..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Leyla ÜNAL




8 Ağustos 2012
Karette Karette  
Leyla ÜNAL
Aradan tam beş yıl geçmişti, beş koca yıl. O, yıllar boyunca unutamadı hiç, yazdığı o son mektubu. “Yazmamalıydım”, dedi yıllarca kendine. “Yüzümü güldüren, hayatımdaki en muhteşem şeye sırtımı dönmemeliydim”.


:BCIB:
KARETTE KARETTE
     
Aradan tam beş yıl geçmişti, beş koca yıl. O, yıllar boyunca unutamadı hiç, yazdığı o son mektubu. “Yazmamalıydım” dedi yıllarca kendine. “Yüzümü güldüren, hayatımdaki en muhteşem şeye sırtımı dönmemeliydim”. Şimdi bir uçakla beş yıl önce yapması gereken yolculuğu yapıyordu. Uçaktan aşağıya bulutlara baktı. Bembeyaz yumuşacık bir yorgan ayaklarının altındaydı. Arada, beş yıl öncesine gidip, gidip geliyordu. İçinden şu dörtlüğü geçirdi:

“Neler yazdım
Neler söyledim
Gitme zamanı
derken
Gitme demeni
bekledim”.

Gerçekten beklemişti, önce her saniye, sonra saatler, derken günler ve günler oldu aylar, aylar yıllar. Beş koca yıl geçmişti sonrasında. O ana kadar sevdikleri tarafından terk edilmişti. Son sefer ise giden kendisiydi. İçinden geçirdi, “Bırakmak, bırakılmakdan da zormuş meğer”. “Birini bırakıp gitmek, bu kadar zor olabilir mi Allahım? Evet, o kadar zormuş meğer, seversen” diye geçirdi içinden. Beş yıl geçmişti, ama hisleri dün gibiydi; taptaze.

Uçakta bir anons duyuldu “Kemerlerinizi bağlayın”. Uçak inişe geçtiğinde, kalbinin sanki yerinden fırladığını hissettii. Hele ki yere indiğinde, sanki beş yıl önceye gitmiş ve sevdiğine kavuşmuştu. Uçaktan inip valizini aldı ve bir taksiye binip oteline geçti. Akşam olmuştu. Otelin lobisinde bir kahve içti. Yemek bile gelmedi içinden. Açlığını hissetmiyordu. Sonra odasına geçti. Televizyonu açtı, beş yıl boyunca yaptıgı gibi, sarıldı sevdiğine ve uyudu. Sabah olmuştu. Önce kalkıp bir duş aldı. Sonra acıktığını hissetti, “Kahvaltı yapmalıyım” dedi kendi kendine, “Midem ağrıyor”. Restorana indi ve güzel bir kahvaltı yaptı. Çayını içerken içinden geçirdi “Peki ne yapacağım ben, neden buradayım?”

Yine beş yıl öncesindeydi. Sevdiğinin yazdığı mektuplardan birini okuyordu. Karette karettelerle nasıl yüzdügünü anlatır, “Bir gün birlikte yüzeceğiz” derdi, ona. İçinden geçirdi, “Kaplumbağam diye severdim seni, ne yazık hiç kabuğuna çekilmemiştin, ben o mektubu yazana kadar sana”. “Sonra hiç görünmedin, hiç ses vermedin. Ya ben, ben ne yaptım” dedi kendi kendine. Sonra “Koca bir hiççç” dedi “Hiçbir şey”.

Çayını yudumlarken denize baktı, Akdenizin o muhteşem güzelliğine. “Bir an içinden geçirdi, “Burada da var mıdır, karette karetteler”. Hızlıca odasına çıkıp mayosunu giydi. Sevdiğine kavuşacakmış gibi büyük bir heyecanla denize attı kendisini. Sanki saatlerce yüzdü, yoktu karette karetteler. Tam çıkmaya niyetlenmişti ki iki tane karette karette ona doğru yaklaştı. Oyun oynuyorlardı sanki. İçinden geçirdi, “Gelir mi acaba, buralara uğrar mı?”. Sonra karette karetteler uzaklaştı ondan. “Çıkmalıyım” dedi, "Çok oldu, üşüdüm". Sudan çıktı, havlusuna kurulanırken bir ses duydu. "Allahım onun sesi" diye geçirdi içinden, "Bu sevdiğimin sesi". Kalbi tüm vücudunu sallıyordu. Gümbür gümbür, kulakları patlıyordu sanki, kalbi onu terketti, terk edecek. Sonra saklanmak istedi bir an. “Ne işim var benim burada" diye geçirdi içinden. İlk tepkisi “Ya beni tanırsa” oldu. Sonra korktu “Ya beni tanımazsa”. Havlusuna sarılıp gizlice oteline giderken bir el omzuna dokundu, “Leylam”. Sarılırken sevdiğine, o ana kadar biriktirdiği bütün yaşlar süzüldü gözlerinden.

Leyla ÜNAL (8 Ağustos 2012)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Veda...

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Destan İsteyenlere İşte Destan (21 Mart Nevruz)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (2)
Bir Otobüs Dolusu Aşk (3)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (1)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (6)
Bir Otobüs Dolusu Aşk (1)
Bir Otobüs Dolusu Aşk (2)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (3)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (4)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (5)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Bekledim Günlerce [Şiir]
Ben, Uyuyamıyorum... [Şiir]
Özür Dilerim [Şiir]
Ah Kedi [Şiir]
Yaşlanmaktan Korkuyorum [Şiir]
Korona Günlüğüm [Şiir]
Ah Kelepçem, Ah Sevdam [Şiir]
Ben Seni Çok Sevdim [Şiir]
Look Inside Yourself [Şiir]
Birliktelik [Şiir]


Leyla ÜNAL kimdir?

Ben, Leyla. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet Ran, Aziz Nesin, Cemal Süreya, Özdemir Asaf, Orhan Veli Kanık, Bedri Rahmi Eyüboğlu


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Leyla ÜNAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.