..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > Orhan TURAN




30 Mayıs 2008
Telekulak Skandal mı - Çıkış mı  
Orhan TURAN
CHP'nin genel sekreter- vali diyaloglarının kamuoyuna sızması, aslında bir skandala işaret değil, tam tersine her defasında halkı aşağılarken 'suçüstü yakalanan' CHP'nin 'çıkış yolu'na işarettir. Sav, bir yanlışa daha bulaşmanın acı burukluğunu yaşıyor mu bilmem. Ancak gazeteci gözlüğü ile CHP’nin halka yaptığı her hakaret ve aşağılama sonrasında tartışacak ‘komplo soslu’ konular bulup, bunları aşağıladı halka sunması canımı acıtıyor.


:BCAG:




CHP'nin genel sekreter- vali diyaloglarının kamuoyuna sızması, aslında bir skandala işaret değil, tam tersine her defasında halkı aşağılarken 'suçüstü yakalanan' CHP'nin 'çıkış yolu'na işarettir.

Sav, bir yanlışa daha bulaşmanın acı burukluğunu yaşıyor mu bilmem. Ancak gazeteci gözlüğü ile CHP’nin halka yaptığı her hakaret ve aşağılama sonrasında tartışacak ‘komplo soslu’ konular bulup, bunları aşağıladı halka sunması canımı acıtıyor.

CHP Genel Sekreteri Önder Sav, 23 Mayıs 2008 tarihinde Atatürk Havaalanı'nda bir hacı adayına, ''Paranı Araplara kaptırma. Muhammet sana kızmaz'' dedi. Sav'ın bu sözleri başta ''İslami hassasiyeti yüksek kesimler'' olmak üzere, medya ve kamuoyunda çeşitli tepkilerle karşılandı.

Önder Sav, bu açıklamadan bir gün sonra ne parti toplantılarına, ne de basın karşısına çıkmadı. Deniz Baykal'ın ''bir süre ortada görünmesen tepkileri hafifletirsin'' talimatı üzerine 7 gün ne grup toplantıları da dahil hiç bir ortamda görünmediği dikkat çekti.

Sav tam göründü ki, yeni bir olay daha patlak verdi. Cumhuriyet halk Partisi Genel Merkezi, Genel Sekreterlik odasında Eski Bolu Valisi ve halen Merkez Valisi olan Ali Serindağ ile yaptığı konuşmalar Vakit Gazetesi'nde yayınlandı.

İki konuşmalarda bir devlet Valisinin CHP'nin il başkanıymış gibi davranması, CHP'nin de devletin Valisinden parti üyesiymiş gibi bilgi alıp strateji belirlemeleri olaydaki ilk skandal oldu. Konuşmaların içeriğini aktardıktan sonra ikinci gelişmeyle devam edelim.

Sav: Bolu’daki siyasi atmosfer nasıl?

Vali: İşiniz çok da kolay değil. Ama zor diye teslim olmak da doğru değil.

Sav: Kararlı, dikkatli, siyasi iradeyi arkasına alan bir siyasi yapılaşmayı sağlayacak personel malzemesi var mı?

Vali: Çok az olsa da var. Ama, çok fazla olmadığını bilmek lazım.

Sav: Bolu’yu nasıl görüyorsunuz? Özellikle, siyasi açıdan… Neler yapılabilir?

Vali: Bolu’nun temelinde Cumhuriyet Halk Partisi var. Özellikle de Belediye seçimlerinde CHP’nin oyunun yükseldiğini görüyoruz. Bolu’da ciddi bir organizasyon olursa CHP adına bir toparlanma olur. Seçimi alabilecek duruma da gelebilir.

Vali: Basına da yansıdı. Başbakan Bolu’da gizlenerek ortaya çıktı. Benim hiç haberim yoktu

Sav: Görevdeydiniz?

Vali: Evet, evet. Koskoca Başbakan’dan haber yok. Bana da haber verilmiyor.

Sav: Bolu’da olabileceğini düşünüyor muydunuz?..

Vali: Basın mensupları ve bazı kişiler bana da sordu. ‘Bolu da olduğuna dair bilgiler ulaşıyor, doğru mudur’ diye.. Benim de şüphelerim vardı ama sonuçta haber verilmemişti, bilmiyordum.

Sav: Bir Başbakan Bolu’ya gidiyor ve Valiye haber verilmiyor. Duruma bak. Ne de olsa özel korumaları var.

Vali: Ertesi günü Doğan Haber Ajansı’ndan fotoğrafını çektiler. (...) Bize ondan sonra haber verildi. Tabiî ki Başbakan dinlenmeye gelebilir. Madem geliyor, bence aramalı. Ya da hiç gizlenme.

Sav: Makul olan ikincisi yani gizlenmemesi.

Vali: Yani sıradan birisinden bahsetmiyoruz, Başbakan bu...

Vali: Ondan önce de başka bir şey oldu. Bolu’daki cenaze söz konusu… Tarikat cenazesi. Nakşi Şeyhi’nin cenazesinden bahsediyorum. Hani şu gece yarısı Bakanlar Kurulu kararıyla evinin bahçesine gömülen tarikatçı. Sayın bakanın programı bildirildi bize. Yani cenaze törenine iştirak edeceğini biliyorduk.

Sav: Öyle mi? Nedir olay?

Vali: Bakan ve vekiller geldi. (Nakşi ve Kadiri Şeyhi Sürmeli Muhammed Muhittin Haki Hoca'nın oğlu Hacı Ahmet Palazoğlu’nun geçtiğimiz Ocak ayındaki cenazesine Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, SP Genel Başkanı Recai Kutan ve Bolu Milletvekilleri Metin Yılmaz, Yüksel Coşkunyürek, Fatih Metin de katılmıştı. Onu kastediyor!!) Benim de katılmam gerekiyor belki ama ‘makam itibariyle böyle bir cenazeye katılmam’ diye düşündüm. Devlet geleneğine belki uymam gerekiyor ancak böyle bir cenazeye katılmak bana yakışmaz diye karar verdim. Yani kısacası ‘katılmayayım’ dedim daha iyi. Bir vali olarak böyle bir ortamda bulunmayı kendime yakıştıramadım.

Sav: Bakanın katılması çok ilginç. Üstelik bir cemaat cenazesine...

Vali: Hem de tarikat lideri… Yani bu şartlarda görev yapıyoruz. Program bildiriliyor. Programda böyle bir cenaze düşünün!..

Sav: Böyle olmaması lazım tabii… Devletin kanunlarına, geleneklerine önem veren bir yönetici için tabii bunlar çok zor, iç karartıcı bir şey. Böyle bir duruma bir vali mahkûm edilmemeli.

Sav: Acaba bunların yani İçişleri Bakanı’nın tarikat ya da Gülen’le bağlantısı var mı ki? Bu konuda bir şey biliyor musunuz?

Vali: Yani öyle olduğu söyleniyor. Ama net bir şey yok. (28 Mayıs 2008 Vakit Gazetesi)

Diyologlar iki sıradan insan için gayet doğal görünüyor. Ancak biri Ana muhalefet partisinin genel sekreteri diğeri Vali olunca, bu 'normal konuşma', yerini anormalliğe bırakıyor.

Haber Vakit Gazetesi'nin aynı günkü sayısında manşet oluyor. CHP Genel Sekreteri Önder Sav, önce hac ibadeti için söylediği sözler, sonra da ortadan kayboluşu ve en sonunda Serindağ ile yaptığı konuşmanın basına yansıması ile alanını daraltıyor. Bütün oklar CHP’deyken, CHP’nin bu ‘krizden’ kurtulmak için ürettiği ‘kurtuluş formülü’ ise duyulmaya ve okumaya değer bir şahaser olarak karşımıza çıkıyor.

CHP, hakkındaki tüm iddiaları göz ardı ettirmek için, Sav ile Vali arasındaki diyalogların devlet tarafından dinlenip ‘dinci gazete vakit’e servis edildiğini ve bunun da ABD tarihindeki benzer skandallardan biri olan WATERGET skandalına benzediğini açıkladı.

CHP, hükümetin ‘derin bir izleme’ içinde olduğunu da ima ederek, ‘AK Parti’nin kendi derin devleti’ düşüncesini kitlelere yaymaya başladı.

Atatürk partisinden başka Çin’deki komünist partilerin çizgisine daha yakın gibi muhalefet ve politika üreten CHP, daha önceki polemiklerinde olduğu gibi yine, kendi yaptıklarını göz ardı ederek, yine kendisinin ortaya attığı ‘tutarsız suçlamaları’ ispatlanmış bir dogma olarak savunmaya başladı. Biliyor ki, bu strateji onun tek çıkış yolu. Zira doğal seleksiyonu içerisindeyken toplum değerlerinden ne kadar uzak olduğu ve bu değerleri her fırsatta dışladığını halkın bazı kesimleri de yakından görmeye başladı.

CHP, dinleme olayından hemen sonra, genel sekreterlik odasında casus dinleme aracı olarak bilinen ‘böcek’ aramısı yaptı. Ama bulamadı. Baykal, bu dinlemenin dışarıdan yapıldığını ve devlet eliyle yapıldığını 29 Mayıs tarihinde dile getirdi.

Oysa Vakit Gazetesi’nde yer alan haberin kaynağında talihsiz genel sekreterin ‘becerksizliği’ vardı. Vakit Gazetesi Ankara Temsilcisi Serdar Arseven’den konuyla ilgili aldığım bilgide Arseven aynen şöyle diyordu, ‘Biz telefon açtık. Sayın Sav, o an için konuşamayacağını söyleyerek ‘No’ tuşu yerine ‘Yes’ tuşuna bastı. Böyle olunca telefon kapanmadı. Konuşmalara böyle geçen 25 dakika boyunca ulaştık. Daha sonra şarjı bittiğinden olsa gerek telefon kapandı. Bu telefon konuşmasının kaydı, şu an elimizdeki Telekom ay sonu detaylı faturasında bile mevcuttur. Bunu gazetemizden de duyurmamıza rağmen, hala devlet dinlemesi diyorlar.’

Sav, bir yanlışa daha bulaşmanın acı burukluğunu yaşıyor mu bilmem. Ancak gazeteci gözlüğü ile CHP’nin halka yaptığı her hakaret ve aşağılama sonrasında tartışacak ‘komplo soslu’ konular bulup, bunları aşağıladı halka sunması canımı acıtıyor.

2008 yılının ‘TELEKULAK’ skandalı olarak kaydına alan CHP, eminim ki aksi ispatlansa bile yıllar geçse de ‘Devlet bizi de dinlemişti’ rüzgârıyla politikasını geliştirecek.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politika kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkut Özal'la Özel Söyleşi... Korkut Özal; 'Özal'ı Öldürdüler'
Bir 'Çakma Skandal' Öyküsü
Benim Derin Devletim
22 Temmuz Sereci ve Statüko
Türkiye'nin Kırılma Süreci; "Egemen Zihniyet" ile "Geliştirici Zihniyet Mücadelesi

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yıl: 2554… Aşkın Metal Tarihi
1920"den 2007"ye; Türkiye Cumhuriyeti Afyonkarahisar Belediye Başkanları
Biyolojik Silah mı, Doğal Felaket Mi: Kene
Her Yönü ile Afyonkarahisar
Iı. Meşrutiyet'ten Günümüze Afyonkarahisar'da Yerel Basın
Afyonkarahisar"ın İlk Bankası Terakki Servet Bankası
Cumhuriyet Tarihi Afyonkarahisar Valileri
Dünya Gazetesi ile İlgili İstatistiksel Bir Çalışma
Türkiye"nin İlk Azınlık Milletvekili Berç Keresteciyan;
Bir Din Bilgini ve Profesör Kamil Miras

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Özledim [Şiir]
Yanacağım [Şiir]
Öncesi Yok [Şiir]
Seni Kendime Sakladım, Hepsini Bana Sapladım. [Şiir]
Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor! [Şiir]
Benim Adım Mabure; [Şiir]
Su ve Ateş [Şiir]
Dua… [Şiir]
Tüm Ayrılıklara Dair [Şiir]
Utandım Filistin [Şiir]


Orhan TURAN kimdir?

Yazarken çarptığım kayalar, ruhumun akışını kemirince görüntü farklılaştı. Her otuzuna geldiğinde mi, muahasebe yapma gereği duyar insan. . . Cevaplanması gereken çok soru var şimdi. . . Allah'a af dileyerek, hayata ikinci defa başlamak. . . İkinci şans da bu olsa gerek!

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.