..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > serdar adem işler




5 Ocak 2018
İsteyen Cehenneme Girmeyebilir  
serdar adem işler
Ne yazık ki Ortaçağ karanlığını yaşıyoruz günümüzde...


:ABCH:
Ben demiyorum, demem de zaten böyle bir saçmalığı. Günah çıkarmanın zirvesi sayılan bu mantık açmazını son zamanlarda bütün ekranlara musallat olan inanç kalpazanlarından biri diyor. Gerçi hangi biri demiyor ki? Aralarındaki fark rekabetten noktasında... Biri on yıllık günah siliyorsa, diğeri elli yıllık promosyon yapıyor. İnternetten araştırırsanız bu ve benzeri inanç istismarcılarına ve ipe sapa gelmez saçmalıklarına ulaşabilirsiniz.
Hıristiyanlarınkinden bin kat daha garanti günah silme, sevap denizinde yüzme ve vizesiz cennete girme imkanları ne yazık ki kapatıldıktan yıllar sonra mantar gibi tekrar türeyen tarikat ve cemaatler tarafından bol kepçe dağıtılmakta. İnanmıyorsanız ekranlarımızı karartan inanç kalpazanı şıhlar, efendiler ve üstatları dinleyin görürsünüz.
Dört yüz yıllık günah sileni mi yok, bin aylık günahı şartsız kefilsiz temize havale edeni mi gözü yaşlı inanç palyaçoları arasında. Ne günah işlerseniz işleyin. Hiç fark etmez. Adamlar kesin garanti veriyorlar. Siz yeter ki isteyin. Günahınız basit bir muameleyle çıkıveriyor. Böylece cehenneme girme ihtimaliniz kalmıyor. Hal böyle olunca memlekette bademlemeden, kadın cinayetlerine kadar bütün suç türlerinde patlama yaşanmasını garip karşılamamak gerek.
Bu bir çeşit Günah Çıkarma Promosyonu… Ve bu kampanya inançlar arası başlayan ve müşteri tutmayı amaçlayan rekabetin doğal bir sonucu. Dünya o hale geldi ki, ciğeri beş para etmeyen ve on gram beyin taşımayan gözü yaşlı, kesesi şişkin ekran hocaları yüzünden inançlarımız ayağa düştü.
İnanç kalpazanları dayanağı olmayan rivayetleri buyururken aslında Tanrı adına konuştuklarının farkındalar… Ama hitap ettikleri müşterileri yüzyıllardır düşündürülmeden sürü zihniyetiyle yaşamaya ve bu halden akıl almaz derecede zevk almaya alıştırıldıklarından bu ince ayrıntıyı fark edecek durumda değildir.
Şimdi günah çıkarmanın olmadığını iddia edebilir misiniz? Her işimizde kendi çıkarlarımızı düşünmeyi ve kotarmayı alışkanlık haline getirmiş bir toplum olarak gece başımızı yastığa koyduğunuzda vicdan rahatlığı ve gönül huzuruyla uyuyabiliyorsak bu günah çıkarma sayesindedir. Ne kadar inkar etseniz de güneş balçıkla sıvanmaz.     
Tanzimat’tan beri diyelim, daha öncesini kanıtlamak biraz zahmetli olduğu için, Tanzimat’tan bu tarafa hangi akademik kurum personel alımında ya da resmi kurumlar idari kadro atamasında tek kriter yani geçer akçe olarak akademik bilgi birikimi ve mesleki başarı olmuştur? Yani hangi atamada torpil olmadığı yeminle söylenebilir?
Buna karşın hangi akademik kurum ya da eğitim kurumu bu atamaların bilimsel etik ve beşeri vicdana uymadığı noktasında rahatsızlık hissetmiştir? Bakın pişman olmuştur durağına gelmeden sadece vicdani rahatsızlık hisseden hangi akademik kurum ya da eğitim kurumu gördünüz ya da duydunuz? Atamasındaki hileye rağmen Allah’tan korkusundan ve kuldan utancından dünya malını terk ederek işgal ve gasp ettiği kadroyu boşaltma yürekliliği ve basireti gösteren tek bir kişiye rastladınız mı bugüne kadar?
Hayır değil mi?
Ticaret sahasına girmek istemiyorum. Zaten biliyorsunuz ticarette etik olmadığını ya da kalmadığını.
Peki vicdan azabından kahrolan, gözleri yaşlı bağrı yanık bir kişiye rastladınız mı?
Buna da hayır değil mi?
Birbirine zıt bu iki durum bir tabloda nasıl yan yana durabilir derseniz, işte günah çıkarma dedikleri can simidi ya da filika bu noktada devreye girmektedir.
Anladınız mı şimdi bizde günah çıkarma muamelesinin bulunduğuna ve diğerlerine göre müşteriyi memnun edecek muhteşem promosyonlar sunduğuna?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Reza Aşkı Sarraf Sevgisi
İsrail Tekke ve Zaviyelere Güveniyor
Benim Beka Sorunum Pahallılık!
Öğretmen Performans Değerlendirme Sistemi
Kuzey Irak'ta Referandum Senaryosu

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sel Zararı Devletin Sorunu Değil
Zamlardan Hoşlanıyorum
Düğün Konvoylarına Düzenleme
Düğün Konvoylarına Düzenleme
Mülakat Sınavlarının Yarattığı Çöküntü
Sandıklar Neden Geç Açılıyor?
Şeytan Olmasa Ne Yapardık
Poşet Tepkileri Çok Komik
Hazreti Ömer Aday Olsa
Göreceli Doğru ve Yanlışlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düğün Konvoylarına Düzenleme [Şiir]
Üniversite İstiyoruz [Öykü]
Bizim Mahalle [Öykü]
İftira [Öykü]
Nereden Tanışıyoruz [Öykü]
İndirim [Öykü]
Ebemizi Arayınız [Öykü]
Bizim Mahalle [Öykü]
Ben Kendimi Bizzat Vurdum [Öykü]
Kendini Arayan Kadın 1 [Roman]


serdar adem işler kimdir?

SADECE TEFEKKÜR EDİYORUM. AYRICA DÜŞÜNCEYİ YASAKLAYAN BÜTÜN İDEOLOJİLERE HAYRET EDİYORUM. ÖZGÜRLÜKTEN BAŞKA BİR BEKLENTİM VE AMACIM YOK.

Etkilendiği Yazarlar:
AZİZ NESİN TARIK BUĞRA YAŞAR NURİ ÖZTÜRK TURAN DURSUN


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © serdar adem işler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.