Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Ben henüz on- on iki yaşlarındaydım. Evimiz ilçeye yakın ama dışında geniş bir bahçenin içindeydi. Bahçede çok büyük Ankara armudu ağaçları vardı. Ağaçların arasında kalan boşluklara ise yonca ekiliydi. Ala kargalar bu yüksek ağaçlara yuva yaparlardı. Yazın ilk aylarında ala kargaların yavruları görünmeye başlardı yuvalarında. Ana ala kargalar yavrularını beslemek için dönüp dururlardı. Bu işin en heyecanlı bölümü yavru kargaların uçmaya başladıkları günlerdi. Sandığınızın aksine yavru ala kargalar doğuştan uçmayı bilmiyorlar. Uçmayı yetişkin ala kargalar yavrularına öğretiyorlar. Elbette doğuştan uçma yetenekleri var ama bu yeteneklerini onlara zamanı gelince birinin hatırlatması gerekiyor. Yetişkin ala kargalar ömür boyu yavrularını yuvada tutacak değiller her halde… Yetişkin ala kargalar yavrularını sanki yuvadan itercesine uçmaya zorlarlar. İşte kargaların yavru kargaları uçmayı öğrettikleri bir gündü. Ben de yoncalıktaydım. Yavru kargalar ciyak ciyak bağırıyor, yetişkin kargalar onları uçmaya zorluyor, onların etrafında pervane oluyorlardı. Aniden bir yavru ala karga hemen önümde yoncaların arasına düştü ve sıkıştı. Ben de hemen yavru kargayı yakaladım. Ala karga yavrusunu elime almamla birlikte havada uçuşan ala karga sürüsünün feryadını duymalıydınız! Tepemde bir o yana bir bu yana uçuyorlar sürekli feryat eder gibi ötüyorlar. Dayanamadım ala karga yavrusunu havaya fırlattım. Fırlattığım yavru ala karga bir müddet zayıf kanatları ile uçtu. Zor bela bir dala kondu. Ala kargalar etrafında… Kuş yeniden uçtu. İlerde bir yere kondu. Tekrar havalandı tüm diğer yavru ala kargalar gibi. Yuvasına dönmedi… Bu arada anneme de biraz sitem etmeden geçemeyeceğim. Ben çok maymun iştahlı olduğumdan mı nedir bir işi bitirmeden diğerine geçtiğimde “Ah oğlum ala karganın bok karıştırdığı gibi atlayıp durma.” derdi hep. Hal bu ki ala kargalar hakkında ne büyük yanlış anlama değil mi? Ala kargalar yuvadan uçarlar ve ala karga olurlar. Uçamayana ala karga denir mi bilmem! Özgürlük de bu değil mi? Sizin siz olmaya başlamanız, kendi kanatlarınızla uçmaya başlamanız ve konacağınız dalı kendinizin seçmesi değil mi? Özgür bir insan nasıl yetiştirilir dersini en iyi ala kargalar vermiyor mu sizce de…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © KERİM ALİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |