..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > ALİ YERLİ




23 Mart 2009
Güne Başlamak  
ALİ YERLİ
İnsanların yalnızlaşmasına dair bir denemedir


:AEED:
Bir günün başındayım şimdi. Kapının önünde bekliyorum. Birazdan yürüyeceğim. Günün içine dalmaya hazırlanıyorum. Bu gün yeni bir gün diyorum ve o günün bilincine varıyorum. Derin bir nefes alıyorum şimdi.

Baharın başındayız henüz. Hava soğuk. Ağaçların dallarında tomurcuklar yeni yeni. Patlamaya hazırlar. Bahara hazırlanıyorlar. Kim bilir o tomurcukların içinde şimdi neler oluyordur. Her bir hücrede bahara doğru bir hareket vardır. Çiçek ve yaprak olacaklar, Coşacaklar.

İlk gördüğüne merhabayla başla istersen diyorum kendi kendime … Biraz da gülümse. Karşılığında sen de bir gülümseme ile bir de merhaba al. Kahvaltıdan sonra iyi gelir. Bir gülen yüz uykunu çaydan iyi açar inan. Hatır da sor istersen diyorum ayrıca, sen de iyiyim diyecek bir fırsat bulmuş olursun. İyiyim deyince iyi de olursun.

Kuşlar da var etrafta. Ne derler bu serçeler vıcır vıcır birbirlerine? Bir oraya konarlar bir buraya... Hele şu kaldırıma konan hiç korkmaz benden. Üstüne yürüdükçe bir iki sıçrar sağa sola. Ne bulduysa orada yine başına zıp zıp döner durur.

Şimdi bindim dolmuşa. Hemen bir gülümseme ve “günaydın” diyorum ilk gördüğüm yüze. Herkesin başı önde,dalgın dalgın bakınıyorlar. Çıt yok… Öyle olmayacaktı, "hani bir gülümseme alacaktım ya o nerde?" diyorum kendi kendime. Hiç kimse üstüne alınmadı. Hiç kimsenin mi günü aymadı ne...

Ne güzeldir aslında bir günaydına sadece günaydın dendiği için günaydın demek. Bir gülümseyiş hediyesi yanında… Mutlu eder adamı. Adam dedim değil mi? Adam mı? Adam adamla yaşar derdi Babaannem. Nedense şimdi aklıma geldi.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Katil
Rahatsız Beyinler
Ala Kargalar ve Özgürlük
Bir Kalite Hikayesi
Özgürlük Duygusu
Bir İnsan ve Bir Fikir
Kafam Karışık
Özgür Toplum
Ortadoğu'da Özgürlük Hayali
Yaratıcı Yıkım Kavramı ve İnsan Düşüncesi Üzerine Sorular

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İki Darbe Bir Kitap
Neşet Ertaş / Yolcu
Şeftali Ağacı
Zamanın Sahibi Olmak ve Memento Mori
Yazmak Üzerine
Kırılma
Çakıl Taşları
Üç Günlük Yol
Beyaz
Karlı Yazı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakup Ağa/ Aslanhane Camisinde Namaz [Öykü]
Elveda [Öykü]
Ormanda Krallık Seçimi [Öykü]
Berlin Kuşatması Üzerine [Eleştiri]
Görünmeyen Uyuma Dair [Eleştiri]
Sıfır Nedir? [İnceleme]
Sıfır Tabanlı Düşünme [Bilimsel]


ALİ YERLİ kimdir?

İyi bir okuyucuyum. İlgi gösterdiğim alanlarda derinlemesine okurum. Yazılarım esas itibariyle gözlemlerim ve düşünce dünyamda oluşan fikirlerler ve sorgulamalarla doludur. Zaman zaman öykü denerim. Sorulmamış sorular ararım. Yazmak bence düşünmenin en önemli aracıdır. Okurken yazarla birlikte düşünür, yazarken de okuyanla birlikte düşündüğümü düşünürüm.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan'ın tarzını seviyorum. Tarihi romanları atlamam. Gerilim türü yazanlardan sürekli takip ettiklerim vardır.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ALİ YERLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.