..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Kent > erdal divriklioğlu




23 Kasım 2014
Tek Kuruşluk Hikayeler (2)  
erdal divriklioğlu
Sıram geldi.Kaç para bu baklavanın kilosu dedim. Satıcı kadın sıraladı.Bol cevizli,tereyağlı,Gerçek şekerli,Bizde Glikoz olmaz! olamaz beyim dedi. Bir baklava için bu kadar abartılı benzetme yapmasına şaşırdım.Ama satıcıydı nihayetinde.O albenili görseli besleyen bir kaç abartılı söz normal sayılabilirdi.


:AGCB:
Yokuştu bu şehrin yüreği,karşıda donuk ışıklar,O ışıklarda binlerce hayat yaşardı.Her biri kendinden haberli,her biri kendinden habersiz,akıp giden hayatlar.Çok düşündüm. Otururduk sizinle, Tren istasyonundaki belediyenin armağan ettiği tahta banklara.Geçerdik karşısına şu soluk,donuk ışıklı evlerin karşısına.Orada ne çok hayat vardı.Ne de çok kurtarılmayı bekleyen insan.Gençtik.Deli doluyduk.Kanımız deli,deli akardı.Sevmenin ve sevilmenin anlamını da henüz bilmiyorduk.
O vakit tanıdım ben seni. İçime o zaman düştün.Ve o günden beri senden kurtulamadım.Ne zaman,nereye baksam karşıma çıkıyordun.Yüreğimin belası gibi bir şeydin.Laf dinlemez,sözden anlamazdın.Hiç bir şeyi umursamazdım senin kadar.
Varsa yoksa,kurtarılacak hayatlar,varsa yoksa,sevgi adına,aşk adına sevilecek kadınlar vardı benim için.
İçimizden biri atıldı.Cebimde 20 liralık para vardı dedi.
Annemin canı çok tatlı çekti.
Kıyamadım,gittim pastaneye.
Pastane ne kalabalık.Herkes birbirinden leziz görünen kurabiyeler,sütlaçlar,envai çeşit pastalardan kapış,kapış ediyor.
Ama annemin canı baklava çekmişti hiç biriyle ilgilenmedim sıramı bekledim dedi.
Sonra ne olmuştu kemal?
Sıram geldi.Kaç para bu baklavanın kilosu dedim.
Satıcı kadın sıraladı.Bol cevizli,tereyağlı,Gerçek şekerli,Bizde Glikoz olmaz! olamaz beyim dedi.
Bir baklava için bu kadar abartılı benzetme yapmasına şaşırdım.Ama satıcıydı nihayetinde.O albenili görseli besleyen bir kaç abartılı söz normal sayılabilirdi.
Kilosu ne kadar?
25 lira beyim.
Cebimde 20 lira para vardı. Utandım bir an.Almaktan vazgeçmeyi düşündüm.Yanımda bir sürü insan vardı. Mecburen 20 liralık koyun dedim,parlak kutunuzun içine.
Dışarıya çıktım.Ve cebimde hiç param kalmamıştı.
Peki ya yarın ne yapacaktım.Nasıl gidecektim işe? Hadi yarını çıkarsam,sonraki gün.
Benimde cebimde yaklaşık 30 lira kadar vardı.
Üzülme sen kemal dedim.
Üzülme. Yarın maaş alacağım,şimdilik bu 30 lirayı al.Yarın biraz daha veririm.Hem biz kardeş değil miyiz?
Evet kardeştik.Ama Kemal'in utanmasına içlenmiştim bir kez,
Ben her şeye içlenirim.Canımı çok şey yakar benim.Bilirim hayat bizim gibi insanlar için sırt sırta verme ile geçecek.Öfke duyduğumuz anlarda bile yatıştırırken birbirimizi.
Böyle geçeceğini bilirdik biz.
Sonra yine konuşmadan,evleri ışıkları seyretmeye başladık.
Fırat'ın annesi evden börek getirmiş.Kahveden çay söyledik.İçtik sıcak,sıcak.Bir çırpıda böreği yedik bitirdik.
Fırat bizden daha idealist bir çocuktu.
Ben bir partiye üye olacağım dedi.
Hepimiz hayretler içinde yüzüne baktık.
Ne partisi Fırat dedi Üzeyir.
Parti işte,gençlik komisyonunda çalışacağım.
Siz her gün bu evlere bakıyorsunuz.Elinize ne geçiyor söylesenize?
Hiç bir şey geçmiyor.Biz sadece bakıyoruz.Ve hiç bir şey yapmıyoruz.
Aradan zaman geçti.Biz o evleri donuk ışıkları unuttuk.Her birimiz bir kadına aşık olduk
Ve o donuk evlerin içinde biz de yaşar olduk.
Kim bilir? birileri de bizi seyrediyor mudur acaba?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: .............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
25 Kasım 2014
İçi fazlasıyla dolu bir yazıydı. Özellikle giriş paragrafı çok iyi kaleme alınmış.Yazı dilinizi seviyorum. Bir uyarı: Tekrarlanan sözcüklerin arasına virgül koymuyoruz. Devamını dilerim. Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kent kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tek Kuruşluk Hikayeler 5 "Kahveden Öncesi... ""
Radyo

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tek Kuruşluk Hikayeler 3 "Kahve"
Tek Kuruşluk Hikayeler "Öyküler İsyanda! ""
Ama Dünyanın En Güzel Gülen Kadınını Seviyorum.
Adım "Sekhmet" 6
Adım "Sekhmet" 7
Adım "Sekhmet... "" 3 (+18)
Ne Zaman Başlayayım Buna?
Adım "Sekhmet... "" 5
Adım "Sekhmet... ""
Adım "Sekhmet... "" 4

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Humanarşist 2 [Şiir]
Kakavanlar [Şiir]
Madenci [Şiir]
Gözyüzü [Şiir]
Humanarşist [Şiir]
Takipdeydik. [Şiir]
Ben Senim,sen Aşk... [Şiir]
Mülteci [Şiir]
Yetmez! [Şiir]
Çelik Devrimi [Şiir]


erdal divriklioğlu kimdir?

Yazdıklarım ve yazacaklarıma dair. . .

Etkilendiği Yazarlar:
En iyi etkinliğim yazmaya kaçışlarım...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © erdal divriklioğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.