..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > İnci Fügen Yılmaz




17 Ekim 2001
Aşk Sosyal Statüye Yenik Düşer Mi?  
İnci Fügen Yılmaz
Çocukluğum, genç kızlığım Ege'de geçti benim. İlk aşkı, ilk ayrılışı, sevgileri, terkedilişleri burada yaşadım. Hayal kırıklıklarını, heyecanları, kalp acılarını, köşe başı buluşmalarını ilk Egede tattım. Kalp çaldım, kalbimi çaldırdım ama biri var ki onu


:BFGC:
Çocukluğum, genç kızlığım Egede geçti benim. İlk aşkı, ilk ayrılışı, sevgileri, terkedilişleri burada yaşadım. Hayal kırıklıklarını, heyecanları, kalp acılarını, köşe başı buluşmalarını ilk Egede tattım. Kalp çaldım, kalbimi çaldırdım ama biri var ki onu hiç unutmadım…

Babamın görevi dolayısıyla kaldığımız bir Ege şehrinde, her gece dışarı çıkar, ya bir çay bahçesine, ya meşhur dondurmacıya, ya da yazlık sinemaya giderdik.

O da her gece, yanında arkadaşlarıyla karşıma çıkar, uzaktan sevgi dolu bakışlar yollar, gözgöze gelirsek, başını hafifçe öne eğerek selamlardı beni…

Pastahanede karşıma denk gelecek bir pozisyon kapıp oturduğunda; gözleri ve tavırları biraz daha cüretkarlaşır, eliyle, ''gözlüklerini çıkar'' diye işaret yapar, beni gözlüksüz görmek istediğini ifade ederdi… Miyobun hapsettiği kocaman gözlüklerimi sevmezdi anlaşılan…Talebine uyar, bir kaç dakika çıkarırdım ama gözlüksüz etrafı göremediğimden yeniden takardım…

Arkadaşlarının seslenmesinden adının Tahsin olduğunu öğrendiğim bu yakışıklı Ege delikanlısını, o şehirde kaldığımız bir yıl boyunca hemen hemen her gece gördüm. Hiç yanıma gelemedi, benimle hiç konuşamadı ama sevgisini, beğenisini, gözleriyle davranışlarıyla belli etti.

Varlığı çok hoşuma gidiyordu. Hayal kuruyordum. Onun hangi okulda okuduğunu, ailesini, yaşadığı evi, kişiliğini merak ediyordum. Ona, o güne kadar bana öğretilen doğrular (?) gereği, çeşit çeşit sıfatlar, zenginlikler, özellikler biçiyordum.

Ben onunla ilgili 15 yaş hayalleri kuradururken, geceleri balkonda fazla kalmaktan mıdır? Havaların bozmasından mıdır bilmem? Soğukalgınlığına yakalandım. Ev sahibimiz bir sabah babamı arayıp ‘’Mühendis bey, kızın öksürmesi yukarıdan duyuluyor, gelin de bir muayene edeyim’’ dedi...

Kalktık gittik. Bizi Odasına aldı. Babamla memleket meseleleri üzerine sohbet ettikten sonra beni muayene etti ve ‘’Çok üşütmüş, ciğer rontgenine de bakmak gerek ‘’ deyip göreyliyi çağırmak için, masasının altına monteli, kırmızı düğmeli zile bastı...

İçeri giren kimdi i dersiniz?.. Tahsin... Üzerinde hizmetli üniforması, başı önünde saygılı bir duruşla Tahsin...

Başhekimin talimatıyla, beni önüne kattı ve rontgen odasına götürdü..

Büyü bozulmuştu. Hiç konuşmadığı gibi, yüzüme bile bakamadı. Ben de konuşamadım. İçimden ‘’Hiç önemli değil ‘’ demek geldi, söyleyemedim.
‘’Konuş benimle’’ demek istedim konuşamadım. Eline dokunup ‘’üzülme’’ demek istedim. Dokunamadım, konuşamadım ve o günden sonra da Tahsin’i hiç görmedim.

Tahsin aşkı, sosyal statüye, maddi değerlere yenik düşmüştü ve bir daha hiç karşıma çıkmadı.

Fügen Yılmaz
18.12.1982









.Eleştiriler & Yorumlar

:: Düşerrrr,düşer..hemde öyle bir düşerki.Yıldırım gi
Gönderen: Ayhan / Manisa
1 Temmuz 2003
Sevgili Fügen Değilki aşk ,dünyamızda çok şey statüye yenik düşmüştür vede düşecektir.Yanlışta olsa... Bazı yanlışlıkları teoride bildiğimi halde pratikta uygulaması zordur.Bunlardan biride statüdür. Çünkü biz tekbaşımıza asla değilizdir.Çevremizi saran düşünceler yumağıyla sarılmıştırız.Ben yapmam dersen ancak bu istisna olur,kaideyi bozmaz..Sen bozsanda karşındaki zor bozar. Sen acaba odacıyla çıkmana kaç kişi karşı gelecek hiç düşündünmü..sen kabul etsende.. Neyse..Sorun bence bireysellikten çok toplumsal konu vede daha çokk eğitimde kat etmemiz gereken yol var. Yinede güzel bir konu..hüzünle bitsede. sevgiyle hoşcakal:)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uzun Süredir Aşka Düşmedim Ben...
Aşk
Ceylanlı Duvar Halısı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hergele Meydanı
İki Sevgili
İyiliğim Kötülüğüme Denk Mi?
Kendimi Oldukça Güzel Buluyorum
Anılara Uçmak
Yalnızlık
Hayallerinizin Resmini Çizin...
Mutlulukla İlintili Şeyler
Öğrencinin Kulağı Kapalı Olamaz
Renkler Ruhumda Böyle Yansır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Dört Erkek Bir Böcek [Öykü]
Hayalde Aşk [Öykü]
İlk Kitabım Tüm Kitapçılarda [Öykü]
Babadan Oğula Atatürk Sevdası [Öykü]


İnci Fügen Yılmaz kimdir?

Araştırarak, gözlemleyerek ve deneyimleyerek yaşadıklarımı, düşünce duygu ve anılarımı yazıp biriktirmeyi seviyorum. Birike birike bir gün taşacakları günü hayal ediyorum. Umarım olur.

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatından etkileniyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Fügen Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.