..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Kâmuran Esen




16 Aralık 2004
İzedebiyat Hastalığı, Teşhis ve Tedavisi - Yeni Düzenleme  
Kâmuran Esen
Umarım sizin izedebiyat zevkiniz, hobi aşamasındadır.


:DIBG:
Yaşanan tecrübelerden, izedebiyat üyeleri üzerinde yapılan gözlem ve araştırmalardan çıkan sonuçlara göre; izedebiyat’ın alışkanlık, hatta tiryakilik yaptığı ne yazık ki kesinlik kazanmıştır. Önce hobi olarak başladığı ve zamanla tedavisi zor bir hastalık haline geldiği bilinmektedir. Bu hastalık, ölümcül olmamakla birlikte; hastalarda görme kaybına, vücudun kemik yapısında ve hatta sinir sisteminde bozukluğa yol açmaktadır. Hastalık bulaşıcıdır.

HASTALIĞIN NEDENLERİ:

Bu hastalık daha çok yetişkinlerde ve özellikle kendini boşlukta hisseden emeklilerde(benim gibi) sıklıkla görülür. Hastalığın bilinen ve doğrulanan başlıca nedenleri şunlardır:

* Yıllardır yazdıklarını okutacak birilerini bulamamak, hastalığın en belirgin nedenlerinden biridir.
* Saçma sapan tv programlarını izlemekten gına gelmek.
* Yazdığı şiir, deneme, öykü gibi bilumum yazı türlerini hiçbir yayınevine beğendirememek.
* Etrafında kendisiyle birşeyler paylaşacak birilerini bulamamak.
* Okumaya, yazmaya fazla düşkün olmak ve yazdıklarını biriyle paylaşma ihtiyacı duymak, hastalığın ortaya çıkmasında önemli bir etkendir.

BELİRTİLER:

* Hasta, gece yatağından kalkar, izedebiyat’a göndermek için şiirler yazar.
* izedebiyat’a gönderilen her yazıyı okumaktan, hastanın gözleri kan çanağına döner.Yüz solgun, avurtlar çöküktür.
* İkide bir arkadaşlarına telefon ederek, siteye göndereceği şiirleri okur.
* Yazılarını kaç kişi okumuş, kaç kişi kütüphanesine almış diye işlem merkezine girer çıkar durur.
* Aşırı duygusallık görülür. Bazı şiir veya denemelerine yapılan incitici yorumlara üzülür, ağlamaklı olur. ” Bunların amacı üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek,” diye söylenir.
* Hasta; yemek yaparken, bulaşık yıkarken gözlerini sabit bir noktaya diker. Sonra, bilinçsiz bir şekilde bulaşık elleriyle bilgisayara doğru yönelir, izedebiyat’ı tıklar.
* Sık sık “ Bugün izedebiyat’a hangi şiirimi göndersem, hangisini göndersem? ” diye söylendiği duyulur.
* izedebiyat’ ta okurken, izedebiyat’a yazarken; çalan kapıyı, telefonu duymaz. Dört, beş büyüklüğündeki deprem bile, hastayı etkilemez. Ayrıca kendini; aile bireylerinden, eş – dost çevresinden tecrit edilmiş hisseder. Az ötede oturan eşini ve onunla evli olduğunu unutur. Hatta, hastalığı çok ilerlemiş olanların, eşini görünce, “A - aaaaaa ! Bu adam ( kadın) da kim? ” diye şaşırdığı görülür.
* izedebiyat’a girmek istediğinde ama giremediğinde, hele ekranda “service unavailable” ibaresini görünce, saçını – başını yolar.

TAMAMLAYACI BULGULAR:

* Hasta, sokakta gördüğü her kişiye; “ Acaba bu, izedebiyat’a yazıyor mu? Yazdıklarımı okuyor mu ? ” diye bakar.
* Her ay onlarca milyon lira internet parası öder.
* Gerçek arkadaşları ile, izedebiyat’ taki yazar arkadaşlarını birbirine karıştırır. Hasta eğer kadınsa; yazar arkadaşlarının gün’e gelmelerini bekler. Yok eğer erkekse, gittiği her kahvede şair – yazar arkadaşlarını bekler.
* Telefonda kendisine “Alo! Ben ....” diyen hemen herkese, “Ay ! Siz izedebiyat’ tan falan falan mısınız yoksa?” diye sorar.
* Yazılarının okunmadığını görünce krize girer, sakinleştirici alır.

AYIRICI TEŞHİŞ:

İzedebiyat hastalığı ile sıradan internet hastalığı, küçük benzerlikler gösterdiği halde, zaman zaman birbirine karıştırılır. izedebiyat hastalığını internet hastalığından ayıran en belirgin fark; izedebiyat hastalarının kendilerini ifade etmede, okuduklarını ve dinlediklerini hemen kavramada çok başarılı olmaları, ülke sorunlarıyla çok yakından ilgilenmeleridir.

EVRİM:

* Bu hastalığın evrimi gençlerde değişken olmakla birlikte, yetişkinlerde, zamanında tedavi edilemezse çok uzun sürer. Günden güne hastalığın şiddeti artar.
* Ekrana saatlerce bakmaktan, yeteri kadar uyumamaktan dolayı; hastanın göz altları siyahlaşır, birkaç ay sonra saç dökülmesi görülür.
* Hastalık, eğer ilk yılda tedavi edilmezse kronikleşir ve tedaviden olumlu sonuç alınamayabilir.

HASTALIĞIN ÖTEKİ BİÇİMLERİ:

* Bazı izedebiyat hastalarında, saatlerce pc başında kalmaktan dolayı görme bozuklukları ve kilo kaybı görülür.
* Hasta; evine gelen herkese yazı ve şiirleri okumak , okutmak ister; reddedenlere karşı ise zor kullanma gibi davranış bozukluğu gösterir.
* pc karşısında fazla oturmaktan sık sık belde tutukluk, nadiren de kamburluk görülür.
* Çok sıklıkla, vücudun değişik bölgelerinde kireçlenmelere rastlanır.
* Bazı hastaların, izedebiyattaki yazıları okurken sürekli birşeyler atıştırmaktan dolayı , fazla kilo almaktan şikâyet ettikleri görülür.
* Uzun süre hareketsiz kalma, izedebiyat yüzünden spor yapmayı unutma gibi sebeplerden dolayı; kadınlarda selülitlerde artma , erkeklerde ise, bel bölgesinde kalınlaşma görülür.

TEDAVİ:

* Hastalar, uzun bir süre bilgisayardan, dolayısıyla izedebiyat’ tan uzak tutulur........”Ananın karnından izedebiyat’ la mı doğdun sanki ! ” diye, iyice fırçalanır.
* Hastalara, internet olmayan ortamlarda tatil yaptırılır...İzcilik, yürüyüş, aletli cimnastik gibi etkinliklerin çok yararlı olduğu, yapılan deneyler sonucunda kesinlik kazanmıştır.
* Hastaları izedebiyat hastalığından kurtarmak için; kendilerini Halk Eğitimi bünyesinde verilen kumaş boyama, ahşap boyama gibi el sanatları kursuna göndermek en etkili tedavi biçimlerinden biridir. Herhangi bir dernekte çalışmak da hastayı biraz rahatlatır.
* Bir yazıyı kitaptan okumanın, nette okumaktan daha zevkli, daha etkili olacağını anlatmak, bu kişilere çeşit çeşit kitaplar almak da çok olumlu sonuçlar verir.
* Ayrıca izedebiyat hastalarına hayatın; yazmaktan, okunmaktan ve okumaktan ibaret olmadığını düşünmeye yönlendirmek için, onları tiyatroya, sinemaya götürmek de çok yararlı olur.

Umarım sizin izedebiyat zevkiniz, hobi aşamasındadır. Bu hobinizin hastalığa dönüşmemesi için, gerekli önlemleri şimdiden alınız. Çünkü, hastalık dediğiniz şey iğneyle giriyor, çuvaldızla çıkıyor. Hatta kazmayla! ...Yaaaaaaa!







.Eleştiriler & Yorumlar

:: Biraz rahatladım döndüm.
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
5 Ağustos 2015
Durumum : Yazınızdaki ''biraz rahatlatılan'' hastalar!! arasında yer alıyorum. Hastalık !! nüksediyor haliyle... Saygılar.

:: Size aynen katılıyorum...
Gönderen: Cahit KILIÇ / , Türkiye
3 Şubat 2010
İzedebiyat ile ilgili hissiyatımı fazlasıyla dile getirmişsiniz. Usta kaleminiz, size yakışır biçimde; İzedebiyatçıların hal-i pür melâlini ilmik ilmik nakşetmiş. Saygılarımı gönderiyorum...

:: hoy hoy hoy
Gönderen: bilgin / , Türkiye
20 Kasım 2008
hocam ilk yorumumu size elinize sağlık. acaba hata mı ettim bu siteye başlamakla :D

:: :))
Gönderen: Burcu / , Türkiye
20 Temmuz 2008
Ben bu hastalıktan kurtulmak için 2 yıl ara vermiştim internete haklısınız. Kendi evime geçince yine başladım yazmaya. Ama görüyorum ki sizinle yazı olarak henüz tanışamamışız. Yazılarınızda verdiğiniz pozitif elektrik beni çok etkiledi. Amatör yazar sayfama da beklerim sizi, güzel yorumlarınızı. Meslektaşmışız ne de olsa. Güzel günlerde kalın inşallah....

:: ÇOK KOMİK YAHU!:)))
Gönderen: mehtap kocamaz / Uşak/Türkiye
26 Nisan 2007
BUNLARIN ÇOĞU BENDE DE VARR....ÇOK KOMİKTİ:)...

:: aynı ben:))!
Gönderen: Şükran Karahan / Uşak/Türkiye
28 Haziran 2006
bu yazınızı ilk defa okuyorum sevgili kamuran hocam. ve her cümlenizde kendimi bulmadım desem yalan olur...ayyy!aynı ben!yoksa ben de mi hasta oluyorum! olsun hayatta bir şeylere tutunuyoruz bir şekilde,yüreğimizi artniyetsizce ypaylaşıyoruz ya,olsun ,ne olursa olsun, yüreğinize sağlık sevgiler!

:: Sayın Esen
Gönderen: onur ilter / istanbul/Türkiye
28 Ocak 2006
Bu sevimli çıkarımınız için teşekkürler. Gerçekten hoşuma gitti. Henüz genç de olsam anlattıklarınızı gözlemleyebildiğim kimseler var etrafımda. Ama hastalık değil tabi. hatta hasatlıksa da böyle hastalanalım, değil mi? :) iyi günler dilerim

:: İşte budur
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
21 Kasım 2005
Sayın Esen, nükte, gerçek,sohbet ve daha nice tatlarla dolu yazınızı bir solukta okudum. Anlayabilmek için yorulmadan... Teşekkürler.

:: :)
Gönderen: Guvercin / Ankara/Türkiye
5 Mart 2005
Hoşgeldiniz Kâmuran Hanımefendi. Büyük bir keyifle ve zevkle okudum yazınızı size has bir üslup yine yine çok güzel. Bu arada kitabınızı da okudum o da ayrı bir güzeldi. Okumayanlara tavsiye ederim. Kendinize iyi bakın. Sevgi ve saygılarımla.

:: semptom , sendrom derken sonu fenadır gidişin..:))
Gönderen: aynur özbek uluç / İstanbul/Türkiye
29 Aralık 2004
Hımmm, ateş bacayı sarmadan kendime mukayyet olayım valla:)))iyi bir uyarı.. Derhal havalandırmaları çalıştırın, filikaları denize indirin, can yelekleri nerde.. acil durum, acil durum..( abartmayı severim:))) Şaka bir yana, oldukça da doğru yanlar barındırdığını düşünüyorum.. Bu tür edebiyat sitelerine müptelalığın sonu fenadır yani..Kara mizah olmuş.sevgilerimle..aynur özbek uluç

:: iyi teşhiz
Gönderen: kadir yasan / Konya/Türk ve Caicos Adaları
27 Aralık 2004
imzamı atıyorum

:: Hep bakıyordum; 'acaba döndün mü' diye...
Gönderen: İlke Ersoy / İstanbul/Türkiye
23 Aralık 2004
Hasret kalmıştım yüreğimi ısıtan kalemine Kamuran ablacığım, hoşgeldin yeniden. Kucak dolusu sevgiler.

:: Merhaba, sayın hocam
Gönderen: Mutlu HASPOLAT / Mardin/Türkiye
22 Aralık 2004
Öncelikle, yazınızı beğeniyle okudum. Teşhislerinizin doğru olduğunu söylemek isterim. Ben henüz hobi olarak yapıyorum ama günün birinde hastalanacağımdan da eminim. Sizin gibi güçlü kalemler sayesinde... Yazılarınızla tanıştığıma çok memnun oldum. sevgiler...

:: AYNEN ÖYLE
Gönderen: Arzu MUMCU / İstanbul/Türkiye
20 Aralık 2004
Kamuran ablacım nihayet...Hoşgeldin..Sefalar getirdin..yazdıkların doğru vallahi..onca yoğun tempoda çalışmama rağmen hergün İzedebiyat'a girip, bugün kimlerin yeni eserleri yayımlanmış acaba diyerek mutlaka bir göz atıyorum..bu da hasatlığın bendeki boyutu..seni okumak çok keyifli..yeni yazılarında buluşmak dileğiyle..Not: ben pek yazamıyorum sanırım ilham perilerim beni terk etti :))) saygıyla..

:: merhaba
Gönderen: Duygu Ergun / /
20 Aralık 2004
Merhabalar... Yeniden :) Yine o güzel yazılarınızı okumak beni çok sevindirdi.. Gerçekten doğru teşhisleriniz olmuş bu konuyla ilgili. Malesef bu hastalığın genellikle bütün izedebiyat yazarlarında ileri derecede olduğunu düşünüyorum ve çaresine acilen bakılmasını arz ediyorum :)) Kaleminize sağlık. Görüşmek üzere.. Duygu Ergun

:: Merhaba...
Gönderen: Seynur İnal / Ankara/Türkiye
20 Aralık 2004
Yine, yeni, yeniden merhaba Kâmuran hanım... Yazdıklarınızla tekrar buluşmaktan öyle mutlu oldum ki. İyi ki varsınız ve varlığınız daim olsun. Baki muhabbetlerimle... Sevgi ve saygılar...

:: Hoşgeldiniz!
Gönderen: bee / İstanbul/
20 Aralık 2004
Merhabalar, bugünlerde bir mesaj yazıp "hadi bekliyoruz ama" diyecektim. Tekrar yazmaya başlamanıza çok sevindim. Sevgilerimle...bee

:: İyiki varsınız .
Gönderen: gürcan erbaş / İstanbul/Türkiye
20 Aralık 2004
Sayın hocam, Tekrar yazılarınızı görmek çok sevindirici oldu benim için. Kutlarım sizi tekrar. Hele aynı meslek ve aynı konumda olmamız nedeniyle yazdıklarınızın büyük bölümüne katılıyorum. Yazınızı okurken gözümden yaşlar aktığını söylemekten çekinmeyeceğim. Esen kalın,hoşçakalın. Sağlık ve mutluluklar dileğiyle tekrar.

:: Çok özlemişim sizi okuyup gülmeyi:))
Gönderen: Serpil Başol / küçük bir deniz şehri.../Türkiye
20 Aralık 2004
Sevgili KâMURAN Esen öğretmenim, Ne çok güldüm okurken sizi bilemezsiniz:)) galiba bende de bu hastalık belirtileri var.Bende telefon faturası yerine adsl denen illet var bir de üstelik. Sizin burada yazdığınız tavsiyeler bana işlemiyor. Ayrıca ne yapmamı önerirsiniz?Sizi okumayı da okurken gülmeyi de çok özlemişim:)) Sevgiyle ve de sevgimle kalın öğretmenim:))




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Her Ayın 28'i ve Kayınvalidem
Üşüyen Ve Ağrıyan Sol Ayağım
Fatma Nine'nin Mektubu
Evli Bayanlara Öğütler
Mudurnulu Fatma Nine Jimnastiğe Gidiyor
Kayınvalidem Bir Ömür - 4
Ya Bakan Olucam Ya Başbakan / Mizah
Sinir Olduğum Tipler - 1
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 11

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.