..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > Cafer ŞAHİN




5 Kasım 2007
Şairlerin Önünde Protokol Çizgileri Yoktur!  
Cafer ŞAHİN
Şairlerin toplum nezdindeki önemini ve zaman içinde layık görüldükleri olumlu ve olumsuz muameleleri işlemeye çalıştım...


:AIBI:


Şairlerin nasıl insanlar olduğunu kim bilir nicedir merak eden ve bunu sormak için fırsat kollayan bir dostum bir gün şiir konusunun açılmasını da iyi bir zamanlama sayarak bana döndü ve; “Bak Allah adına yemine verdiriyorum seni, siz şairler kendinizi öteki insanlardan çok mu üstün görürsünüz, değişik insanlardan bunları duymuşumdur.Hatta öyle ki öteki insanlar yani şair olmayanlar sizin nazarınızda karıncalar gibi imiş doğru mu bunlar hocam?”

Gülümsedim…İyice meraklanması için biraz sustum ve bekledim…Sonra merakını gidermek kuşkularını zail etmek babında kısa ve öz bir cevap vermem gerektiğinin idrakinde bir edayla;”Tümünü sahiplenip tasvip etmesem de söylediklerinizin doğru, biz insanları şair olanlar olmayanlar diye iki gruba ayırırız gerçekten.Şair olmayanlara da eh biraz tepeden bakarız hani…İsteyerek böyle değilizdir.Bu kadar kusur kadı kızında da olur istirhamımdır, bu hususta bizi mazur görün.”

“İyi de elinizde olsun olmasın kibir iyi bir şey değil ki?”

“İyi ama dostum buna kibir denmez ki, insanın elinde olmayarak düşündüğü veya yaptığı bir şey neden onu günaha soksun biz kibir olsun için şiir yazmıyoruz ki, kalemimizle insanların ruhunu okşuyor bununla da kalmayıp mazlumların avukatlığını da yapıp hukukunu koruyoruz”

“Bakın o konuda yerden göğe haklısınız!Kalemiyle cihat eden nice şairler tanımışımdır…Allah eksikliğinizi vermesin”

Böyle konuşmuş ve dağılmıştık.Şairler insanları çok iyi analiz eder adeta kitap gibi okurlar.Dostum onca açıklamalarımıza rağmen hala bizim birer kibir anıtı olduğumuzu düşünerek ama farklı görünerek kalkıp gitmişti.

Oysa şairler kibirli değil ulvi ve sıra dışı birer kişiliktirler!



Allah kelamından sonra yeryüzünün en kıymetli sözlerini söylemiş, bir kuyumcu titizliğiyle işlenmesi oldukça zor kelimeleri işlemeyi becermiş bu seçkin sanatçılara, insanların büyük kibir diye tanımladıkları, ama bırakın kibir olmasını mütevazı denilebilecek bir övünmeyi de çok görmeyelim…

Şairler özgür insanlardır…ŞAİRLERİN ÖNÜNDE PROTOKOL ÇİZGİLERİ VE İNSANLARA ÇİZİLEN VE DİZİLEN SINIRLAR VE BARİKATLAR YOKTUR!

Hepinizin malumudur devlet başkanları bile önlerine çizilen protokol hatlarını geçemez ve oracıkta mıhlanıp dururlar!

Şairlere protokollerde yer aranması ve ayarlanması gerekecek olsa şayet, neye ve hangi kıstaslara göre ayarlama yapılacak kimlerin önüne kimlerin arkasına oturacak şairler?

O bakımdan içinden çıkılamayacak bir işe kalkışmak ve şairler işte şurada durabilir veya oturabilirler diyebilmek cehaletten ve abesle iştigalden başka bir şey değildir!

İslamiyet ten önceki Arap toplumunda Şair en büyük insan demekti…
Ne devlet başkanları, ne din bilginleri, ne aşiret reisleri, ne büyücüler, ne şarkıcı ve rakkaseler ne de bütün dünyaya nam salmış tüccarlar…

Bunların hepsi de şairlerden daha alt kademede en ünsüz şairlerle bile mukayese edilemeyecek insanlardı…

Şairlerin tek bir mısraı bile savaş sebebi, barış vesilesi, evlenme, boşanma, ticaret, eğitim, sürgün, kısacası yaşama yön veren her şey demekti…

Cahilliye devri insanları dediğimiz o insanlar bile Şairleri baş tacı edip yere göğe sığdıramazlarken biz uygar(!) insanlara ne oluyor da Şairleri el üstünde tutmak şöyle dursun onların bir eserini almak için bile bin dereden su getiriyor ve her gün sigara almaya gocunmadığımız bir paket sigara parasını kitap için vermeye gelince zorumuza getiriyoruz!...


Şairleri sevseniz de dışlasanız da onlar HER ÇAĞDA SEÇKİN VE ULVİ İNSANLARDIR…

Onlar toplumun gerçek kılavuzlarıdır.Sever, sayar ve arkalarından giderseniz kendi iyiliğiniz için bir yol seçmiş ve en büyük sanatçılarınızı da sahiplenmiş ve kollamış olursunuz…

Onlardan yüz çevirirseniz de gene kendi bastığınız dalı kesmiş ve yolunuzu şaşırmış olursunuz…

Zira mücevher çamura düşmüş de olsa değerinden bir şey kaybetmez…

Şairlere değer vermeyecek olsanız sanat adına kısır bir döngü yaşar gelecek nesillere yüz karası bir konumda olursunuz.

Ati ve istikbali sanatla taçlandırmak şairleri ve sanat erbabını korumak ve kollamakla mümkündür ancak!

Sanatla taçlandırılmamış bir istikbalin de karanlık ortaçağdan hiç ama hiçbir farkı yoktur…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Höyüğün Arkası
Saman Alevi Şiirler
Ba" de Harab Ul Afra
'Kağıt Bebekler Kraliçesi'nin Hazim Sonu ve Bugünkü Ünlülerin Benzer Halleri
Selamün Aleykürt
Hayat ve Mazi
Kızların Cep Telefonlarını Toplatalım
Barış Manço'yu Anarken
'Prim Ödülü' de Verebilir Misin Ey Devlet Baba?
Benim Asgari Ücretlim İşini Bilir

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kafa Kağıdı [Şiir]
Aşk Serenadı [Şiir]
Benimle [Şiir]
Ayasofya Açılacak [Şiir]
Cunta Dede [Şiir]
Gandi Kemal [Şiir]
Deli Kıza Serenat [Şiir]
Gurbet Biter [Şiir]
Ağır Aşklar [Şiir]
Geri Dönmek [Şiir]


Cafer ŞAHİN kimdir?

Dünyaya edebi ışıltılar saçmak için gelen biri olmak harikulade bir duygu,söz saltanatının sultanı olmak,mülk saltanatının sultanı olmaktan daha üstün ve muteberdir ŞAİR-YAZAR CAFER ŞAHİN Malatya'nın yetiştirdiği en önemli Şair ve Yazarlardan biri olarak kabul edilen Cafer ŞAHİN, Hekimhan ilçesinin Kurşunlu Beldesine bağlı Güçlü(Eski adı Zahmettn)Köyünde doğdu. . . İlköğrenimini köyünde tamamlayan Şahin, daha sonra Malatya İmam-Hatip Lisesine devam etti ve bu okuldan mezun oldu. Kazandığı Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümüne devam etmek yerine, kendisini tez zamanda büsbütün sanata adamak yolunu seçti. . . Genellikle serbest vezin tarzında şiirler yazan ve şiirleri usta işi eserler olarak nitelenen Cafer ŞAHİN, az olmakla beraber kafiyeli şiirler de kaleme almış ve bu tarz şiirlerde de başarısını kanıtlamıştır. . . Şiirlerini GÖLGEMLE SÖYLEŞİ ve NE BİLİYORSAN ANLAT adlı şiir kitaplarında toplayan Şair, bunun yanısıra Deneme, Hikaye ve senaryo çalışmalarında da bulunmuş ve bu çalışmalarını şimdilik sanal ortamda pek çok sanat ve edebiyat sitelerinde yayımlamıştır. . . 2001 yılında ilk defa katıldığı bir Makale Yarışmasında Türkiye İkinciliği derecesiyle çok önemli bir başarıya imza atmıştır. Edebiyat dünyasına "YÜREĞİMİ İYİ SAKLA" adlı şiiri gibi, sevilmenin de ötesinde bütün Türkiye'de adeta birer marka olmuş şiirler kazandıran Yazarın iki adet yayımlanmış, biri Şiir, biri de deneme olmak üzere basıma hazır iki kitabı bulunmaktadır. . . çeviri Cafer Sahin MALATYA CURRENT AUTHOR POET POET-WRITER CAFER ŞAHİN Malatya is known as one of the authors raised the most important poet and Cafer Sahin, Hekimhan spot in the town of Lead Strong (Zahmettn old name) was born in the village of . . . Falcon completed primary education in the village, then continued in Malatya Imam-Preacher High School and graduated from this school was. Rather than to continue winning the Open Education Faculty of Economics Department, chose to devote himself to art . . . Generally, the thesis also entirely free-verse poems written in the style and ingenious works of poetry known as Cafer Sahin, at least, although had written poems and rhyme in poetry of this kind of success has proved . . . NARRATIVE INTERVIEW and what I know my shadow's poems by the poet gathers books of poetry, as well as the trial, the story and screenplay, and this work is found in the studies of art and literature of many sites published in a virtual environment . . . Article Competition for the first time in 2001 with the participation of Turkey has achieved a significant degree of second place. Letters to the world "GOOD SAVE my heart" as his poem, almost a brand in Turkey was to be loved beyond all winning author of two published poems, one poem, one of which has two books ready for printing, including the trial . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Divan Edebiyatı şairleri,Cumhuriyet dönemi şairlerinden,Necip Fazıl,Cahit Külebi,Attila İlhan vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cafer ŞAHİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.