..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Kirazlar ve dutların tadını çocuklar ve serçelerden sor." -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > serdar adem işler




11 Nisan 2019
Benim Beka Sorunum Pahallılık!  
serdar adem işler
Boş işlerle uğraşmayalım. Vatandaş için en büyük beka sorunu hayat pahallılığı. Gerisi teferruat...


:AJDE:



     Ben onu bunu bilmem, benim iki beka sorunum var. Biri pahalılık, öbürü mülakat sınavları... Hiçbir şey cebimdeki yangından ve isteyip de elde edemediklerimin yarattığı hayal kırıklıklarından daha önemli görünmüyor bana.
     Mesele kış mevsiminde domatesin fiyatının kızıla çalması, biberinse fiyatının isottan acı olması meselesi değil. Doğrudur neyimize bizim kış mevsiminde yaz sebzelerini almak. Öyle ya zemheride ne yapacağız domatesi biberi? Hele patlıcanı, kabağı… Töööbee… İnsanın aklına kötü kötü şeyler geliyor ya.
     Hem sonra Tanrı bilmez miydi kışın da güneşi domatesin, biberin, kabağın ve kemer patlıcanın emrine vermeyi? Tanrı bilmez miydi kışın da ürün alınabilecek mevsim şartlarını yaratmayı? Bir bildiği var ki sebzeleri yazlık kışlık diye iki sınıfa ayırmış. Biz ne demeye zorlarız küçük aklımızla şansımızı anlamıyorum. Zorlamaya kalkarsa fiyatlar böyle fırlar işte…
     Nisan ayına geldik soğana domatese gene yaklaşılmıyor. Buna ne diyeceksiniz? Taneyle alır olduk sebze meyveyi. Dünya üzerinde tarımsal üretimde kendi kendine yeten yedi ülkeden biriydi. Sayenizde elin sebze meyvesine muhtaç olmak yetmezmiş gibi, hasret kaldık tarımsal ürünlere. Bundan büyük ve önemli beka sorunu mu olur?
     Şakası bir yana da neye el atsak el yakıyor. Fiyatlar cebimizi çöle, hayatımızı küle çevirmek üzere. Bu fiyat anarşisi ve ekonomik belirsizlik yüzünden hayallerimiz suya düşmekte, ümitlerimiz kırılmakta. Geleceğe dair inanç ve güvencimizi kaybetme tehlikesiyle karşı karşıyayız. Bundan büyük beka sorunu mu olur?
     Adına ekonomik kriz yerine manipülasyon deyince bir şey değişmiyor. Mazotun, doğal gazın, elektriğin ya da ekmeğin suyun fiyatı düşmüyor. Bilmem anlatabiliyor muyum? Gıda ve enerji fiyatlarındaki hızlı ve kontrolsüz artış yüzünden hayat standartlarımı düşürmek zorunda kalıyorum. Bundan başka beka sorunu mu olur?
Ayrıca Mülakat Sınavları yüzünden şanla şerefle vatani borcumu eda ettiğim ve yıllarca sektirmeden vergi borcumu ödediğim öz yurdumun hiçbir nimetinden yararlanamıyorum. Hem de on yıllardan beri Kim gelirse gelsin bu kader değişmiyor bir türlü. Hiçbir tarafa eğilmedim, yamulmadığım için... Bu şartlarda mülakat sınavlarının yarattığı ruhsal çöküntüden başka beka sorunu mu olur?
Ne dersiniz?

     
     
     






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Reza Aşkı Sarraf Sevgisi
İsrail Tekke ve Zaviyelere Güveniyor
İsteyen Cehenneme Girmeyebilir
Öğretmen Performans Değerlendirme Sistemi
Kuzey Irak'ta Referandum Senaryosu

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sel Zararı Devletin Sorunu Değil
Zamlardan Hoşlanıyorum
Düğün Konvoylarına Düzenleme
Düğün Konvoylarına Düzenleme
Mülakat Sınavlarının Yarattığı Çöküntü
Sandıklar Neden Geç Açılıyor?
Şeytan Olmasa Ne Yapardık
Poşet Tepkileri Çok Komik
Hazreti Ömer Aday Olsa
Göreceli Doğru ve Yanlışlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düğün Konvoylarına Düzenleme [Şiir]
Üniversite İstiyoruz [Öykü]
Bizim Mahalle [Öykü]
İftira [Öykü]
Nereden Tanışıyoruz [Öykü]
İndirim [Öykü]
Ebemizi Arayınız [Öykü]
Bizim Mahalle [Öykü]
Ben Kendimi Bizzat Vurdum [Öykü]
Kendini Arayan Kadın 1 [Roman]


serdar adem işler kimdir?

SADECE TEFEKKÜR EDİYORUM. AYRICA DÜŞÜNCEYİ YASAKLAYAN BÜTÜN İDEOLOJİLERE HAYRET EDİYORUM. ÖZGÜRLÜKTEN BAŞKA BİR BEKLENTİM VE AMACIM YOK.

Etkilendiği Yazarlar:
AZİZ NESİN TARIK BUĞRA YAŞAR NURİ ÖZTÜRK TURAN DURSUN


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © serdar adem işler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.