktik Irk [Öykü]
"Bir"in Hikayesi [Öykü]
Kalem [Öykü]
Mevlana'ya Mektup 1 [Öykü]
Başlıksız [Öykü]
Amma Hikaye! [Öykü]
Mevlana'ya Mektup 2 [Öykü]
Sohbet [Öykü]


Şebnem Pişkin kimdir?

Damarlarım attıkça, canım bedenimde oldukça kaçmadayım. İnsanın kendinden kaçıp kurtulması kolay olur mu? Başkasından kaçan, ondan uzaklaşınca ondan kurtulunca kaçmayı bırakır, olduğu yerde durur. Ben ise hem kendimin düşmanıyım, hem de kendimden kaçıp kurtulmak istiyorum. Kaçarken kendimi de beraber götürdüğüm için kendimden kurtulmama imkan yok. Bu yüzdendir ki benim işim kıyamete kadar kaçmaktır, kaçmaktır, kaçmaktır. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Mevlana,Nietzsche,Kryon,Halil Cibran,Hayyam,Drunvalo Melchizedek


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şebnem Pişkin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.