..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ağlamak da bir zevktir. -Ovidius
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > BİNNUR EDİSAN




6 Eylül 2003
Kadın milletinin dayanılmaz tutkuları  
BİNNUR EDİSAN
Hem indirim hem de kredi kartlarına 3567(!) ay taksit. Bedavaaaaaa!


:CABF:
KADIN MİLLETİNİN DAYANILMAZ TUTKULARI

Şimdi bu başlığı attım diye; kadın milletinin bir mensubu olma gerçeğim değişmiş değil.Lakin, dün hemcinslerimin - inanmakta zorluk çektiğim- dipsiz hıncına şahit oldum. Aman Allah’ım, maşallah bizlere !
Sezon sonu indirimleri başladı hepinizin bildiği gibi. Sokaklarda yürümek ne mümkün! Mağazalar hıncahınç dolup taşıyor.Kasa fiş kağıtları ışın hızıyla değiştiriliyor.
Dün hasbelkader bir çılgınlık yapıp, hazır yağmur da yağarken biraz yürüyeyim dedim.Demez olaydıım!! Adım başı kitlesel bir yağma söz konusu.Hortum gibi bir şey, bir kapılırsan bir daha çıkamıyorsun!
Dağılan saçlarımı toplamaya çalışırken en sevdiğim tokamı kaybettim!
Yok yahu, ‘Ekonomik dar boğazdayız, haneler fakirlik zincirini kıramadı,insanlar aç sefil!’ söylemleri falan terane.! Dün gördüm , artık bana kimse inandıramaz zordayız dardayız ayaklarını...
Ne mizansenlere şahit oldum, oyyy oyyy ki ne oyyyyyyyy
Bir mağazada:
Hatun kişi, eteklere bakıyor ‘Ayyyy, ne ucuz, ben beş tane alayım sen de al gelecek sene giyeriz!’ diye arkadaşını tetikliyor.

Bir başka yerde.. Adam eşine bıkkın ve kızgın gözlerle bakıyor. ‘ Ama, daha geçenlerde bu elbiseden üç tane aldın, şimdi neden aynı modelden alacağım diye tutturuyorsun?’
‘Tamam ya! Almayalım, bu kadar ucuz muydu? Alımların tam zamanı!!’ Aaa, bir de tribal enfeksiyon durumlarına giriyorrrr!!! Adam haklı ya. Ucuz olsun da; direği boyasalar alırız biz vallahi.Belki lazım olur ayol.

Kabinlerin önü, bağ kur maaş kuyruklarını aratmayacak durumda.Elinde en az on parça bekliyor kadınlar.Ayy, ne haset bakıyorlar birbirlerine ‘Acaba, şunun elindekini ben daha önce mi kapsaydım? O, daha güzelmiş.Belki beğenmez de bırakır.’ içsel feryatları.
Bu arada kavgalar, çekişmeler de var hani.Ben gördüm inanamayan inanmasın.

Ayakkabı mağazalarına da bakmazsam olmazdı.Madem girmişim bu girdaba ‘Bak kızım Binnur, bak ta gör.’ dedim içimden.Eveeet, asıl komedi ayakkabı mağazalarında.Hem indirim hem de kredi kartlarına 3567(!) ay taksit. Bedavaaaaaa!

Kadının biri, genç kızına ayakkabı alıyor yani daha doğrusu almaya çalışıyor. 39 numara ayaklı genç kardeşim, 37 numara ayakkabıyı ayağına zorluyor da zorluyor.Eee onu beğenmiş 39 numarası da kalmamış ne yapsın kızcağız? Annesi de yardım edip, ittiriyor ! Ayy bu ne ailesel dayanışma deyip özeniyor ve de imreniyorum! Annem olsa ‘Saçmalamaaaa ve de komik olma evladım!’ diye kızardı bana! Bu şen şakraaaaaaaak ve şakırdaaaak aile sohbetinin sonunu hiç merak etmiyorum. Ayakkabıyı, pamuk prensesin üvey kardeşini ve annesini bırakıyorum mağazada.
Gelelim sergi mallarına.Şu çocuklar için çıkan vik vik bir kukla varya, bir vikliyor kulaklara ziyafet(?) Nefret ettiğim o sesten ben kurtulmak için adımlarımı hızlandırırken, satıcı adamda arkamdan aynı hızla kuklayı vikviklete vikviklete geliyor.Beraber yol alıyoruz.Sinir uçlarım alınmış gibi ben de bu akıma ayak uyduruyorum Hatta şu kukladan yeğenime de mi alsam? Sonsuza dek bu kukla bizde de mi olsa! Çıldırıyoruuuuuuuum.
Tüm bunlar yetmez gibi, bu booooooov kalabalıkla eve gitmekte var.Hepsi metroya mı biner acep diye düşünürken, bir iniyorum durağa !!!!!!!!!! Kalanların hepsi oradaaa.İtiş kakış biniyoruz metroya , serviste kapıya sıkışıyorum.Sitenin önüne geldiğimde elbiselerimi parçalanmış mı diye yokluyorum .Neyse fena değilim . Kazağım biraz sünmüş ama.

Sitemizin tombiş kedisini görüyorum, bana doğru hızlanırken tıslıyor da ' Ne oldu buna, alış-verişten mi geliyoracaba?' derken canavarlaşıyor.Beni yiyor.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ah şu bizler!
Gönderen: Şükran Karahan / Uşak/Türk ve Caicos Adaları
20 Nisan 2006
Merhabalar,yazınızı ilk defa okudum,çünkü iz edebiyata yeni katıldım desem yeridir.Yazınız çok hoşuma gitti.Ben böyle delice alışveriş bir insan değilim ama çevremde bu tip insanlar var. Söylediklerinize tüm içtenliğimle katılıyorum. Üslubunuz da ayrıca hoşuma gitti. Teşekkürler,

:: Tam isabet.
Gönderen: Kâmuran Esen / Mudurnu
20 Ağustos 2004
Merhaba Binnur; Güzel de, bazı tutkularımızı eksik bırakmışsın.Daha ne kadar yanlışlar yapıyoruz, ne kadar!......Bak ben ne yaptım bir gün:Yıllar önceydi.Cumhuriyet Bayramından bir ay önce giysi almaya gittim.( Bayrama kadar seçilir, bana kötüleri kalır diye.)Bir giysiyi çok beğendim, hatta bayıldım.Ancak ben 40 beden giyiyorum, giysi ise 38 beden...Aldım.......Bir ay diyet yapıp, o giysiye çok rahat bir şekilde girebildim......Şimdi o giysiyi gördükçe, aç kaldığım o günlerim için üzülüyorum.Çünkü şimdi bana "sıradan" geliyor o giysi........Biz kadınlar böyleyiz işte, en azından birçoğumuz....Her zamanki gibi akıcı, sıcak bir anlatımdı. İyi de o "dipsiz hınç" ne demek oluyor?. Sanırım "sınırsız" demek di'mi?........Sevgiler

:: teklif
Gönderen: bahadır cüneyt / izmir
6 Ağustos 2004
merhaba, kampüsümüzde çıkarmaya çalıştığımız edebiyat dergisinin ilk sayısında bu yazınızı yayınlamamıza izin verirseniz çok memnun oluruz. saygılar, başarılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çapkın Erkek (Kadın)
Evlilik.

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı
Silmedim, beyaza boyadım
İş Yeri Kuralları!
Anlatıyor Gibiydim
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Erkek Kalbi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.