..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > ALİ YERLİ




22 Ekim 2011
Beyaz  
ALİ YERLİ
Beyaz bir vapur, sütbeyazı… İstanbul’a gitmeliyim.


:BJBH:
BEYAZ

Öğle vaktiydi. Yemek zamanı. Biraz yürüdüm. Sonra gözüme bir balıkçı lokantası ilişti. Bu civarda yeni açılanlardan biri. Küçük bir yer burası. Lokantanın yanında bir de balık tezgâhı var. Buradan balığınızı seçip sipariş verebiliyorsunuz. Ben de öyle yaptım, bir karagöz seçtim. Sonra içeri girdim. Tam ortadaki iki kişilik masaya yalnız, kapıya dönük oturdum. Sağ tarafımdaki duvara kocaman bir tablo asılmış. Önce tabloya şöyle bir baktım. Sonra gözüm tekrar o yöne kaydı.

Baştan itiraf etmeliyim, ben resimden hiç anlamam. Ne ressamları tanırım ne resimlerini, tam bir resim sanatı cahiliyim. Bu durum benim güzel bir şey gördüğümde güzel dememe veya orada ne gördüklerimi kelimelere dökmeme engel olmamalı değil mi? Öyle düşündüm.

Resim Sirkeci iskelesini karşıdan gören biri tarafından ama büyük ihtimalle o manzaranın karşısına geçmeden -kafasındaki izlenimi- çizilmiş bir yağlıboya çalışması. Bunu Süleymaniye’yi Yeni Cami’ye bu kadar yakın çizmesinden anlayabiliyorsunuz. Zaten ressam resmin arka planındaki o camileri yapmak için değil, iskelede burnu bana doğru bakan sütbeyazı vapuru çizmek için yapmış. Bana öyle geldi.

İşte bende bu vapuru anlatmak için bu kelimelere başvurdum. Beyaz bir vapur bu, ama süt beyaz, önünde martılar uçuyor, onlar da sütbeyaz. Denize beyaz ne çok yakışıyor veya ressam ne güzel yakıştırmış. Vapur zihnimde canlı, düdüğünü duyar gibiyim. İstanbul’u özledim galiba.

İngilizler gemilere kadın isimleri verirler. Kesinlikle haklılar. Suyun üzerinde zarafet simgesi… Bir de kuğular var. En çok kuğu resmine rastlarım, suda yüzen. Bir İstanbul vapuru öyle dışarıdan alır yavaş ve zarifçe karaya yaklaşır. Kalkarken de öyle, içerdeysen bazen anlamazsın bile iskeleden ayrıldığını. Dalgalara hafiften karşı durur, ezmeden gitmek ister gibi onları. Kendisi de arkasında dalgalar yaparak gider.

Dalgalar kırılırken beyaza dönerler. Uçakla deniz üzerinden uçarken dalgalar değil dalgaların beyazları görülür. Mavi birden beyaz olur.

Beyaz bir vapur, sütbeyazı… İstanbul’a gitmeliyim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Karlı Yazı
Ankara'da Yedim Taze Meyvayı
Ayakta Ölmeliyim
Domateees
Hayvanlık Dışı
İnsan Ne Kadardır?
Hallerim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İki Darbe Bir Kitap
Neşet Ertaş / Yolcu
Şeftali Ağacı
Katil
Rahatsız Beyinler
Ala Kargalar ve Özgürlük
Zamanın Sahibi Olmak ve Memento Mori
Yazmak Üzerine
Kırılma
Çakıl Taşları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakup Ağa/ Aslanhane Camisinde Namaz [Öykü]
Elveda [Öykü]
Ormanda Krallık Seçimi [Öykü]
Berlin Kuşatması Üzerine [Eleştiri]
Görünmeyen Uyuma Dair [Eleştiri]
Sıfır Nedir? [İnceleme]
Sıfır Tabanlı Düşünme [Bilimsel]


ALİ YERLİ kimdir?

İyi bir okuyucuyum. İlgi gösterdiğim alanlarda derinlemesine okurum. Yazılarım esas itibariyle gözlemlerim ve düşünce dünyamda oluşan fikirlerler ve sorgulamalarla doludur. Zaman zaman öykü denerim. Sorulmamış sorular ararım. Yazmak bence düşünmenin en önemli aracıdır. Okurken yazarla birlikte düşünür, yazarken de okuyanla birlikte düşündüğümü düşünürüm.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan'ın tarzını seviyorum. Tarihi romanları atlamam. Gerilim türü yazanlardan sürekli takip ettiklerim vardır.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ALİ YERLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.