..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Fantastik Roman > Erdem İlker




26 Aralık 2023
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Bölüm 17  
17. BÖLÜM: KAVGAYA ADAM ÇAĞIRMA 2

Erdem İlker


17. BÖLÜM: KAVGAYA ADAM ÇAĞIRMA 2


:BEI:
‘’ Kale kapanıyor, elini çeken oynamıyor… ’’

Kimsesizler mezarlığı silkeleniyordu.

Olası bir durumda Sur borusunun üflenmesi yaşayanlar için ne demek ise, küçük kızın şarkısı da oradaki ölüler için o demekti. Toprak titreşiyor, sanki tüm o mezarlık bir beden ise her tarafında ağızlar oluşuyordu. Sivri dişleri ve zehirli dilleri olan ağızlar ve bunlar da kusacak gibi öğürüyorlardı. Binlerce öğürtü, küçük kızın şarkısı ve bu belayı da kendi başına açmayı başaran hayalet. Gözleri kapalı olacakların kaygısı ile içi içini yiyordu.

Mezarlıkta mezarların üstünde açılan ağızlar tüm o huzura yatmış ruhları midesini bozan yeşil safrayı kusarmış gibi püskürterek kusuyordu. Mezarından kurtulan hayaletler ise gökyüzünde kendilerini küçük kızın etrafında bir daire oluşturur şekilde sabit dururken bulmuşlardı.

‘’ Kale kapanıyor, elini çeken oynamıyor… ’’

Herhangi bir insan görse çılgınlığın da ötesine geçeceği ve bir daha geri gelemeyeceği bir manzara oluştu. ‘’ Bedenleri yapabildiği gibi, ruhları da kendisine oyuncak yapıyor olabilir mi? ‘’ Hayalet çaresizce dizleri üstüne çöktü. ‘’ Ben ne yaptım ‘’ Mezarlıktaki neredeyse tüm kabirlerin hayaletleri serbest kalmıştı. Kimisi azabından, kimisi uykusundan, kimisi huzurundan, kimisi hayallerinde kavuştuğu cennetinden sökülüp getirildi küçük kız tarafından. Hayalet olan şeyin ne gibi sonuçlar doğurabileceğini düşünemiyordu bile. Katiller, caniler, aynı küçük kız gibi zulme uğramış intikam hissi ile dolu olması son derece muhtemel mazlumlar, huzuru elinden alındığı için kızgın olacak ruhlar ?

Küçük kız elini kapattı…

Ne olduğunu anlamayan hayaletler öylece sağa sola bakınıyorlardı. Ölüm öncesi hatıralar ister istemez su yüzüne çıkıyor ve kabrin huzuru yerini huzursuzluğa, sinire, öfkeye terk ediyordu. ‘’ Hiç biriniz oynamıyorsunuz ‘’ dedi küçük kız ve aşağı süzüldü kikirdeyerek. Hayaletin gözleri kocaman açılmış mezarından firar etmiş diğer metruk ruhlara bakıyordu. Hikâyesini anlattığı ve anlatmadığı ruhlar. Birkaç tanesini gözü aradı. Birkaçını gördüğüne son derece üzüldü ve birkaç tanesinin de kızın çağrısının gücüne bir şekilde direnip kalkmamış olduğuna son derece sevindi.

Hele bir tanesi, eğer kalksaydı…

Küçük kızı mumla aratacak şeyler yapacağına hiçbir şüphesi yoktu.
Küçük kız kimsesizler mezarlığının biçare hayaletine sarıldı, yanağından öptü ve ‘’ artık yalnız değilsin ‘’ dedi. Gözden kayboldu. Bir belayı savamadan bin belanın arasında kalmıştı.

Pişmiş kelle gibi gülümsedi…

‘’ Kimsesizler mezarlığına hoş geldiniz gençler… ‘’

Dedi, gülüşüne eşlik eden olmadı. Hayalet sağa sola baktı, ardına baktı…
Yok oldu ve kaçtı…

Bazen yapacak en iyi şey arkana bakmadan, yarın yokmuşçasına, ne olduğunu ve olacağını zerre kale almadan kaçmaktır.
Kaçanın anası ağlamaz.

     ***

‘’ İşte böyle abi, en son baktım olacak gibi değil, etrafım bana garezli ruhlarla doldu, topukladım son sürat. Sonra unuttum sigara yok tabi, ordan sana geldim. ‘’

Tekelin hayaleti bomboş gözlerle son derece umarsız bir şekilde yarım saat boyunca hayaletin anlattıklarını dinledi. ‘’ Bana niye anlatıyorsun bunları şeker kardeşim? ‘’ dedi. Konuşan manda kıvamında çıkmıştı sesi.
‘’ abimizsin bir akıl verirsin belki dedim ‘’ tekelin hayaletinden aldığı sigarayı yaktı, bir süredir sigara içmiyordu. Stres de delicesine tetiklemişti, resmen olmayan ciğerleri ağlıyordu nikotin diye.

‘’ evladım sen gerizekâlı mısın, tipin mi öyle gösteriyor? ‘’
Hayalet bu sefer bozulmuştu.

‘’ sana ne elin hayaletinden, sana ne hikâyesinden, kim dedi sana anlat diye, kim dedi git iblisin zillisini uyandır diye, hadi uyandırdınız kim dedi git geri yatırmaya çalış diye ‘’ Kafasını sağa sola salladı ne salaklar var der gibi.
‘’ öyle de sonuçta şu anda her gün belki onlarca insanı öldürüyor ‘’ hayalet bir onay, bir haklılık bir şey bekliyordu.

‘’ olm sana ne lan, sen hayaletsin, sana mı kaldı tasası? Tohumuna para mı verdin insanların? ‘’Hayalet ama diye bir cümleye daha başlayacaktı ki tekelin hayaleti ağzına tıktı lafı. ‘’ lan oğlum git başımı ağrıtma, sigaranı aldın mı al, başka istediğin varsa söyle yoksa sktrgit ‘’ ‘’ o derece diyorsun ‘’
‘’ aynen ‘’ dedi tekelin hayaleti sanki çok meşgulmüş, başka işleri varmış, müşteri kapıda kuyrukmuş gibi. ‘’ öyle olsun tekel abi ‘’ dedi hayalet refüze edilmiş olmanın ezikliğiyle. ‘’ öğle oldu, akşam oldu, hadi şeker kardeşim gece oldu hadi ‘’ diye homurdandı konuşan manda.

Hayalet sigarasını içe içe, ardından dumanını süzdüre, süzdüre ilerledi kafasında düşüncelerle. ‘’ Eskiye ait her şey sarpa sarmışsa yapılacak en iyi şey yeni bir şeydir ‘’ diye sayıkladı hayalet. Yaşarken de, öldüğünde de kimseye yaranmayı başaramadığından dolayı yediği bu son fırça bir miktar üzmüştü ama bir miktar, çok da fazla değil. Yeni bir şeyler yapmalıydı. Ardından kovalayan yoktu, hayalet suçları departmanından suçluların serbest kalmasına yardım yataklık suçu sebebiyle onu tutuklayacak bir kimse de yoktu. Yaptıklarını neden yaptığı hakkında bir fikri olmadığı gibi ne yaparsa eğer bu çilenin biteceği hakkında da bir fikri yoktu.
Tek düşüncesi yeni bir şeyler.

Telefonunu açtı, yeni bir instagram hesabı açtı. Yeni bir isimle. Aklına gelen parlak bir fikri kovalayacaktı. Hiçbir paylaşım yapmadan direk eski tanıdığı bazı takipçilerini ekledi, mesajlar attı.
Yeni bir şeyler.
***

Hayalet mezar taşlarının arasında yürüyordu. Üstünde ismi yazan, ne zaman yaşamaya başlayıp ne zaman yaşamının sonlandığına dair bilgilerin bulunduğu, detaylı mezar taşları. Yolu son derece düzgün, çiçeklendirmesi ağaçlandırması son derece özenli, ışıklandırması ise resmen ortamı bir sete çeviren fiyakalı bir yerdi.

Etrafında dolaştığı mezarları hayretler içerisinde inceliyordu.
‘’ Oha sen de mi buradasın? ‘’ dedi birini gördüğünde, başka birisinin mezarına tükürdü ‘’ seni buraya gömeni …. ‘’ diye küfrederek.
Sonra bir mezar taşının başında durdu, gülümsedi. Aklına gelen fikirde dolayı kendiyle gurur duydu. Yeni bir başlangıç her zaman iyidir…
Yaktı sigarasını bir artist haller, bir pozlar, bir şeyler bir şeyler…

Ve başladı…

Zincirlikuyu Mezarlığına hoş geldiniz gençler…







Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın fantastik roman kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kimsesizler Mezarlığı Bölüm 1
Kimsesizler Mezarlığı 3. Sezon Bölüm 22
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Bölüm 18
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Finali
Kimsesizler Mezarlığı Bölüm 10
Kimsesizler Mezarlığı Bölüm 7
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Bölüm 21
Kimsesizler Mezarlığı 2. Sezon Bölüm 19
Kimsesizler Mezarlığı Bölüm 2
Kimsesizler Mezarlığı 3. Sezon Bölüm 26

Yazarın roman ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kimsesizler Mezarlığı 3. Sezon Bölüm 25

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zaman Yolcusu [Öykü]
Gerçek [Öykü]
İbret [Öykü]
Yoksun [Öykü]
Selen [Öykü]
Coğrafya - Aşk - Kader [Eleştiri]
Muasır Medeniyete Erme [Eleştiri]
Ölüm ve İhtimaller Üzerine [Eleştiri]
Gerçek [Eleştiri]
Ölümü Unutarak Yaşamak [Eleştiri]


Erdem İlker kimdir?

Hakkımda bilmek istediğiniz her şey, duymak dahi istemediğiniz her şeyle birlikte bu hikayelerin, kitapların içine dağılmış durumda. Buraya onlarla alakalı damıtılmış bir özet çıkartıp yazmak sizi kolaycılığa yönlendirmek olur. Buraya gelenlerin tek bilmesini istediğim sizler için aldığım riskler. Karanlık hikâyeler anlatmak, garip öyküler yazmak, fantastik, gerilim ve korku dünyasında olmak zihni türlü düşünce yapılarına girmeye, olguları sorgulamaya, dünyayı ve hayatı başka bir gözle bakmaya itiyor insanı. Hem de metrobüse canhıraş bir şekilde binmeye çalışan magandanın arkadan çılgınca içeriye doğru itmesi gibi. Bunun sonucu olarak da ortaya hikâyelerle birlikte bazen monolog beyin fırtınaları da çıkıyor. İşte bu noktada ben, bizzat kendim, şahsım ve ötekilerim ile fikir birliğine vardığımız şu oldu. Bazı karalamaları, bazı hikâye ve kitapları paylaşalım ve ben olmayanlar da okusun. Okusun ve her kitap ya da hikâye ya da makale ile bir yolculuğa çıksın. Karanlık, kasvetli, içinde yabancı hissedip keşfetmeye bazen korkacağınız, bazen sabırsızlanacağınız dünyalara yolculuğunuzda kolay gelsin. Merakına engel olamayanları ve belasını arayanları tüm yolların kesiştiği o soğuk yerde bekliyor olacağım.

Etkilendiği Yazarlar:
stephen king, j.r.r tolkien, isaac asimov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Erdem İlker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.