..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Leyla ÜNAL




13 Ağustos 2012
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (1)  
Gurur aşkı yenerse!

Leyla ÜNAL


Kızlar 16, 17 yaşlarında gösteriyordu. Sonra kendi kızını düşündü bir an. Arkasından kendi ailesini, hatta anneannesini ve dedesini, “Hala değişmemiş aile yaşantısında ki bu durum. Herkes çocuğunu kendi tarafına çekmeye çalışıyor, ne işse” diye geçirdi içinden. “Ben kızıma böyle davranmayacağım diye söz vermiştim kendime ama ben de farklı davranmadım. Eşimle ne zaman ki aram açıldı, çocuğuma yansıttım” dedi kendi kendine.


:BAGD:
KEŞKE SÖYLEMESEYDİM KIZIMA (1).

Taksiden indi. Kuğulu Parka geçti. Boş bulduğu banklardan birine oturdu. Kızıyla buluşacaklardı. O anda okumakta olduğu kitabı eline aldı. “Zamanımı öldürmeyeyim, hiç değilse değerlendireyim” diye içinden geçirdi. Yanı boştu, genç bir bey müsaade isteyerek yanına oturdu. Genç adam kulaklığını takmış, telefonuyla görüşüyordu. Ses tonu rahatsız edici değildi, kitabını okumaya devam edebiliyordu. Sonra genç adam kalktı.

Bir süre yanı boş kaldı. Daha sonra iki genç hanım müsaade isteyerek yanına oturdu. Genç hanımlar seslerini öyle kullanıyordu ki, kadın rahatsız oldu. Okumakta olduğu kitabı kapatarak, ister istemez genç hanımların sohbetine kulak misafiri oldu. Konuşmaları anne ve babalarıyla ilgiliydi. Anlaşılan birinin anne ve babası ayrılmış ve aile büyükleri çocuğu kendi taraflarına çekmeye çalışıyordu. "Ne kadar gençler” diye geçirdi içinden. Kızlardan biri “Ben annemi sağduyum ile dinliyorum, babama karşı kışkırtmasına gelmiyorum. Her ikisinin de hayatımdaki yerleri farklı” dedi. Diğeri “Amcamlar çok kötü her gittiğimde beni kendi taraflarına çekmeye çalışıyorlar, anneme karşı kışkırtıyorlar, babama söyledim böyle yapmaya devam ederlerse görüşmeyeceğim deyip postayı koydum” dedi. Kızlar 16, 17 yaşlarında gösteriyordu. Sonra kendi kızını düşündü bir an. Arkasından kendi ailesini, hatta anneannesini ve dedesini, “Hala değişmemiş aile yaşantısında ki bu durum. Herkes çocuğunu kendi tarafına çekmeye çalışıyor, ne işse” diye geçirdi içinden. “Ben kızıma böyle davranmayacağım diye söz vermiştim kendime ama ben de farklı davranmadım. Eşimle ne zaman ki aram açıldı, çocuğuma yansıttım” dedi kendi kendine.

Eşiyle ayrıldıktan üç yıl sonra eşi bir trafik kazasında gitmişti. Kızı o günlerde babasıyla dargındı. Kadın ise hep kendini suçladı. “Beni aldattığını kızıma anlatmasa idim, muhtemelen dargın ayrılmayacaklardı” diye düşündü. Sonra saatine baktı. “Yine geç kaldı" diye geçirdi içinden, "Bu gençler hep böyle". Yarım saat gecikmişti bile. Telefonla kızını aradı. Kızı “Anneciğim yolda kaza olmuş geliyorum, yarım saate oradayım, özür dilerim” dedi.

Kızlar yanından kalktılar. Bir an suskunluk hissetti. Sonra Kuğulu Parka baktı. Kuğulu Parkın 25 sene öncesini hayal etmeye çalıştı, tek hatırladığı bembeyaz kuğulardı, bir de eşiyle parka geldikleri o gün. Suni gölde bir tane bile kuğu yoktu şimdi. Kazlar, ördekler, kumrular ve güvercinler. Kazların o iğrenç sesleri kulağını tırmaladı bir an. “Oldum olası sevemedim şu kazların sesini” dedi. Sonra “Şu kumru ile güvercin arasındaki farkı öğrenemedim bir türlü. Bunların hangisi kumru hangisi güvercin” diye içinden geçirdi. Ayrıca hayvanların pislikleri nedeniyle parkta kötü bir koku vardı. "25 sene evvel ne güzeldi burası" diye geçirdi içinden. Tekrar eşiyle ilk geldikleri gün aklına geldi. Eşi üniversiteden sınıf arkadaşıydı. İlk bu parkta ellerini tutmuştu, halbuki arkadaşlarıyla buluşup sinemaya gideceklerdi. Müthiş bir film oynuyordu o günlerde, "Falling in Love". 40’lı yaşlarda aşk, Meryl Streep ve Robert de Niro. "Şimdi kırklı yaşlardayım ve aşkım gitti" dedi kendi kendine. Ayrıldıklarında hala sevdiğini düşündü bir an. "Ama beni aldattı" diye geçirdi içinden. Ondan sonra da kimseyi sevmemişti. Seveceğini de sanmıyordu. “Keşke öğrenmeseydim beni aldattığını” dedi kendi kendine.

13 Ağustos 2012

Devamı yakında...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (2)
Bir Otobüs Dolusu Aşk (3)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (6)
Bir Otobüs Dolusu Aşk (1)
Bir Otobüs Dolusu Aşk (2)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (3)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (4)
Keşke Söylemeseydim Kızıma! (5)

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Destan İsteyenlere İşte Destan (21 Mart Nevruz)
Karette Karette
Veda...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Bekledim Günlerce [Şiir]
Ben, Uyuyamıyorum... [Şiir]
Özür Dilerim [Şiir]
Ah Kedi [Şiir]
Yaşlanmaktan Korkuyorum [Şiir]
Korona Günlüğüm [Şiir]
Ah Kelepçem, Ah Sevdam [Şiir]
Ben Seni Çok Sevdim [Şiir]
Look Inside Yourself [Şiir]
Birliktelik [Şiir]


Leyla ÜNAL kimdir?

Ben, Leyla. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet Ran, Aziz Nesin, Cemal Süreya, Özdemir Asaf, Orhan Veli Kanık, Bedri Rahmi Eyüboğlu


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Leyla ÜNAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.