Sanatçýnýn iþlevsel tanýmý bilinci neþelendirmektir. -Max Eastman |
|
||||||||||
|
Size çok tuhaf bir þey anlatýcam, bir kýz hakkýnda ve neden artýk hikâye yazmadýðým hakkýnda. Onu tanýdýðýmda henüz 16 yaþýndaydý. Ýçinde kopan fýrtýnalarý gözlerinden yansýyan bir çocuktu iþte çocuk ne olacak 16 yaþýnda. Mutlu insanlarýn arasýnda mutsuz bir insan.Mutsuzluðu desen aileden yadigâr. Ana ana deðil, baba baba deðil zaten geçen gün öldü gitti, cenaze namazýna katýlan üç beþ çapulcu bile yarým aðýzla ‘’ helal olsun ‘’ deyiverdiler ‘’ nasýl bilirdiniz? ‘’ sorusuna. Ýmam’ ý takip edenleri de öyle dua ayin falan bilen tipler deðildi, hepsi kafasýný nasýl hareket ettireceðine birbirini takip ederek bakan, içinden ‘’ kulfallaaa eþeden köþeden ‘’ falan diyen tiplerdi. Belediye pilav daðýtýr diye de gelenlerle sanarsýn bir ailesi, hýþmý akrabasý olan birisi öldü. Hikâye iþte. Annesi tabi semt gereði dul olarak boþ býrakýlmamasý gereken bir tip olduðu için hemen bir tokmakçý eve peyda oldu ve dost hayatý yaþamaya baþladýlar. Bazen adam annesi uyuduðunda Selen’ in odasýna gelip onu ellerdi, daha fazlasýný yapmaya henüz cesareti yoktu. O cesareti bulamadan da Selen kaçtý zaten. Çok düþünen bir kýz deðildi zira ilk sorduðu sorunun bile cevabýný bulamamýþtý hayatýnda ‘’ neden ben? ‘’ Bu kýzýn gözlerinin beyazýný hiç görmedim. Hep kýzýla çalan, aðlamaklý ve caddede karþýya geçmeye çalýþýrken ezilmiþ bir köpeðin cansýz bakan bakýþlarý gibi bakýþlarý olan bir kýzdý. Ýlk defa evden kaçarken pek de aðlamadý. Yeni bir hayat hayali vardý çünkü. Kaçýp gidip, herkesi, her þeyi ardýnda býrakýp gitmek ve belki de ‘’ neden ben? ‘’ sorusuna cevap bulmak. Gidecek yeri dahi yokken esasýnda gitmek. Ýþte yaptýðý buydu. Tabii ki genç ve güzel bir kýz böyle yalnýz bir þekilde tespit edildiðinde canýný sýkacak þeyler yaþýyordu. Bir emlakçýda iþe girdi ve kiralýk eþyalý olan bir evde idareten kalmaya baþladý. Tabi emlakçý Çetin bey arada akþamlarý eve uðrayýp iþ haricinde de yakýnlýk kurmaya çalýþýyordu. Selen ise 2. Maaþý ile artýk kendi evine çýkma hayali kuruyordu. Bu hayaller emlakçýnýn bir gün sarhoþ olarak gelip tecavüz etmesi ve ardýndan dövüp tehdit etmesi ile son buldu. ‘’ Neden ben? ‘’ Tabi Selen ilk fýrsatta kaçýp polise þikâyet etti ama malum, bir þey çýkmadý… Yaþanan tek olumlu þey karakol nöbetinde iken kýzýn giriþ çýkýþý esnasýnda onu fark eden ve gözleyen, ilk görüþte aþkýn kýyýlarýnda gezen polis memuruydu. Selen tabi sokaklarda kalmaya, kötü arkadaþlar edinmeye, önüne gelenle düþüp kalkarak hayatýný idame ettirmeye baþladý. Tabi bu arada alkol, sigara, hap, uyuþturucu, ot bok ne varsa alýþmýþtý. Bir gün bir narkotik baskýnýnda tutuklandý ve madde baðýmlýsý olarak tedaviye sokuldu, klinik tedavinin ardýndan hastaneden ayrýlýrken onu bekleyen Kadir’ di. Hani o karakolda kýzý gören, tutuklandýðýnda da tekrar gören. Sivil kýyafetle gelmiþti ama kýza kendini tanýttý ve ona yardýmcý olmak istediðini, kötü bir niyeti olmadýðýný dilinde tüy bitene kadar anlattý. Kýzýn sorduðu tek soru oldu Kadir’ e. ‘’ Neden Ben? ‘’ Adam da anlattý ilk gördüðünden beri sevdiðini, tekrar gördüðünde de kaderin birleþtirdiðine kanaat getirdiðini anlattý. Selen ikna oldu, neden ‘’ sevgi ‘’ diyerek. Sonra da Kadir rahmetli annesinden kalma eve kýzý yerleþtirdi. Evde boþ kalmasýn diye de kardeþinin yaptýðý evde paketleme iþine onu da bulaþtýrdý. Selen dalgalanmýþ ve durulmuþtu. Kadir 2-3 günde bir araba ile gelip tütünleri, filtre ve kaðýtlarý býrakýyordu ve sarýlan sigaralarý alýp tane baþý 15 kuruþtan ödemesini yapýyordu. Selen arada deli gibi uyuþturucu aransa da bulaþmayýp evde iþine bakýp ayda 3000 e yakýn para kazanýr hale gelmiþti. Tabi zamanla kadir ile aralarý da ýsýndý. Güvendi adama, adamýn sevgisine ve Kadir amcalarýndan, halalarýndan vs gelen her tepkiye raðmen onunla evlendi ve aþký ile evlenmenin mutluluðu ile hayat sürmeye baþladý. Selen de sevmiþti artýk Kadir’ i. Onun böylesine üstüne titremesi, böylesine sahip çýkmasý ve sýrtýný yaslayacaðý bir duvar olmasý bu aþkýn kapýlarýný açmýþtý. Artýk orta halli güzel bir hayatlarý vardý. Taa ki Kadir bir gece çatýþmada öldürülene kadar. Kafasýna isabet eden tek kurþun ile yere serilen kadirin eve ölüm haberi geldi. Selen yutkunamadý, öylece kapattý telefonu. En son gülümseyiþini hatýrlamaya çalýþtý, sabahtý daha bu sabah. Kadir yarýn doðum günün için bir hediye aldým ki inanamayacaksýn demiþti. Hediyesinin ne olduðunu asla bilemedi, bir daha da gülümsemedi zaten. Aynanýn karþýsýna geçip eline bir jilet aldý. ‘’ neden ben? ‘’ diye sordu. Aynadaki aksi bir cevap vermedi. Bir kulaðýnýn altýndan jileti sokup diðer kulaðýnýn altýna kadar bir yarým daire þeklinde yarýk attý. Önce açýlan derinin beyazý gözüktü, hemen akabinde ise kan akmaya baþladý. Boynundan aþaðý süzülen kanlar önce göbeðine, ordan da ayaklarýna kadar indi ve yerde bir gölet oluþturmaya baþladý. Aynadaki aksi fýþkýran kandan kýzýla boyandý. Kendi gözlerine bakýyordu aynadaki aksinden, çektiði acýnýn gözlerinde hiçbir tezahürü yoktu. Dimdik ayakta durarak izledi iþte öyle kendisini. Sonra her þey karardý ve dizlerinin baðý çözüldü. Kendi kanýndan bir göletin içinde öylece cenin pozisyonunda yatarak can verdi Selen. Peki… Sorun þu. Selen aslýnda hiç var olmadý. Tamamen benim yazacaðým bir seri için düþündüðüm karakterlerden birisi idi. Ona bir geçmiþ yazmaya çalýþýrken kendimi onun ölümünü yazarken buldum. Onunla sanki bende aynada boynundan akan kanlarý izledim, o gözlerdeki hüzünde kayboldum ve þimdi etkisinden çýkamýyorum. Kendi yarattýðým, sonra da öldürdüðüm karakterin hayaleti peþimde, gece uykularýmda ve gündüz aklýmda. Bazen arkamdan bir ses duyuyorum sanki ‘’ neden ben? ‘’ diye. Ya da bunu da uyduruyorum bilmiyorum. Tek bildiðim devamlý arkamdan biri geçmiþ gibi bir hisle kaplý olup ikide bir ardýma dönüp bakmak. Ne insanlar ne karakterler yaratýp sonra da öldürdü, kim bunu böyle yaþamýþ olabilir ki? Neden bu kahrý çektiðimi bilmiyorum ama dayanamýyorum. Aynadaki aksim jileti boðazýndan kocaman bir gülümseme oluþturacak þekilde kesip duruyor ve kanýnda kýrmýzýya çalan ben oluyorum. Sadece soruyorum bu sefer gerçekten kesmeden önce. ‘’ Neden ben? ‘’
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Erdem Ýlker, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |