Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush |
|
||||||||||
|
Ankara'da yedim taze meyveyi Boşa çiğnemişim yalan dünyayı Kesin'den düşsünler benim künyeyi Söyleyin anama anam ağlasın Anamdan gayrisi yalan ağlasın Trene bindim de tren salladı Zalım doktor ciğerime elledi İyi olursun diye köye yolladı Söyleyin anama anam ağlasın Anamdan gayrisi yalan ağlasın Bu türküyü dinlerken yıllarca Ankara hastanelerinde karşılaştığım manzaralar gözümün önünde canlandı. Bir oda düşününün beyaz badanalı, içinde demir bir karyola, ilaç kokuları sinmiş bir yer. Soğuk ve iticidirler. İçinde hasta olmak için yapılmışlar, iyileşmek için değil. Yatağın yanında bir sehpa veya etajer vardır. Üzerinde ziyaretçilerin getirdiği birkaç poşet, içlerinde genellikle portakal veya elma olur. Varsa bir de kolonya. Keskin'den gelmiş benzi soluk hasta elmadan bir dilim alır, ağzında elmanın verdiği tadla birlikte, hayattan kopartılmışlığı temsil eden o odada yapyalnızdır. San ki hastalığını daha derinden hissetsin istenir gibi... Çaresizliğini anlar ve ölümü hisseder. Künyesinin silinme vaktidir. Hastaneden köye dönüş trenle olur. Gerçekten de trenle olur. Tren Sıhhiye semtinin tam ortasından ve hastanelerin önünden geçer. Tedavi olmamıştır. Ama köye gidiyordur. Kaçınılmaz sonu hissederek gider. Hastanede çaresizliğini görmüştür. Çaresizlik, umutsuzluk ve yalnızlık iç içe... Köye ölümü beklemeye döner... Anadolu'da hastane hikâyeleri genellikle dram hikâyeleri olur... Analardan şefkat ve ağıt beklenir, Doktorlara ise hep sitem vardır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ALİ YERLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |